Genetic couselling clinic at triangulo mineiro medical school: a retrospective study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2002 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50941 |
Resumo: | The present work refers to an exploratory study about the teaching of written communication in nursing- procedures. It aims at analyzing program content on teaching written communication in nursing -procedures to the curricula at nursing schools in the state of Minas Gerais. This work also seems to identify factors that facilitate and hinder the process of teaching - learning of this topic. The results show that the teaching has been broached in all the schools, mainly in subjects of the 4th year of professional cycle, although superficially and configured to the limited contents of teaching unity: patients' medical records. |
id |
UFMG-27_d2b1c862716530b4cae2b9326830fcfa |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/50941 |
network_acronym_str |
UFMG-27 |
network_name_str |
Reme (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Genetic couselling clinic at triangulo mineiro medical school: a retrospective studyLa comunicación escrita de las acciones de enfermería: una contribución a la enseñanza de graduación universitariaA comunicação escrita das ações de enfermagem: uma contribuição ao ensino da graduaçãoNursing RecordsCurriculumNursing EducationTeaching-methodsRegistros de EnfermeriaCurriculumEducaión en EnfermeriaEnsenanza-métodosRegistros de EnfermagemCurriculoEducação em EnfermagemEnsino-métodosThe present work refers to an exploratory study about the teaching of written communication in nursing- procedures. It aims at analyzing program content on teaching written communication in nursing -procedures to the curricula at nursing schools in the state of Minas Gerais. This work also seems to identify factors that facilitate and hinder the process of teaching - learning of this topic. The results show that the teaching has been broached in all the schools, mainly in subjects of the 4th year of professional cycle, although superficially and configured to the limited contents of teaching unity: patients' medical records.El presente trabajo se refiere a un estudio exploratorio sobre la enseñanza de la comunicación escrita de las acciones de enfermería. Su finalidad consiste en analizar los contenidos pragmáticos referentes a la enseñanza de la comunicación escrita en los currículos de las escuelas de Enfermería del Estado de Minas Gerais e identificar factores que facilitan y dificultan el proceso enseñanza - aprendizaje del tema en estudio. Por los resultados constatamos que la enseñanza de la comunicación escrita de las acciones de enfermería se enfoca en todas las escuelas, principalmente en disciplinas del 4º semestre del ciclo profesional. Sin embargo, el tema se trata superficialmente y su contenido se limita a la unidad de enseñanza "Legajo del Paciente".O presente trabalho refere-se a um estudo exploratório sobre o ensino da comunicação escrita das ações de enfermagem. Teve como objetivos analisar os conteúdos programáticos referentes ao ensino da comunicação escrita nos currículos das Escolas de Enfermagem do Estado de Minas Gerais e identificar fatores facilitadores e dificultadores do processo ensino-aprendizagem do tema em estudo. Pelos resultados constatamos que o ensino da comunicação escrita das ações de enfermagem é abordado em todas as Escolas, principalmente em disciplinas do 4º período do ciclo profissional, embora superficialmente e configurado em conteúdo limitado à unidade de ensino: Prontuário do Paciente.Universidade Federal de Minas Gerais2002-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50941REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 6 No. 1 (2002)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 6 Núm. 1 (2002)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 6 n. 1 (2002)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50941/43042https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50941/43043Copyright (c) 2002 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessMatos, Selme Silqueira deCarvalho, Daclé Vilma2024-01-25T12:59:12Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50941Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-25T12:59:12Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Genetic couselling clinic at triangulo mineiro medical school: a retrospective study La comunicación escrita de las acciones de enfermería: una contribución a la enseñanza de graduación universitaria A comunicação escrita das ações de enfermagem: uma contribuição ao ensino da graduação |
title |
Genetic couselling clinic at triangulo mineiro medical school: a retrospective study |
spellingShingle |
Genetic couselling clinic at triangulo mineiro medical school: a retrospective study Matos, Selme Silqueira de Nursing Records Curriculum Nursing Education Teaching-methods Registros de Enfermeria Curriculum Educaión en Enfermeria Ensenanza-métodos Registros de Enfermagem Curriculo Educação em Enfermagem Ensino-métodos |
title_short |
Genetic couselling clinic at triangulo mineiro medical school: a retrospective study |
title_full |
Genetic couselling clinic at triangulo mineiro medical school: a retrospective study |
title_fullStr |
Genetic couselling clinic at triangulo mineiro medical school: a retrospective study |
title_full_unstemmed |
Genetic couselling clinic at triangulo mineiro medical school: a retrospective study |
title_sort |
Genetic couselling clinic at triangulo mineiro medical school: a retrospective study |
author |
Matos, Selme Silqueira de |
author_facet |
Matos, Selme Silqueira de Carvalho, Daclé Vilma |
author_role |
author |
author2 |
Carvalho, Daclé Vilma |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Matos, Selme Silqueira de Carvalho, Daclé Vilma |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Nursing Records Curriculum Nursing Education Teaching-methods Registros de Enfermeria Curriculum Educaión en Enfermeria Ensenanza-métodos Registros de Enfermagem Curriculo Educação em Enfermagem Ensino-métodos |
topic |
Nursing Records Curriculum Nursing Education Teaching-methods Registros de Enfermeria Curriculum Educaión en Enfermeria Ensenanza-métodos Registros de Enfermagem Curriculo Educação em Enfermagem Ensino-métodos |
description |
The present work refers to an exploratory study about the teaching of written communication in nursing- procedures. It aims at analyzing program content on teaching written communication in nursing -procedures to the curricula at nursing schools in the state of Minas Gerais. This work also seems to identify factors that facilitate and hinder the process of teaching - learning of this topic. The results show that the teaching has been broached in all the schools, mainly in subjects of the 4th year of professional cycle, although superficially and configured to the limited contents of teaching unity: patients' medical records. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-12-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50941 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50941 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50941/43042 https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50941/43043 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2002 Reme: Revista Mineira de Enfermagem info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2002 Reme: Revista Mineira de Enfermagem |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/plain application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 6 No. 1 (2002) REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 6 Núm. 1 (2002) REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 6 n. 1 (2002) 2316-9389 1415-2762 reponame:Reme (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Reme (Online) |
collection |
Reme (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
remeufmg@gmail.com |
_version_ |
1797041911561715712 |