Pedal boats: search in transit
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573 |
Resumo: | This study comes from a Master’s and Doctorate”s degree in Education research. Discusses of contemporary subjectivation, strategies of reexistence, seeing education as a dynamic and permanent event. It sees in the bicycle its educative and environmental potential, supporting itself in the Cultural Studies and in the collective contributions which are connected by theoretical references. The study potentiating fictional narratives and their inventiveness. Through the inventory of images and narratives, it analyzes the educative effects of the bicycle in people’ lives. Think the city as daily change through the outlook and the pedaling feeling, relating the environment and the dynamic of these bodies, making multiple aesthetic, poetic and political affectations. |
id |
UFT-8_5a73f6a4be60d78b293300f3a43f0806 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5573 |
network_acronym_str |
UFT-8 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
Pedal boats: search in transitGambias de pedales: búsquedas en tránsitoGAMBIARRAS PEDALANTES: pesquisas em trânsitoEducationBicycleCityFictional NarrativesEducationBicycleCityFictional NarrativesEducaciónbicicletaciudadNarrativas FicticiasEducaciónbicicletaciudadNarrativas FicticiasEducaçãoBicicletaCidadeNarrativas FictíciasEducaçãoBicicletaCidadeNarrativas FictíciasThis study comes from a Master’s and Doctorate”s degree in Education research. Discusses of contemporary subjectivation, strategies of reexistence, seeing education as a dynamic and permanent event. It sees in the bicycle its educative and environmental potential, supporting itself in the Cultural Studies and in the collective contributions which are connected by theoretical references. The study potentiating fictional narratives and their inventiveness. Through the inventory of images and narratives, it analyzes the educative effects of the bicycle in people’ lives. Think the city as daily change through the outlook and the pedaling feeling, relating the environment and the dynamic of these bodies, making multiple aesthetic, poetic and political affectations.Este estudio viene de una maestría y doctorado en investigación en Educación. Discute la subjetivación contemporánea, estrategias de reexistencia, viendo la educación como un evento dinámico y permanente. Ve en la bicicleta su potencial educativo y ambiental, apoyándose en los Estudios Culturales y en las contribuciones colectivas que están ligadas por referencias teóricas. El estudio potencializa narraciones ficcionales y su inventiva. Por medio de inventario de imágenes y narrativas, analiza los efectos educativos de la bicicleta en la vida de las personas. Pensar la ciudad como cambio cotidiano por medio de la perspectiva y del sentimiento de pedaleo, relacionando el ambiente y la dinámica de esos cuerpos, haciendo múltiples afectaciones estéticas, poéticas y políticas.Este estudo vem de um mestrado e doutorado em pesquisa em Educação. Discute a subjetivação contemporânea, estratégias de reexistência, vendo a educação como um evento dinâmico e permanente. Vê na bicicleta seu potencial educativo e ambiental, apoiando-se nos Estudos Culturais e nas contribuições coletivas que estão ligadas por referências teóricas. O estudo potencializa narrativas ficcionais e sua inventividade. Por meio de inventário de imagens e narrativas, analisa os efeitos educativos da bicicleta na vida das pessoas. Pensar a cidade como mudança cotidiana por meio da perspectiva e do sentimento de pedalada, relacionando o ambiente e a dinâmica desses corpos, fazendo múltiplas afetações estéticas, poéticas e políticas.Universidade Federal do Tocantins - UFT2018-06-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionvisualidades, imagens, fotografiasTextoapplication/pdfapplication/epub+zipapplication/octet-streamapplication/x-gzipapplication/zipapplication/ziphttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/557310.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p874Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-8842447-4266reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13330https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13464https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13471https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13478https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13485https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13492Século XX/XXICopyright (c) 2018 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessHempkemeyer, Sheila2022-03-04T13:10:42Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5573Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2022-03-04T13:10:42Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Pedal boats: search in transit Gambias de pedales: búsquedas en tránsito GAMBIARRAS PEDALANTES: pesquisas em trânsito |
title |
Pedal boats: search in transit |
spellingShingle |
Pedal boats: search in transit Hempkemeyer, Sheila Education Bicycle City Fictional Narratives Education Bicycle City Fictional Narratives Educación bicicleta ciudad Narrativas Ficticias Educación bicicleta ciudad Narrativas Ficticias Educação Bicicleta Cidade Narrativas Fictícias Educação Bicicleta Cidade Narrativas Fictícias |
title_short |
Pedal boats: search in transit |
title_full |
Pedal boats: search in transit |
title_fullStr |
Pedal boats: search in transit |
title_full_unstemmed |
Pedal boats: search in transit |
title_sort |
Pedal boats: search in transit |
author |
Hempkemeyer, Sheila |
author_facet |
Hempkemeyer, Sheila |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Hempkemeyer, Sheila |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education Bicycle City Fictional Narratives Education Bicycle City Fictional Narratives Educación bicicleta ciudad Narrativas Ficticias Educación bicicleta ciudad Narrativas Ficticias Educação Bicicleta Cidade Narrativas Fictícias Educação Bicicleta Cidade Narrativas Fictícias |
topic |
Education Bicycle City Fictional Narratives Education Bicycle City Fictional Narratives Educación bicicleta ciudad Narrativas Ficticias Educación bicicleta ciudad Narrativas Ficticias Educação Bicicleta Cidade Narrativas Fictícias Educação Bicicleta Cidade Narrativas Fictícias |
description |
This study comes from a Master’s and Doctorate”s degree in Education research. Discusses of contemporary subjectivation, strategies of reexistence, seeing education as a dynamic and permanent event. It sees in the bicycle its educative and environmental potential, supporting itself in the Cultural Studies and in the collective contributions which are connected by theoretical references. The study potentiating fictional narratives and their inventiveness. Through the inventory of images and narratives, it analyzes the educative effects of the bicycle in people’ lives. Think the city as daily change through the outlook and the pedaling feeling, relating the environment and the dynamic of these bodies, making multiple aesthetic, poetic and political affectations. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion visualidades, imagens, fotografias Texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573 10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p874 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2018v4n4p874 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13330 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13464 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13471 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13478 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13485 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5573/13492 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Observatório |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip application/octet-stream application/x-gzip application/zip application/zip |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Século XX/XXI |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884 Observatorio Magazine; Vol. 4 Núm. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884 Observatoire Journal; Vol. 4 No. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884 Revista Observatório ; v. 4 n. 4 (2018): Vol. 4 N. 4 Jogos digitais, aplicativos, simuladores e gamificação: delineando práticas para educação e saúde Jul-Set 2018; 874-884 2447-4266 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br|| |
_version_ |
1797174755286056960 |