La última rosa de ayer: social commitment and meaning generation in Tina Modotti’s photographic works
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Discursos Fotográficos |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1506 |
Resumo: | This article intends to briefly analyze the connections between life and works of photographer and militant Tina Modotti; demonstrate that her political involvement in revolutionary Mexico of the 1920’s influenced her photographical production; and study the boundaries between social-political involvement and production of meaning in the-and through the – photographic image. To achieve that, an analysis is provided on some of her images produced in the period in which she both became acquainted with photography and narrowed her ties with Mexico’s Communist Party. |
id |
UEL-4_3b82e4d51f4d73d7bedcac830d1d39b9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1506 |
network_acronym_str |
UEL-4 |
network_name_str |
Discursos Fotográficos |
repository_id_str |
|
spelling |
La última rosa de ayer: social commitment and meaning generation in Tina Modotti’s photographic worksLa última rosa de ayer: compromisso social e geração de sentido na obra fotográfica de Tina ModottiPhotographySocial commitment photographyTina ModottiMéxico.Análise Fotográfica. Tina Modotti - Fotógrafo. México.This article intends to briefly analyze the connections between life and works of photographer and militant Tina Modotti; demonstrate that her political involvement in revolutionary Mexico of the 1920’s influenced her photographical production; and study the boundaries between social-political involvement and production of meaning in the-and through the – photographic image. To achieve that, an analysis is provided on some of her images produced in the period in which she both became acquainted with photography and narrowed her ties with Mexico’s Communist Party.Este artigo se propõe a analisar sucintamente as relações entre vida e obra da fotógrafa e militante Tina Modotti; demonstrar que seu envolvimento político no México revolucionário da década de 20 do século XX influenciou sua produção fotográfica; e estudar as fronteiras entre o envolvimento político-social e a produção de sentido na – e através da – imagem fotográfica. Para tanto, analisa algumas imagens produzidas por ela no período em que, ao mesmo tempo, se familiarizava com a fotografia e estreitava sua ligação com o Partido Comunista do México.Universidade Estadual de Londrina2008-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/150610.5433/1984-7939.2008v4n4p59Discursos Fotograficos; v. 4 n. 4 (2008); 59-801984-79391808-5652reponame:Discursos Fotográficosinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1506/1252Ferreira, Beatriz Rodriguesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-02-14T17:38:32Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1506Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficosPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/oairevistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br10.5433/1984-79391984-79391808-5652opendoar:2017-02-14T17:38:32Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
La última rosa de ayer: social commitment and meaning generation in Tina Modotti’s photographic works La última rosa de ayer: compromisso social e geração de sentido na obra fotográfica de Tina Modotti |
title |
La última rosa de ayer: social commitment and meaning generation in Tina Modotti’s photographic works |
spellingShingle |
La última rosa de ayer: social commitment and meaning generation in Tina Modotti’s photographic works Ferreira, Beatriz Rodrigues Photography Social commitment photography Tina Modotti México. Análise Fotográfica. Tina Modotti - Fotógrafo. México. |
title_short |
La última rosa de ayer: social commitment and meaning generation in Tina Modotti’s photographic works |
title_full |
La última rosa de ayer: social commitment and meaning generation in Tina Modotti’s photographic works |
title_fullStr |
La última rosa de ayer: social commitment and meaning generation in Tina Modotti’s photographic works |
title_full_unstemmed |
La última rosa de ayer: social commitment and meaning generation in Tina Modotti’s photographic works |
title_sort |
La última rosa de ayer: social commitment and meaning generation in Tina Modotti’s photographic works |
author |
Ferreira, Beatriz Rodrigues |
author_facet |
Ferreira, Beatriz Rodrigues |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Ferreira, Beatriz Rodrigues |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Photography Social commitment photography Tina Modotti México. Análise Fotográfica. Tina Modotti - Fotógrafo. México. |
topic |
Photography Social commitment photography Tina Modotti México. Análise Fotográfica. Tina Modotti - Fotógrafo. México. |
description |
This article intends to briefly analyze the connections between life and works of photographer and militant Tina Modotti; demonstrate that her political involvement in revolutionary Mexico of the 1920’s influenced her photographical production; and study the boundaries between social-political involvement and production of meaning in the-and through the – photographic image. To achieve that, an analysis is provided on some of her images produced in the period in which she both became acquainted with photography and narrowed her ties with Mexico’s Communist Party. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1506 10.5433/1984-7939.2008v4n4p59 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1506 |
identifier_str_mv |
10.5433/1984-7939.2008v4n4p59 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/discursosfotograficos/article/view/1506/1252 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Londrina |
dc.source.none.fl_str_mv |
Discursos Fotograficos; v. 4 n. 4 (2008); 59-80 1984-7939 1808-5652 reponame:Discursos Fotográficos instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Discursos Fotográficos |
collection |
Discursos Fotográficos |
repository.name.fl_str_mv |
Discursos Fotográficos - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadiscursos@uel.br || laudi@uel.br || discursosfoto@uel.br |
_version_ |
1750315331827531776 |