Gerações, audiências e representações mediáticas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Azevedo, Celiana
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.102
Resumo: The objective of this work is to discuss the relationship between media, generation and audience and, more specifically, to understand how these connections can be important in the construction of the gerational identity (AROLDI, 2011); how people, who was born in an specific moment use the media as a way to construct their collective identity; how the cultural and economic differences between people from a same cohort can influence in the concept of generational belonging (AROLDI, 2011). In the sequence of the observations, we concluded that it is impossible to dined that our reality is inseparable of the media.
id RCAP_b3fbd4203cb75dae57b175c9edb312fa
oai_identifier_str oai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/102
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Gerações, audiências e representações mediáticasGerational IdentityMediaGenerationsAudienceIdentidade GeracionalMediaGeraçõesAudiênciasThe objective of this work is to discuss the relationship between media, generation and audience and, more specifically, to understand how these connections can be important in the construction of the gerational identity (AROLDI, 2011); how people, who was born in an specific moment use the media as a way to construct their collective identity; how the cultural and economic differences between people from a same cohort can influence in the concept of generational belonging (AROLDI, 2011). In the sequence of the observations, we concluded that it is impossible to dined that our reality is inseparable of the media.O objetivo deste trabalho é discutir a relação entre media, geração e audiência e, mais especificamente, debater como estas ligações podem influenciar na construção de identidade geracional (AROLDI, 2011); como pessoas nascidas em um determinado momento usam os media como ferramenta de construção da sua identidade coletiva; de que maneira as diferenças culturais e económicas entre pessoas de um mesmo coorte interferem no conceito de “pertença geracional” (AROLDI, 2011). Na sequência das observações, verificamos que é indiscutível que a nossa realidade se tornou quase inseparável dos meios de comunicação.Sopcom2012-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.102https://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.102Revista Comunicando; Vol. 1 No. 1 (2012): The New Ways of Communication; 4 - 17Revista Comunicando; Vol. 1 Núm. 1 (2012): Las Nuevas Vías de Comunicación; 4 - 17Revista Comunicando; Vol. 1 N.º 1 (2012): Os Novos Caminhos da Comunicação; 4 - 172182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/102https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/102/44Azevedo, Celianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:28:50Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/102Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:29.511820Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Gerações, audiências e representações mediáticas
title Gerações, audiências e representações mediáticas
spellingShingle Gerações, audiências e representações mediáticas
Azevedo, Celiana
Gerational Identity
Media
Generations
Audience
Identidade Geracional
Media
Gerações
Audiências
title_short Gerações, audiências e representações mediáticas
title_full Gerações, audiências e representações mediáticas
title_fullStr Gerações, audiências e representações mediáticas
title_full_unstemmed Gerações, audiências e representações mediáticas
title_sort Gerações, audiências e representações mediáticas
author Azevedo, Celiana
author_facet Azevedo, Celiana
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Azevedo, Celiana
dc.subject.por.fl_str_mv Gerational Identity
Media
Generations
Audience
Identidade Geracional
Media
Gerações
Audiências
topic Gerational Identity
Media
Generations
Audience
Identidade Geracional
Media
Gerações
Audiências
description The objective of this work is to discuss the relationship between media, generation and audience and, more specifically, to understand how these connections can be important in the construction of the gerational identity (AROLDI, 2011); how people, who was born in an specific moment use the media as a way to construct their collective identity; how the cultural and economic differences between people from a same cohort can influence in the concept of generational belonging (AROLDI, 2011). In the sequence of the observations, we concluded that it is impossible to dined that our reality is inseparable of the media.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-12-31
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.102
https://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.102
url https://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.102
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/102
https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/102/44
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Sopcom
publisher.none.fl_str_mv Sopcom
dc.source.none.fl_str_mv Revista Comunicando; Vol. 1 No. 1 (2012): The New Ways of Communication; 4 - 17
Revista Comunicando; Vol. 1 Núm. 1 (2012): Las Nuevas Vías de Comunicación; 4 - 17
Revista Comunicando; Vol. 1 N.º 1 (2012): Os Novos Caminhos da Comunicação; 4 - 17
2182-4037
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799138188199985152