The conditions for Physical Education in state technical schools of São Paulo: a study on resources and school infrastructure

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hernandes Neto, Pedro
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Constantino, Paulo Roberto Prado
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e55274
Resumo: This article presents a brief study about the school infrastructure and the resources available for Physical Education classes in high school and integrated, in a group of 19 technical schools [Etec] in the State of São Paulo, Brazil. Field research and exploratory, seeks to map the infrastructure available for the development of the themes foreseen in the curriculum of these schools, proposing a module of essential resources that should be available throughout the State of São Paulo.
id UFSC-2_dc9a283ff5d5d66fa1d377953da77862
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/55274
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling The conditions for Physical Education in state technical schools of São Paulo: a study on resources and school infrastructureLas condiciones para la Educación Física en escuelas técnicas estatales paulistas: un estudio sobre los recursos y la infraestructura escolarAs condições para a Educação Física em escolas técnicas estaduais paulistas: um estudo sobre os recursos e a infraestrutura escolarThis article presents a brief study about the school infrastructure and the resources available for Physical Education classes in high school and integrated, in a group of 19 technical schools [Etec] in the State of São Paulo, Brazil. Field research and exploratory, seeks to map the infrastructure available for the development of the themes foreseen in the curriculum of these schools, proposing a module of essential resources that should be available throughout the State of São Paulo.Presenta un breve estudio sobre la infraestructura escolar y los recursos disponibles para las clases de Educación Física en la enseñanza media e integrada, en un grupo de 19 escuelas técnicas estatales [Etec] del interior paulista. La investigación de campo, de carácter exploratorio, busca mapear la infraestructura disponible para el desarrollo de los temas previstos en la propuesta curricular, proponiendo un módulo de recursos esenciales que deberían estar disponibles en toda provincia.Apresenta um breve estudo sobre a infraestrutura escolar e os recursos para as aulas de Educação Física no ensino médio e integrado, em um grupo de 19 escolas técnicas estaduais [Etec] do interior paulista. A pesquisa de campo, de caráter exploratório, procura mapear a infraestrutura disponível para o desenvolvimento dos temas previstos na proposta curricular destas unidades escolares, propondo um módulo de recursos essenciais que deveriam estar disponíveis em todo o Estado de São Paulo.Universidade Federal de Santa Catarina2019-03-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e5527410.5007/2175-8042.2019e55274Motrivivência; v. 31 n. 57 (2019)2175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e55274/39007Copyright (c) 2019 Motrivivênciainfo:eu-repo/semantics/openAccessHernandes Neto, PedroConstantino, Paulo Roberto Prado2019-04-01T18:05:34Zoai:periodicos.ufsc.br:article/55274Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2019-04-01T18:05:34Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv The conditions for Physical Education in state technical schools of São Paulo: a study on resources and school infrastructure
Las condiciones para la Educación Física en escuelas técnicas estatales paulistas: un estudio sobre los recursos y la infraestructura escolar
As condições para a Educação Física em escolas técnicas estaduais paulistas: um estudo sobre os recursos e a infraestrutura escolar
title The conditions for Physical Education in state technical schools of São Paulo: a study on resources and school infrastructure
spellingShingle The conditions for Physical Education in state technical schools of São Paulo: a study on resources and school infrastructure
Hernandes Neto, Pedro
title_short The conditions for Physical Education in state technical schools of São Paulo: a study on resources and school infrastructure
title_full The conditions for Physical Education in state technical schools of São Paulo: a study on resources and school infrastructure
title_fullStr The conditions for Physical Education in state technical schools of São Paulo: a study on resources and school infrastructure
title_full_unstemmed The conditions for Physical Education in state technical schools of São Paulo: a study on resources and school infrastructure
title_sort The conditions for Physical Education in state technical schools of São Paulo: a study on resources and school infrastructure
author Hernandes Neto, Pedro
author_facet Hernandes Neto, Pedro
Constantino, Paulo Roberto Prado
author_role author
author2 Constantino, Paulo Roberto Prado
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Hernandes Neto, Pedro
Constantino, Paulo Roberto Prado
description This article presents a brief study about the school infrastructure and the resources available for Physical Education classes in high school and integrated, in a group of 19 technical schools [Etec] in the State of São Paulo, Brazil. Field research and exploratory, seeks to map the infrastructure available for the development of the themes foreseen in the curriculum of these schools, proposing a module of essential resources that should be available throughout the State of São Paulo.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-03-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e55274
10.5007/2175-8042.2019e55274
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e55274
identifier_str_mv 10.5007/2175-8042.2019e55274
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/2175-8042.2019e55274/39007
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Motrivivência
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Motrivivência
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; v. 31 n. 57 (2019)
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434862990524416