Forming intersectoral partnerships for social innovation in Portugal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Borges, Michele Andréia
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Dandolini, Gertrudes Aparecida, Lucas Soares, António
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.31447/AS00032573.2020234.05
Resumo: The purpose of this article is to describe the process of forming intersectoral partnerships in social innovation initiatives in Portugal. The methodological approach used was the qualitative study of multiple cases through a triangulated analysis of the data. This resulted in a set of interrelated categories explaining the formation process of the partnerships: formation of the partners, means of identification, motivation of the partners to form the partnership, criteria for forming the partnership, determining factors, facilitators, and training process. We discuss the implications of this process and foment some strategies to support the development of intersectoral partnerships for social innovation initiatives.
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spelling Forming intersectoral partnerships for social innovation in Portugal.O processo de formação de parcerias intersetoriais em iniciativas de inovação social em Portugalparcerias intersetoriaisinovação socialiniciativas sociaisidentificação e formação de parceirosintersectoral partnershipssocial innovationsocial initiativesidentification and acquisition of partners.The purpose of this article is to describe the process of forming intersectoral partnerships in social innovation initiatives in Portugal. The methodological approach used was the qualitative study of multiple cases through a triangulated analysis of the data. This resulted in a set of interrelated categories explaining the formation process of the partnerships: formation of the partners, means of identification, motivation of the partners to form the partnership, criteria for forming the partnership, determining factors, facilitators, and training process. We discuss the implications of this process and foment some strategies to support the development of intersectoral partnerships for social innovation initiatives..O objetivo deste artigo é descrever o processo de formação de parcerias intersetoriais em iniciativas de inovação social em Portugal. A abordagem metodológica utilizada foi o estudo qualitativo de múltiplos casos por meio de uma análise triangulada das fontes de coleta de dados. Obteve-se como resultado um conjunto de categorias inter-relacionadas que explicam o processo de formação das parcerias: formação dos parceiros, meios de identificação, motivação dos parceiros para formar a parceria, critérios para formar a parceria, fatores determinantes, facilitadores e dificuldades do processo de formação. A partir da descrição foi possível discutir as implicações desse processo e fomentar algumas estratégias de apoio ao desenvolvimento de parcerias intersetoriais para iniciativas de inovação social.Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa2020-03-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.31447/AS00032573.2020234.05https://doi.org/10.31447/AS00032573.2020234.05Análise Social; Vol. 55 N.º 234 (2020); 118-1432182-29990003-2573reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/22108https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/22108/16266Direitos de Autor (c) 2020 Análise Socialinfo:eu-repo/semantics/openAccessBorges, Michele AndréiaDandolini, Gertrudes AparecidaLucas Soares, António2024-03-16T06:17:00Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/22108Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:00:03.039405Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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