Information marketing on social media: experience with facebook “De olho na CI”

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freire, Gustavo Henrique de Araújo
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Freire, Isa Maria, Araujo, Vânia Maria Rodrigues Hermes de, Costa, Cristiano Santana da
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Encontros Bibli
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2015v20n43p153
Resumo: A management experience using the social media tool Facebook under the perspective of information marketing. Presents the models used by the virtual social media to spread information, identifying the features that made the virtual social media Facebook a marketing tool for effective dissemination of the blog De Olho na CI. Describes the blog De Olho na CI as a virtual media to disseminate relevant information in the areas of Information Science, Librarianship, Archival and Museology, highlighting its relationship with the magazine Brazilian Research in Information Science and Librarianship - PBCIB. Relates how the social media Facebook and Twitter were incorporated into the blog De Olho na CI, aiming to enable greater interaction with its audience. Demonstrates how the experience can be replicated in other social media, by applying marketing strategies to promote its usage by their publishers.
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spelling Information marketing on social media: experience with facebook “De olho na CI”Marketing da informação em mídias virtuais: experiência com o facebook De olho na CIMarketing da informaçãoPromoção da informaçãoGestão da informaçãoMídias virtuais –FacebookDe olho na CIMarketing informationPromotion of informationInformation managementSocial media -FacebookDe Olho na CIA management experience using the social media tool Facebook under the perspective of information marketing. Presents the models used by the virtual social media to spread information, identifying the features that made the virtual social media Facebook a marketing tool for effective dissemination of the blog De Olho na CI. Describes the blog De Olho na CI as a virtual media to disseminate relevant information in the areas of Information Science, Librarianship, Archival and Museology, highlighting its relationship with the magazine Brazilian Research in Information Science and Librarianship - PBCIB. Relates how the social media Facebook and Twitter were incorporated into the blog De Olho na CI, aiming to enable greater interaction with its audience. Demonstrates how the experience can be replicated in other social media, by applying marketing strategies to promote its usage by their publishers.Relata uma experiência de gestão da mídia social virtual Facebook na perspectiva do marketing da informação. Apresenta os modelos utilizados pelas mídias sociais virtuais para disseminação da informação, identificando as características que fizeram da mídia social virtual Facebook um instrumento de marketing eficaz para divulgação do blog De olho na CI. Descreve o blog De olho na CI como mídia virtual relevante para disseminação de informações nas áreas de Ciência da Informação, Biblioteconomia, Arquivologia e Museologia, destacando sua vinculação à revista Pesquisa Brasileira em Ciência da Informação e Biblioteconomia - PBCIB. Relata como as mídias virtuais Facebook e Twitter foram incorporadas ao blog De olho na CI, com objetivo de permitir maior interação com o público-alvo. Demonstra como a experiência pode ser replicada em outras mídias sociais virtuais, mediante aplicação de estratégias de marketing de promoção da informação por seus editores.Departamento de Ciência da Informação – UFSC2015-08-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa participanteapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2015v20n43p15310.5007/1518-2924.2015v20n43p153Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; Vol. 20 No. 43 (2015); 153-172Encontros Bibli: revista electrónica de bibliotecología y ciencias de la información.; Vol. 20 Núm. 43 (2015); 153-172Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação; v. 20 n. 43 (2015); 153-1721518-2924reponame:Encontros Bibliinstname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2015v20n43p153/29957Copyright (c) 2015 Gustavo Henrique de Araújo Freire, Isa Maria Freire, Vânia Maria Rodrigues Hermes de Araujo, Cristiano Santana da Costahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFreire, Gustavo Henrique de AraújoFreire, Isa MariaAraujo, Vânia Maria Rodrigues Hermes deCosta, Cristiano Santana da2023-05-31T13:43:43Zoai:periodicos.ufsc.br:article/37630Revistahttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/indexPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/oaiencontrosbibli@contato.ufsc.br||portaldeperiodicos.bu@contato.ufsc.br1518-29241518-2924opendoar:2023-05-31T13:43:43Encontros Bibli - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
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