Professional ethics: the view of students from a technical nursing course
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2005 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50798 |
Resumo: | This is a qualitative study, according to the Modality of the Structure of Situated Phenomenon, seeking to understand students´ views of professional ethics on a technical nursing course. It included ideographic and nomothetic analyses, which led to the conclusion that most of the students believe that professional ethics is limited to following the code of ethics and the law. Because of the importance of professional ethics in the training of nursing technicians, we believe this issue needs to be reformulated giving it a greater scope. |
id |
UFMG-27_bb8375833ddcf7e822dafcb5286d306e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/50798 |
network_acronym_str |
UFMG-27 |
network_name_str |
Reme (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Professional ethics: the view of students from a technical nursing courseLa ética profesional: la concepción de los alumnos de cursos técnicos de enfermeríaÉtica profissional: concepção de alunos de cursos técnicos de enfermagemÉtica profesionalÉtica de enfermeríaAuxiliares de enfermeríaCuidados básicos de enfermeríaÉtica profissionalÉtica de enfermagemRecursos humanos de enfermagemCuidados de enfermagemEthicsProfessionalNursingNursing staffNursing careThis is a qualitative study, according to the Modality of the Structure of Situated Phenomenon, seeking to understand students´ views of professional ethics on a technical nursing course. It included ideographic and nomothetic analyses, which led to the conclusion that most of the students believe that professional ethics is limited to following the code of ethics and the law. Because of the importance of professional ethics in the training of nursing technicians, we believe this issue needs to be reformulated giving it a greater scope.Se trata de un estudio cualitativo según la modalidad Estructura del Fenómeno Establecido, cuyo propósito es comprender la concepción de ética profesional por parte de alumnos de cursos de enfermería de una escuela técnica profesional. El análisis ideográfico y el nomotético han permitido certificarse de que, en general, piensan que ética profesional es respetar el código de ética profesional y la legislación corriente. Con el resultado creemos que puede ser viable efectuar una nueva evaluación de la Ética Profesional en los cursos técnicos de enfermería buscando, así, enfocar mejor este tema.Este é um estudo qualitativo, segundo a Modalidade da Estrutura do Fenômeno Situado, teve como propósito compreender a concepção de ética profissional de alunos de cursos técnicos de enfermagem de uma escola técnica profissionalizante. O estudo foi realizado em dois momentos: análise ideográfica e nomotética. A Análise realizada nos permitiu verificar que, a maior parte dos sujeitos acreditam que ética profissional se resume em respeitar o código de ética profissional e a legislação vigente. Dada a importância da ética profissional na formação de técnicos de enfermagem, acreditamos ser necessária uma reformulação do tópico, abordando o assunto de forma mais abrangente.Universidade Federal de Minas Gerais2005-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50798REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 9 No. 4 (2005)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 9 Núm. 4 (2005)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 9 n. 4 (2005)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50798/42768https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50798/42769Copyright (c) 2005 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Aparecida de Cássia dosSantos, Edirlei Machado dosPedrosa, Leila Kauchakje2024-01-24T19:52:03Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50798Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-24T19:52:03Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Professional ethics: the view of students from a technical nursing course La ética profesional: la concepción de los alumnos de cursos técnicos de enfermería Ética profissional: concepção de alunos de cursos técnicos de enfermagem |
title |
Professional ethics: the view of students from a technical nursing course |
spellingShingle |
Professional ethics: the view of students from a technical nursing course Santos, Aparecida de Cássia dos Ética profesional Ética de enfermería Auxiliares de enfermería Cuidados básicos de enfermería Ética profissional Ética de enfermagem Recursos humanos de enfermagem Cuidados de enfermagem Ethics Professional Nursing Nursing staff Nursing care |
title_short |
Professional ethics: the view of students from a technical nursing course |
title_full |
Professional ethics: the view of students from a technical nursing course |
title_fullStr |
Professional ethics: the view of students from a technical nursing course |
title_full_unstemmed |
Professional ethics: the view of students from a technical nursing course |
title_sort |
Professional ethics: the view of students from a technical nursing course |
author |
Santos, Aparecida de Cássia dos |
author_facet |
Santos, Aparecida de Cássia dos Santos, Edirlei Machado dos Pedrosa, Leila Kauchakje |
author_role |
author |
author2 |
Santos, Edirlei Machado dos Pedrosa, Leila Kauchakje |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Aparecida de Cássia dos Santos, Edirlei Machado dos Pedrosa, Leila Kauchakje |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ética profesional Ética de enfermería Auxiliares de enfermería Cuidados básicos de enfermería Ética profissional Ética de enfermagem Recursos humanos de enfermagem Cuidados de enfermagem Ethics Professional Nursing Nursing staff Nursing care |
topic |
Ética profesional Ética de enfermería Auxiliares de enfermería Cuidados básicos de enfermería Ética profissional Ética de enfermagem Recursos humanos de enfermagem Cuidados de enfermagem Ethics Professional Nursing Nursing staff Nursing care |
description |
This is a qualitative study, according to the Modality of the Structure of Situated Phenomenon, seeking to understand students´ views of professional ethics on a technical nursing course. It included ideographic and nomothetic analyses, which led to the conclusion that most of the students believe that professional ethics is limited to following the code of ethics and the law. Because of the importance of professional ethics in the training of nursing technicians, we believe this issue needs to be reformulated giving it a greater scope. |
publishDate |
2005 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2005-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50798 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50798 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50798/42768 https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50798/42769 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2005 Reme: Revista Mineira de Enfermagem info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2005 Reme: Revista Mineira de Enfermagem |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/plain application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 9 No. 4 (2005) REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 9 Núm. 4 (2005) REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 9 n. 4 (2005) 2316-9389 1415-2762 reponame:Reme (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Reme (Online) |
collection |
Reme (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
remeufmg@gmail.com |
_version_ |
1797041910302375936 |