¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rocha, Simone Maria
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Arantes, Livia Maia Caldeira, Silva, Marcos Vinícius Meigre e
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista GEMInIS
Texto Completo: https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/532
Resumo: Analysis of Netflix's disseminating practices to audiences in Latin America using a methodology that combines televisuality analysis with a hermeneutical approach of the  narrative in order to examine the strategies of communicability that underpin an Orange is The New Black (OITNB) promotional video. The analysis shows an effort to resume the audience through the use of nostalgia, considering a viewer capable of recognizing melodrama as mediation. We conclude that Netflix assumes Latin America as a symbolic territory that forms a consumption zone for which it undertakes unique strategies.
id UFSCAR-2_680a1bc48afdda9f93b8f4334ddd4413
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/532
network_acronym_str UFSCAR-2
network_name_str Revista GEMInIS
repository_id_str
spelling ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA¡CUIDADO MARGINALES! ESTRATÉGIAS DE DIVULGAÇÃO DE ORIGINAIS NETFLIX PARA AMÉRICA LATINA: COMUNICABILIDADE E ZONAS DE CONSUMO NA ERA DA TV TRANSNACIONALNetflix LatinoaméricaTelevisão por internetEstratégias de ComunicabilidadeNostalgiaNetflix LatinoaméricaInternet televisionStrategies of communicabilityNostalgiaAnalysis of Netflix's disseminating practices to audiences in Latin America using a methodology that combines televisuality analysis with a hermeneutical approach of the  narrative in order to examine the strategies of communicability that underpin an Orange is The New Black (OITNB) promotional video. The analysis shows an effort to resume the audience through the use of nostalgia, considering a viewer capable of recognizing melodrama as mediation. We conclude that Netflix assumes Latin America as a symbolic territory that forms a consumption zone for which it undertakes unique strategies.Análise das práticas de divulgação de Netflix junto a audiências da América Latina a partir de uma metodologia que combina análise da televisualidade com uma abordagem hermenêutica da narrativa para examinar as estratégias de comunicabilidade que sustentam um vídeo promocional da série Orange is The New Black (OITNB). A análise dá a ver um esforço de retomada da audiência por meio do recurso da nostalgia, tendo em vista um espectador capaz de reconhecer o melodrama como mediação. Concluímos que Netflix assume América Latina como um território simbólico que conforma uma zona de consumo para a qual empreende estratégias singulares.UFSCar2021-11-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/53210.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p276-297Revista GEMInIS; v. 12 n. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-297Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-297Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-2972179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/532/433Copyright (c) 2021 Simone Maria Rocha, Marcos Vinícius Meigre, Livia Maia Caldeira Arantesinfo:eu-repo/semantics/openAccessRocha, Simone MariaArantes, Livia Maia CaldeiraSilva, Marcos Vinícius Meigre e2021-11-12T01:55:28Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/532Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2021-11-12T01:55:28Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false
dc.title.none.fl_str_mv ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA
¡CUIDADO MARGINALES! ESTRATÉGIAS DE DIVULGAÇÃO DE ORIGINAIS NETFLIX PARA AMÉRICA LATINA: COMUNICABILIDADE E ZONAS DE CONSUMO NA ERA DA TV TRANSNACIONAL
title ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA
spellingShingle ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA
Rocha, Simone Maria
Netflix Latinoamérica
Televisão por internet
Estratégias de Comunicabilidade
Nostalgia
Netflix Latinoamérica
Internet television
Strategies of communicability
Nostalgia
title_short ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA
title_full ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA
title_fullStr ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA
title_full_unstemmed ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA
title_sort ¡CUIDADO MARGINALES! STRATEGIES FOR DISSEMINATING NETFLIX ORIGINALS FOR LATIN AMERICA: COMMUNICABILITY AND CONSUMPTION ZONES IN THE TRANSNATIONAL TV ERA
author Rocha, Simone Maria
author_facet Rocha, Simone Maria
Arantes, Livia Maia Caldeira
Silva, Marcos Vinícius Meigre e
author_role author
author2 Arantes, Livia Maia Caldeira
Silva, Marcos Vinícius Meigre e
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rocha, Simone Maria
Arantes, Livia Maia Caldeira
Silva, Marcos Vinícius Meigre e
dc.subject.por.fl_str_mv Netflix Latinoamérica
Televisão por internet
Estratégias de Comunicabilidade
Nostalgia
Netflix Latinoamérica
Internet television
Strategies of communicability
Nostalgia
topic Netflix Latinoamérica
Televisão por internet
Estratégias de Comunicabilidade
Nostalgia
Netflix Latinoamérica
Internet television
Strategies of communicability
Nostalgia
description Analysis of Netflix's disseminating practices to audiences in Latin America using a methodology that combines televisuality analysis with a hermeneutical approach of the  narrative in order to examine the strategies of communicability that underpin an Orange is The New Black (OITNB) promotional video. The analysis shows an effort to resume the audience through the use of nostalgia, considering a viewer capable of recognizing melodrama as mediation. We conclude that Netflix assumes Latin America as a symbolic territory that forms a consumption zone for which it undertakes unique strategies.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-11-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/532
10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p276-297
url https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/532
identifier_str_mv 10.53450/2179-1465.RG.2021v12i2p276-297
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/532/433
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Simone Maria Rocha, Marcos Vinícius Meigre, Livia Maia Caldeira Arantes
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Simone Maria Rocha, Marcos Vinícius Meigre, Livia Maia Caldeira Arantes
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UFSCar
publisher.none.fl_str_mv UFSCar
dc.source.none.fl_str_mv Revista GEMInIS; v. 12 n. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-297
Revista GEMInIS; Vol. 12 No. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-297
Revista GEMInIS; Vol. 12 Núm. 2 (2021): Desafios, Tendências e Pesquisas: Roteiros Audiovisuais - Parte 2; 276-297
2179-1465
reponame:Revista GEMInIS
instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron:UFSCAR
instname_str Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
instacron_str UFSCAR
institution UFSCAR
reponame_str Revista GEMInIS
collection Revista GEMInIS
repository.name.fl_str_mv Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
repository.mail.fl_str_mv ||revista.geminisufscar@gmail.com
_version_ 1789434638590017536