Interpretative interactionism as a methodological frame work to generate evidence in nursing research

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Poles, Kátia
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Bousso, Regina Szylit
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Reme (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50883
Resumo: This work intends to discuss Interpretative Interactionism as a methodological framework used in qualitative research. It discusses the application of this method in research which seeks to understand the experience of nurses caring for children and families who go through the death process in a pediatric ICU, through biographical narratives. We consider this to be a situation which triggers signifying/re-signifying of care throughout these nurses' professional life, enabling them to identify factors that interfere in getting close to or distancing the child and family at this specific moment.
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spelling Interpretative interactionism as a methodological frame work to generate evidence in nursing researchEl interaccionismo interpretativo como referente metodológico para generar evidencias en la investigación en enfermeríaO interacionismo interpretativo como referencial metodológico para gerar evidências nas pesquisas em enfermagemPesquisa QualitativaPesquisa em EnfermagemInvestigación CualitativaInvestigación en EnfermeríaQualitative ResearchResearch in NursingThis work intends to discuss Interpretative Interactionism as a methodological framework used in qualitative research. It discusses the application of this method in research which seeks to understand the experience of nurses caring for children and families who go through the death process in a pediatric ICU, through biographical narratives. We consider this to be a situation which triggers signifying/re-signifying of care throughout these nurses' professional life, enabling them to identify factors that interfere in getting close to or distancing the child and family at this specific moment.El presente trabajo se propone discurrir sobre el Interaccionismo Interpretativo como referente metodológico empleado en la investigación cualitativa. Enfoca la aplicación del método referido en una investigación que busca comprender la experiencia de la enfermera en el cuidado del niño y de la familia que vive la experiencia de un fallecimiento en el CTI pediátrico, a través de narrativas biográficas. Consideramos que ésta es una situación que desencadena significación / resignificación del cuidado a lo largo de la trayectoria de estas profesionales, posibilitando identificar factores que interfieren en la aproximación o alejamiento del niño y de la familia en ese momento tan particular.O presente trabalho discorre sobre o Interacionismo Interpretativo como referencial metodológico utilizado nas pesquisas qualitativas. Aborda a aplicação do referido método em uma pesquisa que busca compreender a experiência das enfermeiras no cuidado da criança e da família que vivenciam o processo de morte na UTI pediátrica, por meio de narrativas biográficas. Consideramos que esta é uma situação desencadeadora de significação/ressignificação do cuidado ao longo da trajetória dessas profissionais, possibilitando identificar fatores que interferem na aproximação e ou afastamento da criança e da família nesse momento particular.Universidade Federal de Minas Gerais2004-09-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Parestext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50883REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 8 No. 3 (2004)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 8 Núm. 3 (2004)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 8 n. 3 (2004)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50883/42926https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50883/42927Copyright (c) 2004 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessPoles, KátiaBousso, Regina Szylit2024-01-25T12:39:57Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50883Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-25T12:39:57Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
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