MONALISA, MELHOR NÃO ESCREVER ISSO...: memes em (des)construções

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Andrade, Elenise
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574
Resumo: I’ve been instigated by the issue proposed by the dossier: “This is not the post-construction of objective or subjective truths, formal or ideological, but of (post-) playful truths. Is there, in the writings, a post-truth that is not immediately a lie? What can the post-truth, the writings and ...?” Is non-writing to write? Is it erase? Is it to describe? Flat-layers. "How is Edgar?" "Tom, you better not write that," "Sir Issac, would you like to publish this statement?" Photographs, phrases, post-production of senses. Monalisa, Monacrespa, Mona who gave up the Louvre, Mona with a sheaf of Cannabis sativa leaves. Folds of thoughts. Is there somewhere for a supposed truth? Do they dictate anything? Discontinuity in the gesture of the risk? To risk in the sense that it is necessary to air hearts and minds and souls and notebooks and slates and media. Air that comes in comes out and ... Rhythmic movement. Imperceptible gesture. And ... and ... and ...   KEYWORDS: Memes; philosophy of difference; image.
id UFT-8_34993666987bc4dadcb268a7d4414c84
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4574
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling MONALISA, MELHOR NÃO ESCREVER ISSO...: memes em (des)construçõesMemefilosofia da diferençaimagemMemesfilosofia da diferençaimagemI’ve been instigated by the issue proposed by the dossier: “This is not the post-construction of objective or subjective truths, formal or ideological, but of (post-) playful truths. Is there, in the writings, a post-truth that is not immediately a lie? What can the post-truth, the writings and ...?” Is non-writing to write? Is it erase? Is it to describe? Flat-layers. "How is Edgar?" "Tom, you better not write that," "Sir Issac, would you like to publish this statement?" Photographs, phrases, post-production of senses. Monalisa, Monacrespa, Mona who gave up the Louvre, Mona with a sheaf of Cannabis sativa leaves. Folds of thoughts. Is there somewhere for a supposed truth? Do they dictate anything? Discontinuity in the gesture of the risk? To risk in the sense that it is necessary to air hearts and minds and souls and notebooks and slates and media. Air that comes in comes out and ... Rhythmic movement. Imperceptible gesture. And ... and ... and ...   KEYWORDS: Memes; philosophy of difference; image.Impulsada por la pregunta planteada por el dosier: “No se trata de las verdades a posteriori la construcción de objetivos o subjetivos, formales o ideológicas, sino de (post) verdades lúdicas. Hay, por escrito en un post-verdad que no se encuentran inmediatamente? Qué puede hacer el post-verdad, escrita y ...?” Des-escribir no es escribir? Está claro? Usted describe? Planes-capas. "¿Cómo es Edgar?" "Tom, mejor no escribir eso", "Sir Issac, le gustaría publicar esta declaración?". Fotos, frases, post-producción em los sentidos. Monalisa, Monacrespa, Mona dio el Louvre, Mona con un fajo de hojas de la cannabis sativa. Se pliega pensamientos. ¿Hay un lugar para una supuesta verdad? Problemas dictan algo? Discontinuidad en risa-riesco. Reír y aire rascado. El aire en el sentido de que es necesario airear los corazones y las mentes y las almas y los cuadernos y pizarras y medios de comunicación. El aire entra y sale ... movimiento rítmico. Imperceptiblemente. Y ... y ... y ...   PALABRAS-CLAVE: Memes; filosofía de la diferencia; la imagen.Instigada pela questão proposta pelo dossiê: “Não se trata da pós-construção de verdades objetivas ou subjetivas, formais ou ideológicas, mas de (pós)verdades lúdicas. Há, nas escritas, uma pós-verdade que não seja imediatamente mentira? O que pode a pós-verdade, as escritas e...?” Desescrever é não escrever? É apagar? É descrever? Planos-camadas. “Como é que é Edgar?”, “Tom, melhor não escrever isso”, “Sir Issac, gostaria de publicar essa afirmação?”. Fotografias, frases, pós-produção de sentidos. Monalisa, Monacrespa, Mona que desistiu do Louvre, Mona com um maço de folhas de Cannabis sativa. Dobras de pensamentos. Há algum lugar para uma suposta verdade? Edições ditam algo? Descontinuidade no gesto do ris(c)o. Rir e ar-riscar. Ar no sentido de que é preciso arejar corações e mentes e almas e cadernos e lousas e mídias. Ar que entra-sai e... Movimento rítmico. Gesto imperceptível. E... e... e...   PALAVRAS-CHAVE: Memes; filosofia da diferença; imagem.     ABSTRACT I’ve been instigated by the issue proposed by the dossier: “This is not the post-construction of objective or subjective truths, formal or ideological, but of (post-) playful truths. Is there, in the writings, a post-truth that is not immediately a lie? What can the post-truth, the writings and ...?” Is non-writing to write? Is it erase? Is it to describe? Flat-layers. "How is Edgar?" "Tom, you better not write that," "Sir Issac, would you like to publish this statement?" Photographs, phrases, post-production of senses. Monalisa, Monacrespa, Mona who gave up the Louvre, Mona with a sheaf of Cannabis sativa leaves. Folds of thoughts. Is there somewhere for a supposed truth? Do they dictate anything? Discontinuity in the gesture of the risk? To risk in the sense that it is necessary to air hearts and minds and souls and notebooks and slates and media. Air that comes in comes out and ... Rhythmic movement. Imperceptible gesture. And ... and ... and ...   