@Cafecomvini : estratégia de conteúdo para amplificar o alcance de um escritor no Instagram
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFS |
Texto Completo: | http://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/17300 |
Resumo: | Digital poetry is a reality present on social networks, proof of this is the number of new writers who have risen and use these platforms to increase their visibility of their productions. With the potential size and reach that these communities have, would it be possible then to use the content marketing strategy to amplify the knowledge of a beginning poet in an era where information overload is the biggest challenge? This work aims to answer this question from a case study of the profile @cafecomvini on Instagram. Along the way, we will understand what digital poetry is within the context of cyberculture, we will present a macro overview of the market in which we are inserted, together with an analysis of similars and as final product how content marketing can be used effectively within the process of highlighting the author to the world. |
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Santos, Verilane dos Santos MotaAlmeida, Wesley Vinícios MonteiroOliveira, Mario Cesar Pereira2023-03-27T12:39:05Z2023-03-27T12:39:05Z2022-05-10Santos, Verilane dos Santos Mota; Almeida, Wesley Vinícios Monteiro. @Cafecomvini : estratégia de conteúdo para amplificar o alcance de um escritor no Instagram. São Cristóvão, 2022. Monografia (graduação em Publicidade e Propaganda) – Departamento de Comunicação Social, Centro de Ciências Sociais Aplicadas, Universidade Federal de Sergipe, São Cristóvão, SE, 2022http://ri.ufs.br/jspui/handle/riufs/17300Digital poetry is a reality present on social networks, proof of this is the number of new writers who have risen and use these platforms to increase their visibility of their productions. With the potential size and reach that these communities have, would it be possible then to use the content marketing strategy to amplify the knowledge of a beginning poet in an era where information overload is the biggest challenge? This work aims to answer this question from a case study of the profile @cafecomvini on Instagram. Along the way, we will understand what digital poetry is within the context of cyberculture, we will present a macro overview of the market in which we are inserted, together with an analysis of similars and as final product how content marketing can be used effectively within the process of highlighting the author to the world.A poesia digital é uma realidade presente nas redes sociais, prova disso é a quantidade de novos escritores que ascenderam e utilizam essas plataformas para ampliar sua visibilidade acerca das suas produções. Com tamanho potencial a partir do alcance que essas comunidades têm, seria possível então utilizar estratégias de marketing de conteúdo para amplificar o conhecimento de um poeta iniciante em uma era onde o excesso de informação é o maior desafio? O presente trabalho tem como objetivo investigar essa questão a partir de um estudo de caso do perfil @cafecomvini no Instagram. No caminho, entenderemos o que é poesia digital dentro do contexto da cibercultura, apresentaremos um panorama macro do mercado em que estamos inseridos junto a uma análise de similares e como produto final desse percurso uma proposta de planejamento de marketing de conteúdo para ser utilizado de forma efetiva dentro do processo de evidenciar o autor para o mundo.São Cristóvão, SEporComunicação socialPublicidadePropagandaPoesiaInstagramRedes sociais@CafécomviniDigital poetryContentStrategyCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::RELACOES PUBLICAS E PROPAGANDA@Cafecomvini : estratégia de conteúdo para amplificar o alcance de um escritor no Instagraminfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisUniversidade Federal de SergipeDCOS - Departamento de Comunicação Social – Publicidade e Propaganda – São Cristóvão - Presencialreponame:Repositório Institucional da UFSinstname:Universidade Federal de Sergipe (UFS)instacron:UFSinfo:eu-repo/semantics/openAccessORIGINALVerilane_Santos_Mota_Santos_&_Wesley_Vinicios_Monteiro_Almeida.pdfVerilane_Santos_Mota_Santos_&_Wesley_Vinicios_Monteiro_Almeida.pdfapplication/pdf6677955https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/17300/2/Verilane_Santos_Mota_Santos_%26_Wesley_Vinicios_Monteiro_Almeida.pdfb885a810a0720bd4745fb8b00d3551bcMD52LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81475https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/17300/1/license.txt098cbbf65c2c15e1fb2e49c5d306a44cMD51TEXTVerilane_Santos_Mota_Santos_&_Wesley_Vinicios_Monteiro_Almeida.pdf.txtVerilane_Santos_Mota_Santos_&_Wesley_Vinicios_Monteiro_Almeida.pdf.txtExtracted texttext/plain137641https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/17300/3/Verilane_Santos_Mota_Santos_%26_Wesley_Vinicios_Monteiro_Almeida.pdf.txt1bd78f10bd3065007a59db69083ff08cMD53THUMBNAILVerilane_Santos_Mota_Santos_&_Wesley_Vinicios_Monteiro_Almeida.pdf.jpgVerilane_Santos_Mota_Santos_&_Wesley_Vinicios_Monteiro_Almeida.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg1247https://ri.ufs.br/jspui/bitstream/riufs/17300/4/Verilane_Santos_Mota_Santos_%26_Wesley_Vinicios_Monteiro_Almeida.pdf.jpgbcf2559038ad97de1329b9798a8a3223MD54riufs/173002023-03-27 09:39:05.308oai:ufs.br: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Repositório InstitucionalPUBhttps://ri.ufs.br/oai/requestrepositorio@academico.ufs.bropendoar:2023-03-27T12:39:05Repositório Institucional da UFS - Universidade Federal de Sergipe (UFS)false |
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