Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discreta

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ramos, Thiago Graça
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
Texto Completo: https://app.uff.br/riuff/handle/1/18318
Resumo: Traffic and congestion problems are something that is increasingly well known, especially in metropolitan urban areas. It is vital to seek for new alternatives and solutions in order to decrease traffic jams caused by the excessive numbers of cars and the set of variables concerning commuters quality of life, such as pollution, driving stress and theirs value of time. The value of time in urban transport is becoming more and more important due to the necessity of people saving time for using it in other activities. This study identifies the value of time of commuters in one very important Brazilian highway. The highway is both, part of a Brazilian federal highway and an important link between two big cities in Rio de Janeiro state. The main objective is to calculate the value of time based on a discrete choice model with a set of stated preference data. The experiment generated the basis for analyze investments that could improvise customer services of the drivers by decreasing toll plaza queuing and travel time to use the highway segment.
id UFF-2_f063e8b4856d2b57bc578ab625cac1c5
oai_identifier_str oai:app.uff.br:1/18318
network_acronym_str UFF-2
network_name_str Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
repository_id_str 2120
spelling Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discretaRodovias pedagiadasValor do tempoModelos de escolha discretaDiscrete choice modelsValue of timeTool plazasTransport economicsCNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAOTraffic and congestion problems are something that is increasingly well known, especially in metropolitan urban areas. It is vital to seek for new alternatives and solutions in order to decrease traffic jams caused by the excessive numbers of cars and the set of variables concerning commuters quality of life, such as pollution, driving stress and theirs value of time. The value of time in urban transport is becoming more and more important due to the necessity of people saving time for using it in other activities. This study identifies the value of time of commuters in one very important Brazilian highway. The highway is both, part of a Brazilian federal highway and an important link between two big cities in Rio de Janeiro state. The main objective is to calculate the value of time based on a discrete choice model with a set of stated preference data. The experiment generated the basis for analyze investments that could improvise customer services of the drivers by decreasing toll plaza queuing and travel time to use the highway segment.Congestionamentos e problemas no trânsito são assuntos que vem tendo cada vez mais notoriedade, principalmente com a necessidade de todos em reduzir o seu tempo perdido com deslocamentos para a realização das atividades. Diante disso, cada vez mais as grandes metrópoles mundiais tomam medidas para que ocorram melhorias no trânsito e cada vez mais o tempo ganha valor. O presente estudo tem como intuito identificar preferências de usuários de uma determinada rodovia pedagiada que liga duas grandes cidades do estado do Rio de Janeiro. O objetivo é calcular o valor do tempo dos diversos tipos de usuários de tal rodovia fazendo uso de técnicas de escolha discreta, pois esta metodologia consegue captar de forma bastante satisfatória as opiniões dos entrevistados. Além das citadas técnicas ainda foram utilizadas técnicas de amostragem e análise multivariada. A primeira ajuda a definir a amostra e a segunda serve para agrupar os entrevistados conforme características próximas.Programa de Pós-graduação em Engenharia de ProduçãoEstratégia-Apoio Logístico-Tecnologia e TrabalhoCaldas, Marco Antonio FarahCPF:67895543322Arruda, João Bosco FurtadoCPF:06155359334http://lattes.cnpq.br/1392037232182285Sant'anna, Annibal ParrachoCPF:09746420704ttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4787123Z3Ramos, Thiago Graça2021-03-10T20:44:14Z2009-05-062021-03-10T20:44:14Z2008-11-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://app.uff.br/riuff/handle/1/18318porCC-BY-SAinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFF2021-03-10T20:44:14Zoai:app.uff.br:1/18318Repositório InstitucionalPUBhttps://app.uff.br/oai/requestriuff@id.uff.bropendoar:21202021-03-10T20:44:14Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discreta
title Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discreta
spellingShingle Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discreta
Ramos, Thiago Graça
Rodovias pedagiadas
Valor do tempo
Modelos de escolha discreta
Discrete choice models
Value of time
Tool plazas
Transport economics
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
title_short Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discreta
title_full Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discreta
title_fullStr Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discreta
title_full_unstemmed Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discreta
title_sort Cálculo do valor do tempo para uma rodovia pedagiada utilizando modelos de escolha discreta
author Ramos, Thiago Graça
author_facet Ramos, Thiago Graça
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Caldas, Marco Antonio Farah
CPF:67895543322
Arruda, João Bosco Furtado
CPF:06155359334
http://lattes.cnpq.br/1392037232182285
Sant'anna, Annibal Parracho
CPF:09746420704
ttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4787123Z3
dc.contributor.author.fl_str_mv Ramos, Thiago Graça
dc.subject.por.fl_str_mv Rodovias pedagiadas
Valor do tempo
Modelos de escolha discreta
Discrete choice models
Value of time
Tool plazas
Transport economics
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
topic Rodovias pedagiadas
Valor do tempo
Modelos de escolha discreta
Discrete choice models
Value of time
Tool plazas
Transport economics
CNPQ::ENGENHARIAS::ENGENHARIA DE PRODUCAO
description Traffic and congestion problems are something that is increasingly well known, especially in metropolitan urban areas. It is vital to seek for new alternatives and solutions in order to decrease traffic jams caused by the excessive numbers of cars and the set of variables concerning commuters quality of life, such as pollution, driving stress and theirs value of time. The value of time in urban transport is becoming more and more important due to the necessity of people saving time for using it in other activities. This study identifies the value of time of commuters in one very important Brazilian highway. The highway is both, part of a Brazilian federal highway and an important link between two big cities in Rio de Janeiro state. The main objective is to calculate the value of time based on a discrete choice model with a set of stated preference data. The experiment generated the basis for analyze investments that could improvise customer services of the drivers by decreasing toll plaza queuing and travel time to use the highway segment.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-11-28
2009-05-06
2021-03-10T20:44:14Z
2021-03-10T20:44:14Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://app.uff.br/riuff/handle/1/18318
url https://app.uff.br/riuff/handle/1/18318
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv CC-BY-SA
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv CC-BY-SA
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-graduação em Engenharia de Produção
Estratégia-Apoio Logístico-Tecnologia e Trabalho
publisher.none.fl_str_mv Programa de Pós-graduação em Engenharia de Produção
Estratégia-Apoio Logístico-Tecnologia e Trabalho
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
collection Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF)
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da Universidade Federal Fluminense (RIUFF) - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv riuff@id.uff.br
_version_ 1797044696252416000