Pedal boats: search in transit

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Hempkemeyer, Sheila
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573
Resumo: This study comes from a Master’s and Doctorate”s degree in Education research. Discusses of contemporary subjectivation, strategies of reexistence, seeing education as a dynamic and permanent event. It sees in the bicycle its educative and environmental potential, supporting itself in the Cultural Studies and in the collective contributions which are connected by theoretical references. The study potentiating fictional narratives and their inventiveness. Through the inventory of images and narratives, it analyzes the educative effects of the bicycle in people’ lives. Think the city as daily change through the outlook and the pedaling feeling, relating the environment and the dynamic of these bodies, making multiple aesthetic, poetic and political affectations.
id UFT-8_5a73f6a4be60d78b293300f3a43f0806
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5573
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling Pedal boats: search in transitGambias de pedales: búsquedas en tránsitoGAMBIARRAS PEDALANTES: pesquisas em trânsitoEducationBicycleCityFictional NarrativesEducationBicycleCityFictional NarrativesEducaciónbicicletaciudadNarrativas FicticiasEducaciónbicicletaciudadNarrativas FicticiasEducaçãoBicicletaCidadeNarrativas FictíciasEducaçãoBicicletaCidadeNarrativas FictíciasThis study comes from a Master’s and Doctorate”s degree in Education research. Discusses of contemporary subjectivation, strategies of reexistence, seeing education as a dynamic and permanent event. It sees in the bicycle its educative and environmental potential, supporting itself in the Cultural Studies and in the collective contributions which are connected by theoretical references. The study potentiating fictional narratives and their inventiveness. Through the inventory of images and narratives, it analyzes the educative effects of the bicycle in people’ lives. Think the city as daily change through the outlook and the pedaling feeling, relating the environment and the dynamic of these bodies, making multiple aesthetic, poetic and political affectations.Este estudio viene de una maestría y doctorado en investigación en Educación. Discute la subjetivación contemporánea, estrategias de reexistencia, viendo la educación como un evento dinámico y permanente. Ve en la bicicleta su potencial educativo y ambiental, apoyándose en los Estudios Culturales y en las contribuciones colectivas que están ligadas por referencias teóricas. El estudio potencializa narraciones ficcionales y su inventiva. Por medio de inventario de imágenes y narrativas, analiza los efectos educativos de la bicicleta en la vida de las personas. Pensar la ciudad como cambio cotidiano por medio de la perspectiva y del sentimiento de pedaleo, relacionando el ambiente y la dinámica de esos cuerpos, haciendo múltiples afectaciones estéticas, poéticas y políticas.Este estudo vem de um mestrado e doutorado em pesquisa em Educação. Discute a subjetivação contemporânea, estratégias de reexistência, vendo a educação como um evento dinâmico e permanente. Vê na bicicleta seu potencial educativo e ambiental, apoiando-se nos Estudos Culturais e nas contribuições coletivas que estão ligadas por referências teóricas. O estudo potencializa narrativas ficcionais e sua inventividade. Por meio de inventário de imagens e narrativas, analisa os efeitos educativos da bicicleta na vida das pessoas. Pensar a cidade como mudança cotidiana por meio da perspectiva e do sentimento de pedalada, relacionando o ambiente e a dinâmica desses corpos, fazendo múltiplas afetações estéticas, poéticas e políticas.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionvisualidades, imagens, fotografiasTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/x-gzipapplication/zipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/557310.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p874Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-8842447-4266reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13330https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13464https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13471https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13478https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13485https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13492Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessHempkemeyer, Sheila2022-03-04T13:10:42Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5573Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:10:42Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv Pedal boats: search in transit
Gambias de pedales: búsquedas en tránsito
GAMBIARRAS PEDALANTES: pesquisas em trânsito
title Pedal boats: search in transit
spellingShingle Pedal boats: search in transit
Hempkemeyer, Sheila
Education
Bicycle
City
Fictional Narratives
Education
Bicycle
City
Fictional Narratives
Educación
bicicleta
ciudad
Narrativas Ficticias
Educación
bicicleta
ciudad
Narrativas Ficticias
Educação
Bicicleta
Cidade
Narrativas Fictícias
Educação
Bicicleta
Cidade
Narrativas Fictícias
title_short Pedal boats: search in transit
title_full Pedal boats: search in transit
title_fullStr Pedal boats: search in transit
title_full_unstemmed Pedal boats: search in transit
title_sort Pedal boats: search in transit
author Hempkemeyer, Sheila
author_facet Hempkemeyer, Sheila
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Hempkemeyer, Sheila
dc.subject.por.fl_str_mv Education
Bicycle
City
Fictional Narratives
Education
Bicycle
City
Fictional Narratives
Educación
bicicleta
ciudad
Narrativas Ficticias
Educación
bicicleta
ciudad
Narrativas Ficticias
Educação
Bicicleta
Cidade
Narrativas Fictícias
Educação
Bicicleta
Cidade
Narrativas Fictícias
topic Education
Bicycle
City
Fictional Narratives
Education
Bicycle
City
Fictional Narratives
Educación
bicicleta
ciudad
Narrativas Ficticias
Educación
bicicleta
ciudad
Narrativas Ficticias
Educação
Bicicleta
Cidade
Narrativas Fictícias
Educação
Bicicleta
Cidade
Narrativas Fictícias
description This study comes from a Master’s and Doctorate”s degree in Education research. Discusses of contemporary subjectivation, strategies of reexistence, seeing education as a dynamic and permanent event. It sees in the bicycle its educative and environmental potential, supporting itself in the Cultural Studies and in the collective contributions which are connected by theoretical references. The study potentiating fictional narratives and their inventiveness. Through the inventory of images and narratives, it analyzes the educative effects of the bicycle in people’ lives. Think the city as daily change through the outlook and the pedaling feeling, relating the environment and the dynamic of these bodies, making multiple aesthetic, poetic and political affectations.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
visualidades, imagens, fotografias
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p874
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p874
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13330
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13464
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13471
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13478
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13485
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13492
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/epub+zip
application/octet-stream
application/x-gzip
application/zip
application/zip
dc.coverage.none.fl_str_mv Século XX/XXI
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884
Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884
Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884
Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884
2447-4266
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174755286056960