Hospitality research

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Camargo, Luiz Octávio de Lima
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Hospitalidade
Texto Completo: https://www.revhosp.org/hospitalidade/article/view/151
Resumo: What does dealing with hospitality substantively mean, as a gift? Why associate it with tourism? Is that hospitality offered at home similar to that offered at hotels and tourist receptive? After a light state of art of the international studies on this field, this article suggests that hospitality as gift open three ways to the tourism experience research: as social fact, as ritual and as ethic.
id UAM-1_34e130c9d5fde810af0bc5262cd2bd77
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/151
network_acronym_str UAM-1
network_name_str Revista Hospitalidade
repository_id_str
spelling Hospitality researchA pesquisa em HospitalidadeHospitality. TourismComercial systemGift systemRitualHospitalidadeTurismoSistema comercialSistema da dádivaRitual What does dealing with hospitality substantively mean, as a gift? Why associate it with tourism? Is that hospitality offered at home similar to that offered at hotels and tourist receptive? After a light state of art of the international studies on this field, this article suggests that hospitality as gift open three ways to the tourism experience research: as social fact, as ritual and as ethic. O que significa a hospitalidade tratada de forma substantiva, ou seja, como uma dádiva? Por que esta noção é aqui associada ao turismo? A hospitalidade que existe em casa é a mesma que se desenrola em hotéis e no receptivo turístico? Após um rápido estado da arte dos estudos internacionais sobre o tema, este texto mostra três alternativas de análise que a noção de hospitalidade abre para o estudo da experiência turística: como fato social, como ritual e como ética. Universidade Anhembi Morumbi2008-11-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionBlind Peer-reviewed ArticleArtículo revisado por paresArtigo avaliado por blind peer reviewapplication/pdfhttps://www.revhosp.org/hospitalidade/article/view/151Revista Hospitalidade; Ano V, Número 2 - Dezembro 2008; 15-512179-91641807-975Xreponame:Revista Hospitalidadeinstname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)instacron:UAMporhttps://www.revhosp.org/hospitalidade/article/view/151/176Camargo, Luiz Octávio de Limainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-09-01T01:55:35Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/151Revistahttps://www.revhosp.org/hospitalidadehttps://www.revhosp.org/hospitalidade/oairevhosp@revhosp.org||sergiomoretti@uol.com.br2179-91641807-975Xopendoar:2009-09-01T01:55:35Revista Hospitalidade - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)false
dc.title.none.fl_str_mv Hospitality research
A pesquisa em Hospitalidade
title Hospitality research
spellingShingle Hospitality research
Camargo, Luiz Octávio de Lima
Hospitality. Tourism
Comercial system
Gift system
Ritual
Hospitalidade
Turismo
Sistema comercial
Sistema da dádiva
Ritual
title_short Hospitality research
title_full Hospitality research
title_fullStr Hospitality research
title_full_unstemmed Hospitality research
title_sort Hospitality research
author Camargo, Luiz Octávio de Lima
author_facet Camargo, Luiz Octávio de Lima
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Camargo, Luiz Octávio de Lima
dc.subject.por.fl_str_mv Hospitality. Tourism
Comercial system
Gift system
Ritual
Hospitalidade
Turismo
Sistema comercial
Sistema da dádiva
Ritual
topic Hospitality. Tourism
Comercial system
Gift system
Ritual
Hospitalidade
Turismo
Sistema comercial
Sistema da dádiva
Ritual
description What does dealing with hospitality substantively mean, as a gift? Why associate it with tourism? Is that hospitality offered at home similar to that offered at hotels and tourist receptive? After a light state of art of the international studies on this field, this article suggests that hospitality as gift open three ways to the tourism experience research: as social fact, as ritual and as ethic.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-11-10
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Blind Peer-reviewed Article
Artículo revisado por pares
Artigo avaliado por blind peer review
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revhosp.org/hospitalidade/article/view/151
url https://www.revhosp.org/hospitalidade/article/view/151
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revhosp.org/hospitalidade/article/view/151/176
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Anhembi Morumbi
publisher.none.fl_str_mv Universidade Anhembi Morumbi
dc.source.none.fl_str_mv Revista Hospitalidade; Ano V, Número 2 - Dezembro 2008; 15-51
2179-9164
1807-975X
reponame:Revista Hospitalidade
instname:Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
instacron:UAM
instname_str Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
instacron_str UAM
institution UAM
reponame_str Revista Hospitalidade
collection Revista Hospitalidade
repository.name.fl_str_mv Revista Hospitalidade - Universidade Anhembi Morumbi (ANHEMBI)
repository.mail.fl_str_mv revhosp@revhosp.org||sergiomoretti@uol.com.br
_version_ 1799304136255078400