Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bucco, Marcia
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Boostel, Radamés, Carvalho, Ana Elizabeth Lopes de, Silva, Pablo Cordeiro, Vilarinho, Jéssica de Oliveira Veloso, Félix, Jorge Vinícius Cestari
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451
Resumo: Objective: to evaluate the virtual debriefing, performed with nursing students who participated as observers in a simulation scenario, recorded, on lowering the level of consciousness by hypoglycemia. Method: study with descriptive cross-sectional design in the quantitative phase, and exploratory-descriptive in the qualitative phase between 2020 and 2021, with 60 nursing graduate students who attended a recorded scenario and, after, experienced a virtual debriefing. Two instruments were applied to evaluate the debriefing, and the qualitative approach used analysis by Iramuteq. Results: on the Simulation-Associated Debriefing Evaluation Scale, the overall mean of evaluation was 4.25, showing that the participants had a positive perception. And in the Debriefing Experience Scale, the overall assessment was 4.38, suggesting that debriefing was a useful strategy. Conclusion: students pointed to virtual debriefing as a positive strategy for learning.
id UFSM-12_02f16e5b4f9d5779826f0020e38196c5
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/84451
network_acronym_str UFSM-12
network_name_str Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria
repository_id_str
spelling Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its useDebriefing virtual: un análisis de la percepción de los estudiantes de enfermería sobre su utilizaciónDebriefing virtual: uma análise da percepção dos estudantes de enfermagem sobre sua utilizaçãoSimulation ExerciseEducation, NursingSimulation TrainingStudents, NursingNursingEjercicio de SimulaciónEducación en EnfermeríaEntrenamiento SimuladoEstudiantes de EnfermeríaEnfermeríaExercício de SimulaçãoEducação em EnfermagemTreinamento por SimulaçãoEstudantes de enfermagemEnfermagemObjective: to evaluate the virtual debriefing, performed with nursing students who participated as observers in a simulation scenario, recorded, on lowering the level of consciousness by hypoglycemia. Method: study with descriptive cross-sectional design in the quantitative phase, and exploratory-descriptive in the qualitative phase between 2020 and 2021, with 60 nursing graduate students who attended a recorded scenario and, after, experienced a virtual debriefing. Two instruments were applied to evaluate the debriefing, and the qualitative approach used analysis by Iramuteq. Results: on the Simulation-Associated Debriefing Evaluation Scale, the overall mean of evaluation was 4.25, showing that the participants had a positive perception. And in the Debriefing Experience Scale, the overall assessment was 4.38, suggesting that debriefing was a useful strategy. Conclusion: students pointed to virtual debriefing as a positive strategy for learning.Objetivo: evaluar el debriefing virtual, realizado con estudiantes de enfermería que participaron como observadores en un escenario de simulación, grabado, sobre descenso del nivel de conciencia por hipoglucemia. Método: estudio con delineamiento transversal descriptivo en la fase cuantitativa, y exploratorio-descriptivo en la fase cualitativa entre 2020 y 2021, con 60 estudiantes de graduación en enfermería que asistieron a un escenario grabado y, después, experimentaron un debriefing virtual. Se aplicaron dos instrumentos de evaluación del debriefing, y en el enfoque cualitativo se utilizó el análisis del Iramuteq. Resultados: en la Escala de Evaluación del Debriefing Asociada a la Simulación, la media general de evaluación fue 4,25, mostrando que los participantes tuvieron una percepción positiva. En la Escala de Experiencia con Debriefing, la evaluación general fue 4,38 sugiriendo que fue una estrategia útil. Conclusión: los estudiantes señalaron el debriefing virtual como una estrategia positiva para el aprendizaje.Objetivo: avaliar o debriefing virtual, realizado com estudantes de enfermagem que participaram como observadores em um cenário de simulação, gravado, sobre rebaixamento do nível de consciência por hipoglicemia. Método: estudo com delineamento transversal descritivo na fase quantitativa, e exploratório-descritivo na fase qualitativa entre 2020 e 2021, com 60 estudantes de graduação em enfermagem que assistiram a um cenário gravado e vivenciaram um debriefing virtual. Foram aplicados dois instrumentos de avaliação do debriefing, e na abordagem qualitativa utilizou-se análise pelo Iramuteq. Resultados: na Escala de Avaliação do Debriefing Associada à Simulação, a média geral de avaliação foi 4,25, mostrando que os participantes tiveram uma percepção positiva. Na Escala de Experiência com o Debriefing, a avaliação geral foi 4,38 sugerindo que foi uma estratégia útil. Conclusão: os estudantes apontaram o debriefing virtual como uma estratégia positiva para o aprendizado.Universidade Federal de Santa Maria2023-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/8445110.5902/2179769284451Revista de Enfermagem da UFSM; v. 13 (2023): Artigos do volume 