The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Petersen Cogo, Ana Luísa
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Tolfo Silveira, Denise, De Morais Lírio, Aline, Lopes Severo, Carolina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Gaúcha de Enfermagem
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485
Resumo: The present paper is the result of an experiment conducted as part of the Nursing: basic and advanced life support course, which was offered as a semi-online course using the virtual learning environment called Learning Space. The virtual learning environment optimizes classroom dynamics, since in the classroom setting, practical activities may be privileged; besides, learning is customized as students may access the environment whenever and wherever they wish.
id UFRGS-15_f91a8b9f8a2be89302f841241797120d
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/4485
network_acronym_str UFRGS-15
network_name_str Revista Gaúcha de Enfermagem
repository_id_str
spelling The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life supportLa utilización de ambiente virtual de aprendizaje en la enseñanza de soportes básico y avanzado de vidaUtilização de ambiente virtual de aprendizagem no ensino de suportes básico e avançado de vidaaprendizagemmateriais de ensinoparada cardíaca.The present paper is the result of an experiment conducted as part of the Nursing: basic and advanced life support course, which was offered as a semi-online course using the virtual learning environment called Learning Space. The virtual learning environment optimizes classroom dynamics, since in the classroom setting, practical activities may be privileged; besides, learning is customized as students may access the environment whenever and wherever they wish.Este artículo es un relato de la experiencia desarrollada en el curso Enfermería: soportes básico y avanzado de vida, ofrecido en la modalidad semipresencial con la utilización del ambiente virtual de aprendizaje Learning Space. El ambiente virtual de aprendizaje es un recurso que optimiza la dinámica del aula, ya que, en los momentos presenciales, se puede privilegiar las actividades prácticas, además de personalizar el aprendizaje, puesto que los alumnos pueden tener acceso al ambiente en lugar y tiempo según sus disponibilidadesEste artigo relata a experiência desenvolvida no curso Enfermagem: suportes básico e avançado de vida, oferecido na modalidade semipresencial com a utilização do ambiente virtual de aprendizagem Learning Space. O ambiente virtual de aprendizagem é um recurso que otimiza a dinâmica da sala de aula, uma vez que, nos momentos presenciais, pode-se privilegiar as atividades práticas, além de personalizar a aprendizagem, na medida em que os alunos têm a possibilidade de acessar o ambiente em local e tempo a critério das suas disponibilidades.Escola de Enfermagem da UFRGS2008-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 24 No. 3 (2003); 373Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 24 n. 3 (2003); 3731983-14470102-6933reponame:Revista Gaúcha de Enfermageminstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485/2424Petersen Cogo, Ana LuísaTolfo Silveira, DeniseDe Morais Lírio, AlineLopes Severo, Carolinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-11-26T14:25:20Zoai:seer.ufrgs.br:article/4485Revistahttp://www.seer.ufrgs.br/index.php/RevistaGauchadeEnfermagemPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.php||revistappgdir@ufrgs.br1983-14470102-6933opendoar:2019-11-26T14:25:20Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support
La utilización de ambiente virtual de aprendizaje en la enseñanza de soportes básico y avanzado de vida
Utilização de ambiente virtual de aprendizagem no ensino de suportes básico e avançado de vida
title The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support
spellingShingle The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support
Petersen Cogo, Ana Luísa
aprendizagem
materiais de ensino
parada cardíaca.
title_short The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support
title_full The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support
title_fullStr The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support
title_full_unstemmed The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support
title_sort The use of virtual learning environment in teaching basic and advanced life support
author Petersen Cogo, Ana Luísa
author_facet Petersen Cogo, Ana Luísa
Tolfo Silveira, Denise
De Morais Lírio, Aline
Lopes Severo, Carolina
author_role author
author2 Tolfo Silveira, Denise
De Morais Lírio, Aline
Lopes Severo, Carolina
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Petersen Cogo, Ana Luísa
Tolfo Silveira, Denise
De Morais Lírio, Aline
Lopes Severo, Carolina
dc.subject.por.fl_str_mv aprendizagem
materiais de ensino
parada cardíaca.
topic aprendizagem
materiais de ensino
parada cardíaca.
description The present paper is the result of an experiment conducted as part of the Nursing: basic and advanced life support course, which was offered as a semi-online course using the virtual learning environment called Learning Space. The virtual learning environment optimizes classroom dynamics, since in the classroom setting, practical activities may be privileged; besides, learning is customized as students may access the environment whenever and wherever they wish.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-06-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485
url https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/rgenf/article/view/4485/2424
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
publisher.none.fl_str_mv Escola de Enfermagem da UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem; Vol. 24 No. 3 (2003); 373
Revista Gaúcha de Enfermagem; v. 24 n. 3 (2003); 373
1983-1447
0102-6933
reponame:Revista Gaúcha de Enfermagem
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Revista Gaúcha de Enfermagem
collection Revista Gaúcha de Enfermagem
repository.name.fl_str_mv Revista Gaúcha de Enfermagem - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||revistappgdir@ufrgs.br
_version_ 1799766330578042880