A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Galiazzi,Maria do Carmo
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Gonçalves,Fábio Peres
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Química Nova (Online)
Texto Completo: http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422004000200027
Resumo: In this paper we discuss the characteristics of experimental activities described by teachers and students in a teaching credentials course in Chemistry. The research pointed out a set of characteristics that seem to favor the learning process: the bringing up of the student's knowledge; the mediation by peers; the dialogue to set out the student's knowledge; the debate; the validation of arguments; the discussion about the context. The authors argument that, because of the empirical view of Science present in Chemistry courses, the discussion about the nature of Science is important.
id SBQ-3_cb3b8c6205f0867d58ef7e385d4b6235
oai_identifier_str oai:scielo:S0100-40422004000200027
network_acronym_str SBQ-3
network_name_str Química Nova (Online)
repository_id_str
spelling A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em químicaimplicit theoriespedagogical nature of practical workexperimental activitiesIn this paper we discuss the characteristics of experimental activities described by teachers and students in a teaching credentials course in Chemistry. The research pointed out a set of characteristics that seem to favor the learning process: the bringing up of the student's knowledge; the mediation by peers; the dialogue to set out the student's knowledge; the debate; the validation of arguments; the discussion about the context. The authors argument that, because of the empirical view of Science present in Chemistry courses, the discussion about the nature of Science is important.Sociedade Brasileira de Química2004-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422004000200027Química Nova v.27 n.2 2004reponame:Química Nova (Online)instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)instacron:SBQ10.1590/S0100-40422004000200027info:eu-repo/semantics/openAccessGaliazzi,Maria do CarmoGonçalves,Fábio Perespor2004-05-31T00:00:00Zoai:scielo:S0100-40422004000200027Revistahttps://www.scielo.br/j/qn/ONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpquimicanova@sbq.org.br1678-70640100-4042opendoar:2004-05-31T00:00Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)false
dc.title.none.fl_str_mv A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química
title A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química
spellingShingle A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química
Galiazzi,Maria do Carmo
implicit theories
pedagogical nature of practical work
experimental activities
title_short A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química
title_full A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química
title_fullStr A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química
title_full_unstemmed A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química
title_sort A natureza pedagógica da experimentação: uma pesquisa na licenciatura em química
author Galiazzi,Maria do Carmo
author_facet Galiazzi,Maria do Carmo
Gonçalves,Fábio Peres
author_role author
author2 Gonçalves,Fábio Peres
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Galiazzi,Maria do Carmo
Gonçalves,Fábio Peres
dc.subject.por.fl_str_mv implicit theories
pedagogical nature of practical work
experimental activities
topic implicit theories
pedagogical nature of practical work
experimental activities
description In this paper we discuss the characteristics of experimental activities described by teachers and students in a teaching credentials course in Chemistry. The research pointed out a set of characteristics that seem to favor the learning process: the bringing up of the student's knowledge; the mediation by peers; the dialogue to set out the student's knowledge; the debate; the validation of arguments; the discussion about the context. The authors argument that, because of the empirical view of Science present in Chemistry courses, the discussion about the nature of Science is important.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422004000200027
url http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-40422004000200027
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 10.1590/S0100-40422004000200027
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
publisher.none.fl_str_mv Sociedade Brasileira de Química
dc.source.none.fl_str_mv Química Nova v.27 n.2 2004
reponame:Química Nova (Online)
instname:Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron:SBQ
instname_str Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
instacron_str SBQ
institution SBQ
reponame_str Química Nova (Online)
collection Química Nova (Online)
repository.name.fl_str_mv Química Nova (Online) - Sociedade Brasileira de Química (SBQ)
repository.mail.fl_str_mv quimicanova@sbq.org.br
_version_ 1750318103813685248