FOOL'S GOLD
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Farol - Revista de Estudos Organizacionais e Sociedade |
Texto Completo: | https://revistas.face.ufmg.br/index.php/farol/article/view/6918 |
Resumo: | The fallacy of the organizational environment creates the illusion of “having the world in your hands”, but the reality is that this day never comes. Manipulated subjectively by a logic of domination aimed at profit and the "God of the market", workers perceive themselves as autonomous without, however, enjoying the choice of options. They are obliged to act in front of a scenario, without at least being able to demonstrate their suffering and anguish. Complexing the issue, the manipulation process acts not only individually, but intersubjectively, providing an environment focused on the relationship of pleasure and anguish. If, without the organization, workers can perceive themselves as empty, meeting organizational requirements is also not encouraging, as it requires a high level of personification. |
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FOOL'S GOLDORO DE TONTOSOURO DE TOLOOrganizational powerKidnapping of subjectivityPleasure and anguish at workPoder organizacionalSequestro da subjetividadePrazer e angústia no trabalhoPoder organizacionalSecuestro de subjetividadPlacer y angustia en el trabajoThe fallacy of the organizational environment creates the illusion of “having the world in your hands”, but the reality is that this day never comes. Manipulated subjectively by a logic of domination aimed at profit and the "God of the market", workers perceive themselves as autonomous without, however, enjoying the choice of options. They are obliged to act in front of a scenario, without at least being able to demonstrate their suffering and anguish. Complexing the issue, the manipulation process acts not only individually, but intersubjectively, providing an environment focused on the relationship of pleasure and anguish. If, without the organization, workers can perceive themselves as empty, meeting organizational requirements is also not encouraging, as it requires a high level of personification.La falacia del entorno organizacional crea la ilusión de “tener el mundo en tus manos”, pero la realidad es que este día nunca llega. Manipulados subjetivamente por una lógica de dominación orientada al lucro y el "Dios del mercado", hombres y mujeres se perciben a sí mismos como autónomos sin, sin embargo, disfrutar de la elección de opciones. Están obligados a actuar ante un escenario, sin al menos poder demostrar su sufrimiento y angustia. Complementando el tema, el proceso de manipulación actúa no solo de forma individual, sino intersubjetiva, proporcionando un entorno centrado en la relación de placer y angustia. Si, sin la organización, los trabajadores pueden percibirse a sí mismos como vacíos, cumplir con los requisitos organizacionales tampoco es alentador, ya que requiere un alto nivel de personificación.A falácia do ambiente organizacional cria a ilusão de “ter o mundo nas mãos”, mas a realidade é que este dia nunca chega. Manipulados subjetivamente por uma lógica de dominação voltada para o lucro e o “Deus mercado”, trabalhadores e trabalhadoras se percebem autônomos/as sem, contudo, desfrutar da escolha por opções. São obrigadas/os a atuar diante de um cenário, sem, ao menos, poder demonstrar seu sofrimento e sua angústia. Complexificando a questão o processo de manipulação não atua apenas individualmente, mas intersubjetivamente, proporcionando um ambiente voltado para a relação prazer e angústia. Se sem a organização trabalhadoras/es podem se perceber vazias/os, atender aos requisitos organizacionais tampouco é alentador, pois exige alto nível de personificação.Núcleo de Estudos Organizacionais e Sociedade (NEOS), FACE/UFMG2023-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/farol/article/view/691810.25113/farol.v10i27.6918Farol - Journal of Organization Studies and Society; Vol. 10 No. 27 (2023): April; 9-10Farol - Revista de Estudios Organizacionales y Sociedad; Vol. 10 Núm. 27 (2023): Abril; 9-10Farol - Revista de Estudos Organizacionais e Sociedade; v. 10 n. 27 (2023): Abril; 9-102358-6311reponame:Farol - Revista de Estudos Organizacionais e Sociedadeinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/farol/article/view/6918/3921Copyright (c) 2023 Alexandre Béharhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBéhar, Alexandre2023-05-16T16:39:13Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6918Revistahttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/farolPUBhttps://revistas.face.ufmg.br/index.php/farol/oaisaraiva@face.ufmg.br || farol@face.ufmg.br2358-63112358-6311opendoar:2023-05-16T16:39:13Farol - Revista de Estudos Organizacionais e Sociedade - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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