GREEN INNOVATION: Products and Process as Factor of Competitive Advantage
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/7051 |
Resumo: | The aim of this study was to analyze the extent to which green innovation is constituted as a competitive advantage factor for organizations. A quantitative study was conducted in an automotive industry to relate the results between product innovation and green processes with competitive advantage. The results of the research show that there is a positive correlation between green products and competitive advantage, however, there is no positive correlation between green processes and competitive advantage confirming one of the hypotheses of the research. |
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GREEN INNOVATION: Products and Process as Factor of Competitive AdvantageINNOVACIÓN VERDE: Productos y procesos como factor de ventaja competitivaGREEN INNOVATION: Les produits et procédés comme atouts concurrentielsINOVAÇÃO VERDE: Produtos e processos como fator de vantagem competitiva: Products and Process as Factor of Competitive AdvantageEconomia VerdeDesenvolvimento EstratégicoGerenciamento AmbientalDesenvolvimento SustentávelInovaçãoThe aim of this study was to analyze the extent to which green innovation is constituted as a competitive advantage factor for organizations. A quantitative study was conducted in an automotive industry to relate the results between product innovation and green processes with competitive advantage. The results of the research show that there is a positive correlation between green products and competitive advantage, however, there is no positive correlation between green processes and competitive advantage confirming one of the hypotheses of the research.El objetivo de este estudio fue analizar en qué medida la innovación verde constituye un factor de ventaja competitiva para las organizaciones. Se llevó a cabo un estudio cuantitativo en una industria automotriz para relacionar los resultados entre la innovación de productos y los procesos ecológicos con una ventaja competitiva. Los resultados de la investigación muestran que existe una correlación positiva entre los productos ecológicos y la ventaja competitiva, sin embargo, no existe una correlación positiva entre los procesos ecológicos y la ventaja competitiva que confirma una de las hipótesis de la investigación.L'objectif de cette étude était d'analyser dans quelle mesure l'innovation verte constitue un facteur d'avantage concurrentiel pour les organisations. Une étude quantitative a été menée dans une industrie automobile pour établir un lien entre les résultats obtenus entre l’innovation de produit et les processus écologiques dotés d’un avantage concurrentiel. Les résultats de la recherche montrent qu’il existe une corrélation positive entre les produits verts et l’avantage concurrentiel. Cependant, il n’existe aucune corrélation positive entre les processus écologiques et l’avantage concurrentiel, ce qui confirme l’une des hypothèses de la recherche.O objetivo desse estudo foi analisar em que medida a inovação verde se constitui como fator de vantagem competitiva para as organizações. Foi realizado um estudo quantitativo em uma indústria do setor automotivo para relacionar os resultados entre inovação de produtos e processos verdes com a vantagem competitiva. Os resultados da pesquisa demostram que há correlação positiva entre produtos verdes e vantagem competitiva, entretanto, não há correlação positiva entre processos verdes e vantagem competitiva confirmando uma das hipóteses da pesquisaUniversidade Federal do Tocantins - UFT2019-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextotextotextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/705110.20873/uft.2447-4266.2019v5n5p797Observatory Journal; Vol. 5 No. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 797-820Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 797-820Observatoire Journal; Vol. 5 No. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 797-820Revista Observatório ; v. 5 n. 5 (2019): v. 5 n. 5 (2019): Tecnologias ciberculturais e Educação Empreendedora Ago (2019); 797-8202447-426610.20873/uft.2447-4266.2019v5n5reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/7051/16282ArtigoArtigoArtigoArtigoCopyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessWalchhutter, SeimorKalil Hanna, EduardoSouza, Warton da Silva2022-03-04T13:04:45Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/7051Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:04:45Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
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