Critical Genre Analysis: an analysis of a proficiency test in english as a foreign language
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Fórum Linguístico |
Texto Completo: | https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2019v16n2p3642 |
Resumo: | The objective of this paper is to report on a Critical Genre Analysis (CGA) of the Teste de Suficiência em Leitura em Língua Estrangeira (TESLLE). The textual analysis included six editions of the English language TESLLE offered between 2014 and 2016, in addition to official documents. The questions were initially classified according to kind and focus, and then according to the language elements that they operate. The contextual analysis allowed the interpretation of the data. Results indicate that the test presents three kinds and 12 foci of questions. In addition, the questions operate four levels of language. The analysis showed that the test really assesses the reading ability because it operates mainly the level of Semantics and Pragmatics, and that the language view that underlies the test is "language as genre", considering that the relation between text and context is explored. |
id |
UFSC-24_19349aa751a1088d16568f2a2891a4de |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufsc.br:article/58398 |
network_acronym_str |
UFSC-24 |
network_name_str |
Fórum Linguístico |
repository_id_str |
|
spelling |
Critical Genre Analysis: an analysis of a proficiency test in english as a foreign languageAnálisis Crítico de Género: un análisis de un examen de proficiencia en inglés como lengua extranjeraAnálise Crítica de Gênero: uma análise de um teste de proficiência em inglês como língua estrangeiraThe objective of this paper is to report on a Critical Genre Analysis (CGA) of the Teste de Suficiência em Leitura em Língua Estrangeira (TESLLE). The textual analysis included six editions of the English language TESLLE offered between 2014 and 2016, in addition to official documents. The questions were initially classified according to kind and focus, and then according to the language elements that they operate. The contextual analysis allowed the interpretation of the data. Results indicate that the test presents three kinds and 12 foci of questions. In addition, the questions operate four levels of language. The analysis showed that the test really assesses the reading ability because it operates mainly the level of Semantics and Pragmatics, and that the language view that underlies the test is "language as genre", considering that the relation between text and context is explored.El objetivo de este trabajo es reportar un Análisis Crítico de Género (ACG) del Teste de Suficiência em Leitura em Língua Estrangeira (TESLLE). El análisis textual incluyó seis ediciones del TESLLE de lengua inglesa ofrecidas entre 2014 y 2016, además de documentos oficiales. Las cuestiones fueron clasificadas con relación al tipo y al enfoque; y así entonces, con relación a los elementos del lenguaje que accionan. El análisis contextual fue realizado con el fin de interpretar los datos obtenidos. Los resultados apuntan que las cuestiones del examen son de tres tipos y presentan 12 enfoques. Además, las cuestiones accionan cuatro niveles del lenguaje. El análisis demostró que el examen realmente prueba la habilidad de lectura, por accionar principalmente el nivel de la Semántica y de la Pragmática, y que la visión del lenguaje que subyace el examen es de “lenguaje como género”, una vez que la relación entre texto y contexto es bien explorada.O objetivo deste trabalho é reportar uma Análise Crítica de Gênero (ACG) do Teste de Suficiência em Leitura em Língua Estrangeira (TESLLE). A análise textual incluiu seis edições do TESLLE de língua inglesa ofertadas entre 2014 e 2016, além de documentos oficiais. As questões foram classificadas em relação ao tipo e ao enfoque; e então em relação aos elementos da linguagem que acionam. A análise contextual foi realizada a fim de interpretar os dados obtidos. Os resultados apontam que as questões do teste são de três tipos e apresentam 12 enfoques. Além disso, as questões acionam quatro níveis da linguagem. A análise demonstrou que o teste realmente testa a habilidade da leitura, por acionar principalmente o nível da Semântica e da Pragmática, e que a visão de linguagem que subjaz o teste é de “linguagem como gênero”, uma vez que a relação entre texto e contexto é explorada.Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC2019-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionavaliado por paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2019v16n2p364210.5007/1984-8412.2019v16n2p3642Fórum Linguístico; Vol. 16 No. 2 (2019); 3642-3654Fórum Linguístico; Vol. 16 Núm. 2 (2019); 3642-3654Fórum Linguístico; v. 16 n. 2 (2019); 3642-36541984-84121415-8698reponame:Fórum Linguísticoinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2019v16n2p3642/40595Copyright (c) 2019 Fórum Linguísticoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMarcuzzo, PatríciaPetry Radünz, Amanda2019-08-01T18:04:32Zoai:periodicos.ufsc.br:article/58398Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/oaiportaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br1984-84121984-8412opendoar:2023-01-12T16:40:34.089597Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Critical Genre Analysis: an analysis of a proficiency test in english as a foreign language Análisis Crítico de Género: un análisis de un examen de proficiencia en inglés como lengua extranjera Análise Crítica de Gênero: uma análise de um teste de proficiência em inglês como língua estrangeira |
title |
Critical Genre Analysis: an analysis of a proficiency test in english as a foreign language |
spellingShingle |
Critical Genre Analysis: an analysis of a proficiency test in english as a foreign language Marcuzzo, Patrícia |
title_short |
Critical Genre Analysis: an analysis of a proficiency test in english as a foreign language |
title_full |
Critical Genre Analysis: an analysis of a proficiency test in english as a foreign language |
title_fullStr |
Critical Genre Analysis: an analysis of a proficiency test in english as a foreign language |
title_full_unstemmed |
Critical Genre Analysis: an analysis of a proficiency test in english as a foreign language |
title_sort |
Critical Genre Analysis: an analysis of a proficiency test in english as a foreign language |
author |
Marcuzzo, Patrícia |
author_facet |
Marcuzzo, Patrícia Petry Radünz, Amanda |
author_role |
author |
author2 |
Petry Radünz, Amanda |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Marcuzzo, Patrícia Petry Radünz, Amanda |
description |
The objective of this paper is to report on a Critical Genre Analysis (CGA) of the Teste de Suficiência em Leitura em Língua Estrangeira (TESLLE). The textual analysis included six editions of the English language TESLLE offered between 2014 and 2016, in addition to official documents. The questions were initially classified according to kind and focus, and then according to the language elements that they operate. The contextual analysis allowed the interpretation of the data. Results indicate that the test presents three kinds and 12 foci of questions. In addition, the questions operate four levels of language. The analysis showed that the test really assesses the reading ability because it operates mainly the level of Semantics and Pragmatics, and that the language view that underlies the test is "language as genre", considering that the relation between text and context is explored. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-08-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion avaliado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2019v16n2p3642 10.5007/1984-8412.2019v16n2p3642 |
url |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2019v16n2p3642 |
identifier_str_mv |
10.5007/1984-8412.2019v16n2p3642 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufsc.br/index.php/forum/article/view/1984-8412.2019v16n2p3642/40595 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Fórum Linguístico info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Fórum Linguístico |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística - UFSC |
dc.source.none.fl_str_mv |
Fórum Linguístico; Vol. 16 No. 2 (2019); 3642-3654 Fórum Linguístico; Vol. 16 Núm. 2 (2019); 3642-3654 Fórum Linguístico; v. 16 n. 2 (2019); 3642-3654 1984-8412 1415-8698 reponame:Fórum Linguístico instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Fórum Linguístico |
collection |
Fórum Linguístico |
repository.name.fl_str_mv |
Fórum Linguístico - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br || atilio.butturi@ufsc.br |
_version_ |
1797051419989114880 |