Current panorama of social commerce in Brazil

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Marcelo de
Data de Publicação: 2013
Outros Autores: Schoeffel, Pablo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
Texto Completo: https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/4060
Resumo: Social networks have exploded in recent years, about a billion people are embedded in this environment. E-commerce has also spread rapidly over the past decade. A highly profitable and strategic field was perceived in social networks, therefore, so was the need to unite e-commerce with this information-rich environment. This work will address the concepts of this aspect of e-commerce, its formation, and the formats found in the network. It will address the types of actions carried out in the field of e-commerce based on the interaction between people, as well as examples found on the Internet.
id UDESC-3_63bdea9c98e4b2ecc6f4915fb41e60bf
oai_identifier_str oai::article/4060
network_acronym_str UDESC-3
network_name_str Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
repository_id_str
spelling Current panorama of social commerce in BrazilPanorama actual del commerce social en BrasilPanorama atual do social commerce no Brasilcomércio socialcomércio eletrônicoE-commerceredes sociaissocial commerceE-commercesocial networkscomercio socialcomercio electrónicoredes socialesSocial networks have exploded in recent years, about a billion people are embedded in this environment. E-commerce has also spread rapidly over the past decade. A highly profitable and strategic field was perceived in social networks, therefore, so was the need to unite e-commerce with this information-rich environment. This work will address the concepts of this aspect of e-commerce, its formation, and the formats found in the network. It will address the types of actions carried out in the field of e-commerce based on the interaction between people, as well as examples found on the Internet.Las redes sociales se han disparado en los últimos años, cerca de mil millones de personas forman parte de este entorno. El comercio electrónico también se ha extendido de forma acelerada durante la última década. Se percibió un campo altamente rentable y estratégico en las redes sociales y, por lo tanto, la necesidad de combinar el comercio electrónico con este entorno rico en información. El presente trabajo abordará los conceptos de esta vertiente del comercio electrónico, su formación y los formatos que se encuentran en la red. Se abordarán los tipos de acciones que se llevan a cabo en el ámbito del comercio electrónico con base en la interacción entre las personas, así como los ejemplos encontrados.As redes sociais explodiram nos últimos anos, cerca de um bilhão de pessoas estão inseridas nesse ambiente. O comércio eletrônico também se difundiu de forma acelerada na última década. Percebeu-se um campo altamente lucrativo e estratégico nas redes sociais e, portanto, a necessidade de unir o comércio eletrônico com esse ambiente rico em informações. O presente trabalho abordará os conceitos dessa vertente do comércio eletrônico, sua formação e os formatos encontrados na rede. Abordar-se-á os tipos de ações realizadas no campo do comércio eletrônico com base na interação entre as pessoas, bem como exemplos encontrados na Internet.Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC2013-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/406010.5965/2764747102042013161Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 2 No. 4 (2013); 161-164Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 2 Núm. 4 (2013); 161-164Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 2 n. 4 (2013); 161-1642764-747110.5965/2764747102042013reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestãoinstname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)instacron:UDESCporhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/4060/2919Copyright (c) 2015 Marcelo de Souza, Pablo Schoeffelhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Marcelo deSchoeffel, Pablo2023-09-03T17:58:51Zoai::article/4060Revistahttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/indexPUBhttps://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/oairbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br2764-74712764-7471opendoar:2023-09-03T17:58:51Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Current panorama of social commerce in Brazil
Panorama actual del commerce social en Brasil
Panorama atual do social commerce no Brasil
title Current panorama of social commerce in Brazil
spellingShingle Current panorama of social commerce in Brazil
Souza, Marcelo de
comércio social
comércio eletrônico
E-commerce
redes sociais
social commerce
E-commerce
social networks
comercio social
comercio electrónico
redes sociales
title_short Current panorama of social commerce in Brazil
title_full Current panorama of social commerce in Brazil
title_fullStr Current panorama of social commerce in Brazil
title_full_unstemmed Current panorama of social commerce in Brazil
title_sort Current panorama of social commerce in Brazil
author Souza, Marcelo de
author_facet Souza, Marcelo de
Schoeffel, Pablo
author_role author
author2 Schoeffel, Pablo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Souza, Marcelo de
Schoeffel, Pablo
dc.subject.por.fl_str_mv comércio social
comércio eletrônico
E-commerce
redes sociais
social commerce
E-commerce
social networks
comercio social
comercio electrónico
redes sociales
topic comércio social
comércio eletrônico
E-commerce
redes sociais
social commerce
E-commerce
social networks
comercio social
comercio electrónico
redes sociales
description Social networks have exploded in recent years, about a billion people are embedded in this environment. E-commerce has also spread rapidly over the past decade. A highly profitable and strategic field was perceived in social networks, therefore, so was the need to unite e-commerce with this information-rich environment. This work will address the concepts of this aspect of e-commerce, its formation, and the formats found in the network. It will address the types of actions carried out in the field of e-commerce based on the interaction between people, as well as examples found on the Internet.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-12-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/4060
10.5965/2764747102042013161
url https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/4060
identifier_str_mv 10.5965/2764747102042013161
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistas.udesc.br/index.php/reavi/article/view/4060/2919
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2015 Marcelo de Souza, Pablo Schoeffel
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2015 Marcelo de Souza, Pablo Schoeffel
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Estado de Santa Catarina — UDESC
dc.source.none.fl_str_mv Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 2 No. 4 (2013); 161-164
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; Vol. 2 Núm. 4 (2013); 161-164
Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão; v. 2 n. 4 (2013); 161-164
2764-7471
10.5965/2764747102042013
reponame:Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
instname:Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron:UDESC
instname_str Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
instacron_str UDESC
institution UDESC
reponame_str Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
collection Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão
repository.name.fl_str_mv Revista Brasileira de Contabilidade e Gestão - Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)
repository.mail.fl_str_mv rbceg.ceavi@udesc.br || paulo.barth@udesc.br
_version_ 1797048020347387904