Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/25545 |
Resumo: | This article aims to identify the role of knowledge management in adult and youth education and school management practices that are correlated with knowledge management. The instruments used for data collection and analysis were the semi-structured interview and questionnaires. As a result, were identified practices compatible with the theoretical model of knowledge management, introducing using techniques and tools in order to effect improvements in educational devealopment.Key-words: adult and youth education, knowledge management, school management, innovative management of knowledge. |
id |
UFSM-7_8813042f3c729a2f9c6d3d3948476109 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/25545 |
network_acronym_str |
UFSM-7 |
network_name_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilitiesPerspectiva da gestão do conhecimento e a educação de jovens e adultos: desafios e possibilidadesThis article aims to identify the role of knowledge management in adult and youth education and school management practices that are correlated with knowledge management. The instruments used for data collection and analysis were the semi-structured interview and questionnaires. As a result, were identified practices compatible with the theoretical model of knowledge management, introducing using techniques and tools in order to effect improvements in educational devealopment.Key-words: adult and youth education, knowledge management, school management, innovative management of knowledge.Neste artigo objetiva-se identificar o papel que a gestão do conhecimento ocupa na educação de jovens e adultos e as práticas de gestão escolar que estão correlacionadas com as de gestão do conhecimento. Os instrumentos utilizados para coleta e análise dos dados foram à entrevista semiestruturada e a aplicação de questionário. Os resultados apontaram para a necessidade de consolidação de práticas compatíveis com o modelo teórico da gestão do conhecimento, apresentando a possibilidade de usar técnicas e ferramentas com o intuito de efetivar melhorias no desenvolvimento educativo. Palavras-chave: educação de jovens e adultos, gestão do conhecimento, gestão escolar, gestão inovadora dos saberes.Universidade Federal de Santa Maria2017-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/2554510.5902/2318133825545Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 6, n. 12, maio/ago., 2017; 93-105Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 6, n. 12, maio/ago., 2017; 93-1052318-13382176-2171reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/25545/pdfCopyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacionalinfo:eu-repo/semantics/openAccessAmorim, AntonioRocha, Aldaíce Damascenoda Matta, Alfredo Eurico2018-07-08T18:46:04Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/25545Revistahttps://periodicos.ufsm.br/regaePUBhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/regae/oai||revistaregae@gmail.com2318-13382176-2171opendoar:2018-07-08T18:46:04Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities Perspectiva da gestão do conhecimento e a educação de jovens e adultos: desafios e possibilidades |
title |
Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities |
spellingShingle |
Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities Amorim, Antonio |
title_short |
Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities |
title_full |
Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities |
title_fullStr |
Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities |
title_full_unstemmed |
Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities |
title_sort |
Knowledge management perspective on adult and youth education: challenges and possibilities |
author |
Amorim, Antonio |
author_facet |
Amorim, Antonio Rocha, Aldaíce Damasceno da Matta, Alfredo Eurico |
author_role |
author |
author2 |
Rocha, Aldaíce Damasceno da Matta, Alfredo Eurico |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Amorim, Antonio Rocha, Aldaíce Damasceno da Matta, Alfredo Eurico |
description |
This article aims to identify the role of knowledge management in adult and youth education and school management practices that are correlated with knowledge management. The instruments used for data collection and analysis were the semi-structured interview and questionnaires. As a result, were identified practices compatible with the theoretical model of knowledge management, introducing using techniques and tools in order to effect improvements in educational devealopment.Key-words: adult and youth education, knowledge management, school management, innovative management of knowledge. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-04-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/25545 10.5902/2318133825545 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/25545 |
identifier_str_mv |
10.5902/2318133825545 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/regae/article/view/25545/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacional info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Regae: Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 6, n. 12, maio/ago., 2017; 93-105 Revista de Gestão e Avaliação Educacional; v. 6, n. 12, maio/ago., 2017; 93-105 2318-1338 2176-2171 reponame:Revista de Gestão e Avaliação Educacional instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
collection |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Gestão e Avaliação Educacional - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revistaregae@gmail.com |
_version_ |
1788536215535878144 |