A Outra face do horário gratuito: partidos políticos e eleições proporcionais na televisão
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Dados - Revista de Ciências Sociais |
Texto Completo: | http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582008000200008 |
Resumo: | This article analyzes the impact of Free Television Advertising on proportional elections in Brazil, based on an analysis of the data for the Rio de Janeiro City Council elections in 2004. The article discusses the hypothesis raised by Schmitt, Carneiro, & Kuschnir that free TV advertising time allows political parties to organize their candidates hierarchically, establishing informal "slates". The study thus links two types of evidence, concerning: 1) the efficacy of free TV time as an instrument for political communication, whereby more TV time tends to translate into more votes for a candidate and 2) the analysis of different strategies adopted by the political parties to split the free advertising time between the candidates. |
id |
UERJ-23_af1b7fd53c4ac3371a3095356fa67e9d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:scielo:S0011-52582008000200008 |
network_acronym_str |
UERJ-23 |
network_name_str |
Dados - Revista de Ciências Sociais |
repository_id_str |
|
spelling |
A Outra face do horário gratuito: partidos políticos e eleições proporcionais na televisãopolitical communicationtelevisionFree Televised Election Campaign Advertisingproportional electionspolitical partiesThis article analyzes the impact of Free Television Advertising on proportional elections in Brazil, based on an analysis of the data for the Rio de Janeiro City Council elections in 2004. The article discusses the hypothesis raised by Schmitt, Carneiro, & Kuschnir that free TV advertising time allows political parties to organize their candidates hierarchically, establishing informal "slates". The study thus links two types of evidence, concerning: 1) the efficacy of free TV time as an instrument for political communication, whereby more TV time tends to translate into more votes for a candidate and 2) the analysis of different strategies adopted by the political parties to split the free advertising time between the candidates.Instituto de Estudos Sociais e Políticos (IESP) da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)2008-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/htmlhttp://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582008000200008Dados v.51 n.2 2008reponame:Dados - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)instacron:UERJ10.1590/S0011-52582008000200008info:eu-repo/semantics/openAccessAlbuquerque,Afonso deSteibel,Fabro BoazCarneiro,Carolina Maria Zoccolipor2008-08-21T00:00:00Zoai:scielo:S0011-52582008000200008Revistahttp://dados.iesp.uerj.br/PUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||dados@iesp.uerj.br1678-45880011-5258opendoar:2008-08-21T00:00Dados - Revista de Ciências Sociais - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A Outra face do horário gratuito: partidos políticos e eleições proporcionais na televisão |
title |
A Outra face do horário gratuito: partidos políticos e eleições proporcionais na televisão |
spellingShingle |
A Outra face do horário gratuito: partidos políticos e eleições proporcionais na televisão Albuquerque,Afonso de political communication television Free Televised Election Campaign Advertising proportional elections political parties |
title_short |
A Outra face do horário gratuito: partidos políticos e eleições proporcionais na televisão |
title_full |
A Outra face do horário gratuito: partidos políticos e eleições proporcionais na televisão |
title_fullStr |
A Outra face do horário gratuito: partidos políticos e eleições proporcionais na televisão |
title_full_unstemmed |
A Outra face do horário gratuito: partidos políticos e eleições proporcionais na televisão |
title_sort |
A Outra face do horário gratuito: partidos políticos e eleições proporcionais na televisão |
author |
Albuquerque,Afonso de |
author_facet |
Albuquerque,Afonso de Steibel,Fabro Boaz Carneiro,Carolina Maria Zoccoli |
author_role |
author |
author2 |
Steibel,Fabro Boaz Carneiro,Carolina Maria Zoccoli |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Albuquerque,Afonso de Steibel,Fabro Boaz Carneiro,Carolina Maria Zoccoli |
dc.subject.por.fl_str_mv |
political communication television Free Televised Election Campaign Advertising proportional elections political parties |
topic |
political communication television Free Televised Election Campaign Advertising proportional elections political parties |
description |
This article analyzes the impact of Free Television Advertising on proportional elections in Brazil, based on an analysis of the data for the Rio de Janeiro City Council elections in 2004. The article discusses the hypothesis raised by Schmitt, Carneiro, & Kuschnir that free TV advertising time allows political parties to organize their candidates hierarchically, establishing informal "slates". The study thus links two types of evidence, concerning: 1) the efficacy of free TV time as an instrument for political communication, whereby more TV time tends to translate into more votes for a candidate and 2) the analysis of different strategies adopted by the political parties to split the free advertising time between the candidates. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-01-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582008000200008 |
url |
http://old.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0011-52582008000200008 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
10.1590/S0011-52582008000200008 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Estudos Sociais e Políticos (IESP) da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Estudos Sociais e Políticos (IESP) da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Dados v.51 n.2 2008 reponame:Dados - Revista de Ciências Sociais instname:Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) instacron:UERJ |
instname_str |
Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
instacron_str |
UERJ |
institution |
UERJ |
reponame_str |
Dados - Revista de Ciências Sociais |
collection |
Dados - Revista de Ciências Sociais |
repository.name.fl_str_mv |
Dados - Revista de Ciências Sociais - Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ) |
repository.mail.fl_str_mv |
||dados@iesp.uerj.br |
_version_ |
1750312648269889536 |