COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Carvalho de Melo, Camila
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Cardinale Baptista, Maria Luiza
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15391
Resumo: This article intends to present how Communication and Marketing, associated with Lovingness, are configured as devices that promote tourism in “bad spoken” places, that is, places that are not yet recognized as tourist destinations. This article intends to present how Communication and Marketing, associated with Lovingness, are configured as devices that promote tourism in “bad spoken” places, that is, places that are not yet recognized as tourist destinations.The methodological aspects are composed of Cartography of Knowledge. The production allows us to think that Communication and Marketing, combined with a truly ethical, loving and ecosystemic posture, are devices that enhance the autopoiesis of places considered 'bad spoken' for Tourism, strengthening the local economy and, consequently, the life of the inhabitants of the region.
id UFT-8_eef97780956ec44143d67ff891aedb96
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/15391
network_acronym_str UFT-8
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’ComunicaçãoMarketingTurismoAmorosidadeMarketingComunicaçãoTurismoAmorosidadeDestinos TurísticosThis article intends to present how Communication and Marketing, associated with Lovingness, are configured as devices that promote tourism in “bad spoken” places, that is, places that are not yet recognized as tourist destinations. This article intends to present how Communication and Marketing, associated with Lovingness, are configured as devices that promote tourism in “bad spoken” places, that is, places that are not yet recognized as tourist destinations.The methodological aspects are composed of Cartography of Knowledge. The production allows us to think that Communication and Marketing, combined with a truly ethical, loving and ecosystemic posture, are devices that enhance the autopoiesis of places considered 'bad spoken' for Tourism, strengthening the local economy and, consequently, the life of the inhabitants of the region.Este artículo pretende presentar cómo la Comunicación y el Marketing, asociados a la Amorosidad, se configuran como dispositivos que promueven el turismo en lugares “mal hablados”, es decir, lugares que aún no son reconocidos como destinos turísticos.Los aspectos metodológicos están compuestos por Cartografía del Conocimiento. La producción permite pensar que la Comunicación y el Marketing, combinados con una postura verdaderamente ética, amorosa y ecosistémica, son dispositivos que potencian la autopoiesis de los lugares considerados 'mal hablados' para el Turismo, fortaleciendo la economía local y, en consecuencia, la vida de los habitantes de la región.Este artigo propõe apresentar como a Comunicação e o Marketing, associados à Amorosidade, configuram-se como dispositivos potencializadores de turismo em lugares ‘mal-ditos’, ou seja, lugares sobre os quais não se fala bem e que, neste sentido, são ‘mal-ditos’ para o Turismo. Los aspectos metodológicos están compuestos por Cartografía del Conocimiento. A produção permite pensar que a Comunicação e o Marketing, aliados a uma postura verdadeiramente ética, amorosa e ecossistêmica, são dispositivos que potencializam a autopoiese de lugares tidos como ‘mal-ditos’ para o Turismo, fortalecendo a economia local e, consequentemente, a vida dos moradores da região.Universidade Federal do Tocantins - UFT2023-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1539110.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a19ptObservatory Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19ptObservatorio Magazine; Vol. 9 Núm. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19ptObservatoire Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19ptRevista Observatório ; v. 9 n. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19pt2447-426610.20873/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15391/22035https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15391/22036Copyright (c) 2023 Revista Observatório http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCarvalho de Melo, CamilaCardinale Baptista, Maria Luiza2024-01-01T00:20:03Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/15391Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2024-01-01T00:20:03Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’
title COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’
spellingShingle COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’
Carvalho de Melo, Camila
Comunicação
Marketing
Turismo
Amorosidade
Marketing
Comunicação
Turismo
Amorosidade
Destinos Turísticos
title_short COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’
title_full COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’
title_fullStr COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’
title_full_unstemmed COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’
title_sort COMUNICAÇÃO, MARKETING E AMOROSIDADE COMO DISPOSITIVOS POTENCIALIZADORES DE TURISMO EM LUGARES ‘MAL-DITOS’
author Carvalho de Melo, Camila
author_facet Carvalho de Melo, Camila
Cardinale Baptista, Maria Luiza
author_role author
author2 Cardinale Baptista, Maria Luiza
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Carvalho de Melo, Camila
Cardinale Baptista, Maria Luiza
dc.subject.por.fl_str_mv Comunicação
Marketing
Turismo
Amorosidade
Marketing
Comunicação
Turismo
Amorosidade
Destinos Turísticos
topic Comunicação
Marketing
Turismo
Amorosidade
Marketing
Comunicação
Turismo
Amorosidade
Destinos Turísticos
description This article intends to present how Communication and Marketing, associated with Lovingness, are configured as devices that promote tourism in “bad spoken” places, that is, places that are not yet recognized as tourist destinations. This article intends to present how Communication and Marketing, associated with Lovingness, are configured as devices that promote tourism in “bad spoken” places, that is, places that are not yet recognized as tourist destinations.The methodological aspects are composed of Cartography of Knowledge. The production allows us to think that Communication and Marketing, combined with a truly ethical, loving and ecosystemic posture, are devices that enhance the autopoiesis of places considered 'bad spoken' for Tourism, strengthening the local economy and, consequently, the life of the inhabitants of the region.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15391
10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a19pt
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15391
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a19pt
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15391/22035
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15391/22036
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Observatório
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Observatório
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19pt
Observatorio Magazine; Vol. 9 Núm. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19pt
Observatoire Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19pt
Revista Observatório ; v. 9 n. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a19pt
2447-4266
10.20873/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv gilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||
_version_ 1797174751196610560