Simulações computacionais e ferramentas de modelização em educação química: uma revisão de literatura publicada

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ribeiro,Angela A.
Data de Publicação: 2003
Outros Autores: Greca,Ileana M.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422003000400017
Resumo: This article presents a review of published literature concerning the use of computer simulations and modeling tools in Chemical Education. The findings about the possibilities of their application in the Chemistry curriculum, their effective implementation, the teaching methods involved, the research methodology and also the instruments of evaluation that were used and their results were described and analyzed. The need to develop adequate theory support to educators who want to start using this new technology in their Chemistry classes became evident along the research, as well as the lack of development of model perception among Chemistry educators and learners.
id SBQ-3_03f2ad48bf67f2b53c8445b66024b739
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422003000400017
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Simulações computacionais e ferramentas de modelização em educação química: uma revisão de literatura publicadachemical educationmodeling toolsliterature reviewThis article presents a review of published literature concerning the use of computer simulations and modeling tools in Chemical Education. The findings about the possibilities of their application in the Chemistry curriculum, their effective implementation, the teaching methods involved, the research methodology and also the instruments of evaluation that were used and their results were described and analyzed. The need to develop adequate theory support to educators who want to start using this new technology in their Chemistry classes became evident along the research, as well as the lack of development of model perception among Chemistry educators and learners.Sociedade Brasileira de Química2003-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422003000400017Química Nova v.26 n.4 2003reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422003000400017info:eu-repo/semantics/openAccessRibeiro,Angela A.Greca,Ileana M.por2003-08-04T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422003000400017Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2003-08-04T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Simulações computacionais e ferramentas de modelização em educação química: uma revisão de literatura publicada
title Simulações computacionais e ferramentas de modelização em educação química: uma revisão de literatura publicada
spellingShingle Simulações computacionais e ferramentas de modelização em educação química: uma revisão de literatura publicada
Ribeiro,Angela A.
chemical education
modeling tools
literature review
title_short Simulações computacionais e ferramentas de modelização em educação química: uma revisão de literatura publicada
title_full Simulações computacionais e ferramentas de modelização em educação química: uma revisão de literatura publicada
title_fullStr Simulações computacionais e ferramentas de modelização em educação química: uma revisão de literatura publicada
title_full_unstemmed Simulações computacionais e ferramentas de modelização em educação química: uma revisão de literatura publicada
title_sort Simulações computacionais e ferramentas de modelização em educação química: uma revisão de literatura publicada
author Ribeiro,Angela A.
author_facet Ribeiro,Angela A.
Greca,Ileana M.
author_role author
author2 Greca,Ileana M.
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ribeiro,Angela A.
Greca,Ileana M.
dc.subject.por.fl_str_mv chemical education
modeling tools
literature review
topic chemical education
modeling tools
literature review
description This article presents a review of published literature concerning the use of computer simulations and modeling tools in Chemical Education. The findings about the possibilities of their application in the Chemistry curriculum, their effective implementation, the teaching methods involved, the research methodology and also the instruments of evaluation that were used and their results were described and analyzed. The need to develop adequate theory support to educators who want to start using this new technology in their Chemistry classes became evident along the research, as well as the lack of development of model perception among Chemistry educators and learners.
publishDate 2003
dc.date.none.fl_str_mv 2003-08-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422003000400017
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422003000400017
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422003000400017
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.26 n.4 2003
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318103413129216