KEYWORDS: Memes; philosophy of difference; image.   RESUMEN Impulsada por la pregunta planteada por el dosier: “No se trata de las verdades a posteriori la construcción de objetivos o subjetivos, formales o ideológicas, sino de (post) verdades lúdicas. Hay, por escrito en un post-verdad que no se encuentran inmediatamente? Qué puede hacer el post-verdad, escrita y ...?” Des-escribir no es escribir? Está claro? Usted describe? Planes-capas. "¿Cómo es Edgar?" "Tom, mejor no escribir eso", "Sir Issac, le gustaría publicar esta declaración?". Fotos, frases, post-producción em los sentidos. Monalisa, Monacrespa, Mona dio el Louvre, Mona con un fajo de hojas de la cannabis sativa. Se pliega pensamientos. ¿Hay un lugar para una supuesta verdad? Problemas dictan algo? Discontinuidad en risa-riesco. Reír y aire rascado. El aire en el sentido de que es necesario airear los corazones y las mentes y las almas y los cuadernos y pizarras y medios de comunicación. El aire entra y sale ... movimiento rítmico. Imperceptiblemente. Y ... y ... y ...   PALABRAS-CLAVE: Memes; filosofía de la diferencia; la imagen.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/zipapplication/x-gzipapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/457410.20873/uft.2447-4266.2018v4n1p145Observatory Journal; Vol. 4 No. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 145-166Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 145-166Observatoire Journal; Vol. 4 No. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 145-166Revista Observatório ; v. 4 n. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 145-1662447-426610.20873/uft.2447-4266.2018v4n1reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12200https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12258https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12275https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12296https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12317https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12338https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12497Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessAndrade, Elenise2022-03-04T13:15:40Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/4574Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:15:40Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv MONALISA, MELHOR NÃO ESCREVER ISSO...: memes em (des)construções
title MONALISA, MELHOR NÃO ESCREVER ISSO...: memes em (des)construções
spellingShingle MONALISA, MELHOR NÃO ESCREVER ISSO...: memes em (des)construções
Andrade, Elenise
Meme
filosofia da diferença
imagem
Memes
filosofia da diferença
imagem
title_short MONALISA, MELHOR NÃO ESCREVER ISSO...: memes em (des)construções
title_full MONALISA, MELHOR NÃO ESCREVER ISSO...: memes em (des)construções
title_fullStr MONALISA, MELHOR NÃO ESCREVER ISSO...: memes em (des)construções
title_full_unstemmed MONALISA, MELHOR NÃO ESCREVER ISSO...: memes em (des)construções
title_sort MONALISA, MELHOR NÃO ESCREVER ISSO...: memes em (des)construções
author Andrade, Elenise
author_facet Andrade, Elenise
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Andrade, Elenise
dc.subject.por.fl_str_mv Meme
filosofia da diferença
imagem
Memes
filosofia da diferença
imagem
topic Meme
filosofia da diferença
imagem
Memes
filosofia da diferença
imagem
description I’ve been instigated by the issue proposed by the dossier: “This is not the post-construction of objective or subjective truths, formal or ideological, but of (post-) playful truths. Is there, in the writings, a post-truth that is not immediately a lie? What can the post-truth, the writings and ...?” Is non-writing to write? Is it erase? Is it to describe? Flat-layers. "How is Edgar?" "Tom, you better not write that," "Sir Issac, would you like to publish this statement?" Photographs, phrases, post-production of senses. Monalisa, Monacrespa, Mona who gave up the Louvre, Mona with a sheaf of Cannabis sativa leaves. Folds of thoughts. Is there somewhere for a supposed truth? Do they dictate anything? Discontinuity in the gesture of the risk? To risk in the sense that it is necessary to air hearts and minds and souls and notebooks and slates and media. Air that comes in comes out and ... Rhythmic movement. Imperceptible gesture. And ... and ... and ...   KEYWORDS: Memes; philosophy of difference; image.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n1p145
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n1p145
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12200
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12258
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12275
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12296
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12317
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12338
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/4574/12497
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/zip
application/x-gzip
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 4 No. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 145-166
Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 145-166
Observatoire Journal; Vol. 4 No. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 145-166
Revista Observatório ; v. 4 n. 1 (2018): Vol. 4 N. 1 (2018) Pós-verdade, Escrita e... Janeiro-Março 2018; 145-166
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n1
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174754190295040