13; e452179-7692reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Mariainstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporenghttp://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62607http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62608http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62609http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62610Copyright (c) 2023 Revista de Enfermagem da UFSMhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBucco, MarciaBoostel, RadamésCarvalho, Ana Elizabeth Lopes deSilva, Pablo CordeiroVilarinho, Jéssica de Oliveira VelosoFélix, Jorge Vinícius Cestari2023-12-29T14:43:41Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/84451Revistahttps://periodicos.ufsm.br/reufsmPUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/reufsm/oaicentraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com2179-76922179-7692opendoar:2023-12-29T14:43:41Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use
Debriefing virtual: un análisis de la percepción de los estudiantes de enfermería sobre su utilización
Debriefing virtual: uma análise da percepção dos estudantes de enfermagem sobre sua utilização
title Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use
spellingShingle Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use
Bucco, Marcia
Simulation Exercise
Education, Nursing
Simulation Training
Students, Nursing
Nursing
Ejercicio de Simulación
Educación en Enfermería
Entrenamiento Simulado
Estudiantes de Enfermería
Enfermería
Exercício de Simulação
Educação em Enfermagem
Treinamento por Simulação
Estudantes de enfermagem
Enfermagem
title_short Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use
title_full Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use
title_fullStr Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use
title_full_unstemmed Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use
title_sort Virtual debriefing: an analysis of nursing students' perception of its use
author Bucco, Marcia
author_facet Bucco, Marcia
Boostel, Radamés
Carvalho, Ana Elizabeth Lopes de
Silva, Pablo Cordeiro
Vilarinho, Jéssica de Oliveira Veloso
Félix, Jorge Vinícius Cestari
author_role author
author2 Boostel, Radamés
Carvalho, Ana Elizabeth Lopes de
Silva, Pablo Cordeiro
Vilarinho, Jéssica de Oliveira Veloso
Félix, Jorge Vinícius Cestari
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bucco, Marcia
Boostel, Radamés
Carvalho, Ana Elizabeth Lopes de
Silva, Pablo Cordeiro
Vilarinho, Jéssica de Oliveira Veloso
Félix, Jorge Vinícius Cestari
dc.subject.por.fl_str_mv Simulation Exercise
Education, Nursing
Simulation Training
Students, Nursing
Nursing
Ejercicio de Simulación
Educación en Enfermería
Entrenamiento Simulado
Estudiantes de Enfermería
Enfermería
Exercício de Simulação
Educação em Enfermagem
Treinamento por Simulação
Estudantes de enfermagem
Enfermagem
topic Simulation Exercise
Education, Nursing
Simulation Training
Students, Nursing
Nursing
Ejercicio de Simulación
Educación en Enfermería
Entrenamiento Simulado
Estudiantes de Enfermería
Enfermería
Exercício de Simulação
Educação em Enfermagem
Treinamento por Simulação
Estudantes de enfermagem
Enfermagem
description Objective: to evaluate the virtual debriefing, performed with nursing students who participated as observers in a simulation scenario, recorded, on lowering the level of consciousness by hypoglycemia. Method: study with descriptive cross-sectional design in the quantitative phase, and exploratory-descriptive in the qualitative phase between 2020 and 2021, with 60 nursing graduate students who attended a recorded scenario and, after, experienced a virtual debriefing. Two instruments were applied to evaluate the debriefing, and the qualitative approach used analysis by Iramuteq. Results: on the Simulation-Associated Debriefing Evaluation Scale, the overall mean of evaluation was 4.25, showing that the participants had a positive perception. And in the Debriefing Experience Scale, the overall assessment was 4.38, suggesting that debriefing was a useful strategy. Conclusion: students pointed to virtual debriefing as a positive strategy for learning.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-04
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451
10.5902/2179769284451
url http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451
identifier_str_mv 10.5902/2179769284451
dc.language.iso.fl_str_mv por
eng
language por
eng
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62607
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62608
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62609
http://periodicos.ufsm.br/reufsm/article/view/84451/62610
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Enfermagem da UFSM
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista de Enfermagem da UFSM
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
text/html
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Enfermagem da UFSM; v. 13 (2023): Artigos do volume 13; e45
2179-7692
reponame:Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria
collection Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria
repository.name.fl_str_mv Revista de Enfermagem da Universidade Federal de Santa Maria - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv centraldeperiodicos@ufsm.br||reufsm@gmail.com
_version_ 1799944045654441984