THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Cinthia Lopes da
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Cezarino, Marília, Carvalho, Lucas de Andrade, Souza, Marcio Ferreira de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Revista Corpoconsciência (Online)
Texto Completo: https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143
Resumo: This work is aimed at analyzing a pedagogical experience with comic books in Physical Education classes, up to Junior High school, with 14 ninth grade Brazilian students. Bibliographic and field researches were used as methodological procedures, characterizing a qualitative research. The field research was based on a pedagogical experience in the city of Cosmopolis/SP/Brazil. Field diary, participant observations and questionnaire were used. Women's participation in comic books, social values, the presence of technology in comic books and body beauty standards were the aspects identified by the students during the pedagogical experience.
id UFMS-4_5de21bee6d49366d7caf42a13039da87
oai_identifier_str oai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/8143
network_acronym_str UFMS-4
network_name_str Revista Corpoconsciência (Online)
repository_id_str
spelling THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSESLOS EFECTOS DE LOS CÓMICS SOBRE LAS REFERENCIAS CORPORALES DE BELLEZA EN LAS CLASES DE EDUCACIÓN FÍSICAOS EFEITOS DAS HISTÓRIAS EM QUADRINHOS SOBRE OS PADRÕES CORPORAIS DE BELEZA NAS AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICAPhysical EducationComic BooksCultureEducación FísicaCómicsCulturaEducação FísicaHistórias em QuadrinhosCulturaThis work is aimed at analyzing a pedagogical experience with comic books in Physical Education classes, up to Junior High school, with 14 ninth grade Brazilian students. Bibliographic and field researches were used as methodological procedures, characterizing a qualitative research. The field research was based on a pedagogical experience in the city of Cosmopolis/SP/Brazil. Field diary, participant observations and questionnaire were used. Women's participation in comic books, social values, the presence of technology in comic books and body beauty standards were the aspects identified by the students during the pedagogical experience.Este trabajo tiene como objetivo el análisis y la experiencia pedagógica con el uso de los cómics en las clases de Educación Física, en la Enseñanza Primária, com 14 estudiantes brasileños del último año. Investigación bibliográfica y de campo fueron utilizadas como procedimientos metodológicos, caracterizando esta investigación como cualitativa. La investigación de campo fue basada en una experiencia pedagógica em la ciudad de Cosmopolis/SP/Brasil. Diário de campo, observaciones de los participantes y cuestionario fueron utilizados. Participación femenina en cómics, valores sociales, presencia de tecnología en cómics y padrones de belleza corporales fueron los aspectos identificados por los alunos durante la experiencia pedagógica.Este trabalho tem como objetivo analisar uma experiência pedagógica com o uso de histórias em quadrinhos em aulas de Educação Física, no Ensino Fundamental, com 14 estudantes brasileiros do nono ano. Pesquisa bibliográfica e de campo foram utilizadas como procedimentos metodológicos, caracterizando esta pesquisa como qualitativa. A pesquisa de campo foi baseada em uma experiência pedagógica na cidade de Cosmopolis/SP/Brasil. Diário de campo, observações dos participantes e questionário foram utilizados. A participação feminina em histórias em quadrinhos, valores sociais, presença de tecnologia em quadrinhos e padrões de beleza corporal foram os aspectos identificados pelos alunos durante a experiência pedagógica.Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso2019-08-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 23, nº2, mai./ago., 2019; 75-862178-5945reponame:Revista Corpoconsciência (Online)instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)instacron:UFMSenghttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143/6267Copyright (c) 2019 Corpoconsciênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Cinthia Lopes daCezarino, MaríliaCarvalho, Lucas de AndradeSouza, Marcio Ferreira de2019-10-03T11:28:33Zoai:periodicoscientificos.ufmt.br:article/8143Revistahttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconscienciaPUBhttps://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/oai||ecmmoreira@uol.com.br2178-59451517-6096opendoar:2019-10-03T11:28:33Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)false
dc.title.none.fl_str_mv THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
LOS EFECTOS DE LOS CÓMICS SOBRE LAS REFERENCIAS CORPORALES DE BELLEZA EN LAS CLASES DE EDUCACIÓN FÍSICA
OS EFEITOS DAS HISTÓRIAS EM QUADRINHOS SOBRE OS PADRÕES CORPORAIS DE BELEZA NAS AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICA
title THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
spellingShingle THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
Silva, Cinthia Lopes da
Physical Education
Comic Books
Culture
Educación Física
Cómics
Cultura
Educação Física
Histórias em Quadrinhos
Cultura
title_short THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
title_full THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
title_fullStr THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
title_full_unstemmed THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
title_sort THE EFFECTS OF COMIC BOOKS ON BODY BEAUTY STANDARDS IN PHYSICAL EDUCATION CLASSES
author Silva, Cinthia Lopes da
author_facet Silva, Cinthia Lopes da
Cezarino, Marília
Carvalho, Lucas de Andrade
Souza, Marcio Ferreira de
author_role author
author2 Cezarino, Marília
Carvalho, Lucas de Andrade
Souza, Marcio Ferreira de
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Cinthia Lopes da
Cezarino, Marília
Carvalho, Lucas de Andrade
Souza, Marcio Ferreira de
dc.subject.por.fl_str_mv Physical Education
Comic Books
Culture
Educación Física
Cómics
Cultura
Educação Física
Histórias em Quadrinhos
Cultura
topic Physical Education
Comic Books
Culture
Educación Física
Cómics
Cultura
Educação Física
Histórias em Quadrinhos
Cultura
description This work is aimed at analyzing a pedagogical experience with comic books in Physical Education classes, up to Junior High school, with 14 ninth grade Brazilian students. Bibliographic and field researches were used as methodological procedures, characterizing a qualitative research. The field research was based on a pedagogical experience in the city of Cosmopolis/SP/Brazil. Field diary, participant observations and questionnaire were used. Women's participation in comic books, social values, the presence of technology in comic books and body beauty standards were the aspects identified by the students during the pedagogical experience.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-08-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143
url https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/corpoconsciencia/article/view/8143/6267
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Corpoconsciência
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Corpoconsciência
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Educação Física da Universidade Federal de Mato Grosso
dc.source.none.fl_str_mv Corpoconsciência; Revista Corpoconsciência, v. 23, nº2, mai./ago., 2019; 75-86
2178-5945
reponame:Revista Corpoconsciência (Online)
instname:Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron:UFMS
instname_str Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
instacron_str UFMS
institution UFMS
reponame_str Revista Corpoconsciência (Online)
collection Revista Corpoconsciência (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Corpoconsciência (Online) - Universidade Federal de Mato Grosso (UFMT)
repository.mail.fl_str_mv ||ecmmoreira@uol.com.br
_version_ 1798325460054048768