Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Oliveira,Jane Raquel Silva de
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Batista,Alzir Azevedo, Queiroz,Salete Linhares
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422010000900029
Resumo: The purpose of this study was to analyze written arguments found within laboratory reports by undergraduate students in a practical inorganic chemistry course. The quality of students' argumentation was analyzed based on the argumentation model developed by Kelly and Takao. Students presented scientific arguments grounded in data and building toward theoretical assertions. This indicates that students have some understanding of the rhetorical power of data in their explanations. The findings of this study also support the idea that Kelly and Takao's model is effective in other disciplines and in other rhetorical tasks distinct from those originally analyzed by them in their domain of oceanography.
id SBQ-3_1e038da08feb9db6bed5639f668478da
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422010000900029
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratóriochemistrylaboratory reportsargumentationThe purpose of this study was to analyze written arguments found within laboratory reports by undergraduate students in a practical inorganic chemistry course. The quality of students' argumentation was analyzed based on the argumentation model developed by Kelly and Takao. Students presented scientific arguments grounded in data and building toward theoretical assertions. This indicates that students have some understanding of the rhetorical power of data in their explanations. The findings of this study also support the idea that Kelly and Takao's model is effective in other disciplines and in other rhetorical tasks distinct from those originally analyzed by them in their domain of oceanography.Sociedade Brasileira de Química2010-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422010000900029Química Nova v.33 n.9 2010reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422010000900029info:eu-repo/semantics/openAccessOliveira,Jane Raquel Silva deBatista,Alzir AzevedoQueiroz,Salete Linharespor2011-01-13T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422010000900029Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2011-01-13T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório
title Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório
spellingShingle Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório
Oliveira,Jane Raquel Silva de
chemistry
laboratory reports
argumentation
title_short Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório
title_full Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório
title_fullStr Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório
title_full_unstemmed Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório
title_sort Escrita científica de alunos de graduação em química: análise de relatórios de laboratório
author Oliveira,Jane Raquel Silva de
author_facet Oliveira,Jane Raquel Silva de
Batista,Alzir Azevedo
Queiroz,Salete Linhares
author_role author
author2 Batista,Alzir Azevedo
Queiroz,Salete Linhares
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Oliveira,Jane Raquel Silva de
Batista,Alzir Azevedo
Queiroz,Salete Linhares
dc.subject.por.fl_str_mv chemistry
laboratory reports
argumentation
topic chemistry
laboratory reports
argumentation
description The purpose of this study was to analyze written arguments found within laboratory reports by undergraduate students in a practical inorganic chemistry course. The quality of students' argumentation was analyzed based on the argumentation model developed by Kelly and Takao. Students presented scientific arguments grounded in data and building toward theoretical assertions. This indicates that students have some understanding of the rhetorical power of data in their explanations. The findings of this study also support the idea that Kelly and Takao's model is effective in other disciplines and in other rhetorical tasks distinct from those originally analyzed by them in their domain of oceanography.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422010000900029
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422010000900029
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422010000900029
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.33 n.9 2010
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318111458852864