Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Amorim, Antonio
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Rocha, Aldaíce Damasceno, da Matta, Alfredo Eurico
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Gestão e Avaliação Educacional
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/25545
Resumo: This article aims to identify the role of knowledge management in adult and youth education and school management practices that are correlated with knowledge management. The instruments used for data collection and analysis were the semi-structured interview and questionnaires. As a result, were identified practices compatible with the theoretical model of knowledge management, introducing using techniques and tools in order to effect improvements in educational devealopment.Key-words: adult and youth education, knowledge management, school management, innovative management of knowledge.
id UFSM-7_8813042f3c729a2f9c6d3d3948476109
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/25545
network_acronym_str UFSM-7
network_name_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository_id_str
spelling Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilitiesPerspectiva da gestão do conhecimento e a educação de jovens e adultos: desafios e possibilidadesThis article aims to identify the role of knowledge management in adult and youth education and school management practices that are correlated with knowledge management. The instruments used for data collection and analysis were the semi-structured interview and questionnaires. As a result, were identified practices compatible with the theoretical model of knowledge management, introducing using techniques and tools in order to effect improvements in educational devealopment.Key-words: adult and youth education, knowledge management, school management, innovative management of knowledge.Neste artigo objetiva-se identificar o papel que a gestão do conhecimento ocupa na educação de jovens e adultos e as práticas de gestão escolar que estão correlacionadas com as de gestão do conhecimento. Os instrumentos utilizados para coleta e análise dos dados foram à entrevista semiestruturada e a aplicação de questionário. Os resultados apontaram para a necessidade de consolidação de práticas compatíveis com o modelo teórico da gestão do conhecimento, apresentando a possibilidade de usar técnicas e ferramentas com o intuito de efetivar melhorias no desenvolvimento educativo.   Palavras-chave: educação de jovens e adultos, gestão do conhecimento, gestão escolar, gestão inovadora dos saberes.Universidade Federal de Santa Maria2017-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/2554510.5902/2318133825545Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 6, n. 12, maio/ago., 2017; 93-105Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 6, n. 12, maio/ago., 2017; 93-1052318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/25545/pdfCopyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessAmorim, AntonioRocha, Aldaíce Damascenoda Matta, Alfredo Eurico2018-07-08T18:46:04Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/25545Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2018-07-08T18:46:04Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities
Perspectiva da gestão do conhecimento e a educação de jovens e adultos: desafios e possibilidades
title Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities
spellingShingle Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities
Amorim, Antonio
title_short Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities
title_full Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities
title_fullStr Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities
title_full_unstemmed Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities
title_sort Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities
author Amorim, Antonio
author_facet Amorim, Antonio
Rocha, Aldaíce Damasceno
da Matta, Alfredo Eurico
author_role author
author2 Rocha, Aldaíce Damasceno
da Matta, Alfredo Eurico
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Amorim, Antonio
Rocha, Aldaíce Damasceno
da Matta, Alfredo Eurico
description This article aims to identify the role of knowledge management in adult and youth education and school management practices that are correlated with knowledge management. The instruments used for data collection and analysis were the semi-structured interview and questionnaires. As a result, were identified practices compatible with the theoretical model of knowledge management, introducing using techniques and tools in order to effect improvements in educational devealopment.Key-words: adult and youth education, knowledge management, school management, innovative management of knowledge.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-04-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/25545
10.5902/2318133825545
url http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/25545
identifier_str_mv 10.5902/2318133825545
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/25545/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacional
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 6, n. 12, maio/ago., 2017; 93-105
Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 6, n. 12, maio/ago., 2017; 93-105
2318-1338
2176-2171
reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista de Gestão e Avaliação Educacional
collection Revista de Gestão e Avaliação Educacional
repository.name.fl_str_mv Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||revistaregae@gmail.com
_version_ 1788536215535878144