The debate as a textual genre to be incentivated in language classes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Cristovão, Vera Lúcia Lopes
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Durão, Adja Balbino Amorim Barbieri, Nascimento, Elvira Lopes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signum: Estudos da Linguagem
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3636
Resumo: The present work proposes the inclusion of debates as a text genre to be developed in the processes of teaching-learning a mother tongue and foreign languages due to the communicative needs to be developed or improved in the Brazilian school context within the sociodiscursive interactional perspective.
id UEL-3_83e18ef851bb1269daebcf1d0a1a53d7
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3636
network_acronym_str UEL-3
network_name_str Signum: Estudos da Linguagem
repository_id_str
spelling The debate as a textual genre to be incentivated in language classes“Debate” un como género textual que debe ser fomentado en classes de lenguas extranjeras O Debate como Gênero Textual a ser Fomentado nas Aulas de LínguasTextual genreDebateSociodiscursive interactionism.Género textualDebateintercaccionismo sociodiscursivo.Gênero textualDebateInteracionismo sócio-discursivo.The present work proposes the inclusion of debates as a text genre to be developed in the processes of teaching-learning a mother tongue and foreign languages due to the communicative needs to be developed or improved in the Brazilian school context within the sociodiscursive interactional perspective.En el presente estudio, se propone la inclusión del “Debate” un como género textual que debe ser fomentado en los procesos de enseñanza/aprendizaje de lengua materna y lenguas extranjeras, teniendo en cuenta las necesidades comunicativas que deben desarrollarse o perfeccionarse en el contexto escolar brasileño según la perspectiva del intercaccionismo sociodiscursivo.No presente trabalho, propõe-se a inclusão do “Debate” como gênero textual a ser potencializado nos processos de ensino/aprendizagem de língua materna e línguas estrangeiras, face às necessidades comunicativas a serem desenvolvidas ou aperfeiçoadas no contexto escolar brasileiro na perspectiva do interacionismo sócio-discursivo.UEL2004-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/363610.5433/2237-4876.2002v5n1p125Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 125-157Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 125-1572237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3636/2941Cristovão, Vera Lúcia LopesDurão, Adja Balbino Amorim BarbieriNascimento, Elvira Lopesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:57:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3636Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:57:44Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv The debate as a textual genre to be incentivated in language classes
“Debate” un como género textual que debe ser fomentado en classes de lenguas extranjeras
O Debate como Gênero Textual a ser Fomentado nas Aulas de Línguas
title The debate as a textual genre to be incentivated in language classes
spellingShingle The debate as a textual genre to be incentivated in language classes
Cristovão, Vera Lúcia Lopes
Textual genre
Debate
Sociodiscursive interactionism.
Género textual
Debate
intercaccionismo sociodiscursivo.
Gênero textual
Debate
Interacionismo sócio-discursivo.
title_short The debate as a textual genre to be incentivated in language classes
title_full The debate as a textual genre to be incentivated in language classes
title_fullStr The debate as a textual genre to be incentivated in language classes
title_full_unstemmed The debate as a textual genre to be incentivated in language classes
title_sort The debate as a textual genre to be incentivated in language classes
author Cristovão, Vera Lúcia Lopes
author_facet Cristovão, Vera Lúcia Lopes
Durão, Adja Balbino Amorim Barbieri
Nascimento, Elvira Lopes
author_role author
author2 Durão, Adja Balbino Amorim Barbieri
Nascimento, Elvira Lopes
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Cristovão, Vera Lúcia Lopes
Durão, Adja Balbino Amorim Barbieri
Nascimento, Elvira Lopes
dc.subject.por.fl_str_mv Textual genre
Debate
Sociodiscursive interactionism.
Género textual
Debate
intercaccionismo sociodiscursivo.
Gênero textual
Debate
Interacionismo sócio-discursivo.
topic Textual genre
Debate
Sociodiscursive interactionism.
Género textual
Debate
intercaccionismo sociodiscursivo.
Gênero textual
Debate
Interacionismo sócio-discursivo.
description The present work proposes the inclusion of debates as a text genre to be developed in the processes of teaching-learning a mother tongue and foreign languages due to the communicative needs to be developed or improved in the Brazilian school context within the sociodiscursive interactional perspective.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-07-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3636
10.5433/2237-4876.2002v5n1p125
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3636
identifier_str_mv 10.5433/2237-4876.2002v5n1p125
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3636/2941
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 125-157
Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 125-157
2237-4876
reponame:Signum: Estudos da Linguagem
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Signum: Estudos da Linguagem
collection Signum: Estudos da Linguagem
repository.name.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||signum@uel.br
_version_ 1799305961155854336