A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Química Nova (Online) |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422004000200027 |
Resumo: | In this paper we discuss the characteristics of experimental activities described by teachers and students in a teaching credentials course in Chemistry. The research pointed out a set of characteristics that seem to favor the learning process: the bringing up of the student's knowledge; the mediation by peers; the dialogue to set out the student's knowledge; the debate; the validation of arguments; the discussion about the context. The authors argument that, because of the empirical view of Science present in Chemistry courses, the discussion about the nature of Science is important. |
id |
SBQ-3_cb3b8c6205f0867d58ef7e385d4b6235 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0100-40422004000200027 |
network_acronym_str |
SBQ-3 |
network_name_str |
Química Nova (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em químicaimplicit theoriespedagogical nature of practical workexperimental activitiesIn this paper we discuss the characteristics of experimental activities described by teachers and students in a teaching credentials course in Chemistry. The research pointed out a set of characteristics that seem to favor the learning process: the bringing up of the student's knowledge; the mediation by peers; the dialogue to set out the student's knowledge; the debate; the validation of arguments; the discussion about the context. The authors argument that, because of the empirical view of Science present in Chemistry courses, the discussion about the nature of Science is important.Sociedade Brasileira de Química2004-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422004000200027Química Nova v.27 n.2 2004reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422004000200027info:eu-repo/semantics/openAccessGaliazzi,Maria do CarmoGonçalves,Fábio Perespor2004-05-31T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422004000200027Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2004-05-31T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química |
title |
A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química |
spellingShingle |
A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química Galiazzi,Maria do Carmo implicit theories pedagogical nature of practical work experimental activities |
title_short |
A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química |
title_full |
A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química |
title_fullStr |
A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química |
title_full_unstemmed |
A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química |
title_sort |
A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química |
author |
Galiazzi,Maria do Carmo |
author_facet |
Galiazzi,Maria do Carmo Gonçalves,Fábio Peres |
author_role |
author |
author2 |
Gonçalves,Fábio Peres |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Galiazzi,Maria do Carmo Gonçalves,Fábio Peres |
dc.subject.por.fl_str_mv |
implicit theories pedagogical nature of practical work experimental activities |
topic |
implicit theories pedagogical nature of practical work experimental activities |
description |
In this paper we discuss the characteristics of experimental activities described by teachers and students in a teaching credentials course in Chemistry. The research pointed out a set of characteristics that seem to favor the learning process: the bringing up of the student's knowledge; the mediation by peers; the dialogue to set out the student's knowledge; the debate; the validation of arguments; the discussion about the context. The authors argument that, because of the empirical view of Science present in Chemistry courses, the discussion about the nature of Science is important. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422004000200027 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422004000200027 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0100-40422004000200027 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
publisher.none.fl_str_mv |
Sociedade Brasileira de Química |
dc.source.none.fl_str_mv |
Química Nova v.27 n.2 2004 reponame:Química Nova (Online) instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ) instacron:SBQ |
instname_str |
Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
instacron_str |
SBQ |
institution |
SBQ |
reponame_str |
Química Nova (Online) |
collection |
Química Nova (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ) |
repository.mail.fl_str_mv |
quimicanova@sbq.org.br |
_version_ |
1750318103813685248 |