Professional education in the national rural education program

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: França, Damiana de Matos Costa
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67550
Resumo: The article deals with professional education in the countryside within the scope of Pronacampo from 2011 to 2014. Based on the cognitive approach of public policy analysis, the institutionalized ideas, actors and interests that make up Pronatec Campo are analyzed. The study evidences a dispute within the scope of the national rural education program. It presents rural development references that are entirely antagonistic with different actors and opposing interests regarding professional education.
id UFU-4_1d6c4e55712ebed32434a783530bcea9
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67550
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling Professional education in the national rural education programLa formación profesional en el programa nacional de educación ruralA formação profissional no programa nacional de educação do campo Políticas PúblicasEducação ProfissionalEducação do CampoPublic PoliciesProfessional educationField educationPolíticas PúblicasEducación profesionalEducación de campoThe article deals with professional education in the countryside within the scope of Pronacampo from 2011 to 2014. Based on the cognitive approach of public policy analysis, the institutionalized ideas, actors and interests that make up Pronatec Campo are analyzed. The study evidences a dispute within the scope of the national rural education program. It presents rural development references that are entirely antagonistic with different actors and opposing interests regarding professional education.El artículo trata sobre la formación profesional en el campo en el ámbito de Pronacampo desde 2011 hasta 2014. A partir del enfoque cognitivo del análisis de políticas públicas, se analizan las ideas institucionalizadas, los actores e intereses que conforman Pronatec Campo. El estudio evidencia una disputa en el ámbito del programa nacional de educación rural, presenta referentes de desarrollo rural totalmente antagónicos con diferentes actores e intereses contrapuestos en torno a la formación profesional.O artigo trata da educação profissional do campo no âmbito do Pronacampo no período 2011 a 2014. Tendo por base a abordagem cognitiva de análise de políticas públicas são analisadas as ideias institucionalizadas, os atores e os interesses que compõem o Pronatec Campo. O estudo evidencia uma disputa no âmbito do programa nacional de educação do campo apresenta referenciais de desenvolvimento rural no inteiramente antagônicos com atores distintos e interesses opostos tocante a educação profissional.Universidade Federal de Uberlândia2022-12-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6755010.14393/REPOD-v12n1a2023-67550Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-344Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-344Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-344Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-3442238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67550/35143Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFrança, Damiana de Matos Costa2023-01-27T15:37:32Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/67550Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-01-27T15:37:32Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Professional education in the national rural education program
La formación profesional en el programa nacional de educación rural
A formação profissional no programa nacional de educação do campo
title Professional education in the national rural education program
spellingShingle Professional education in the national rural education program
França, Damiana de Matos Costa
Políticas Públicas
Educação Profissional
Educação do Campo
Public Policies
Professional education
Field education
Políticas Públicas
Educación profesional
Educación de campo
title_short Professional education in the national rural education program
title_full Professional education in the national rural education program
title_fullStr Professional education in the national rural education program
title_full_unstemmed Professional education in the national rural education program
title_sort Professional education in the national rural education program
author França, Damiana de Matos Costa
author_facet França, Damiana de Matos Costa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv França, Damiana de Matos Costa
dc.subject.por.fl_str_mv Políticas Públicas
Educação Profissional
Educação do Campo
Public Policies
Professional education
Field education
Políticas Públicas
Educación profesional
Educación de campo
topic Políticas Públicas
Educação Profissional
Educação do Campo
Public Policies
Professional education
Field education
Políticas Públicas
Educación profesional
Educación de campo
description The article deals with professional education in the countryside within the scope of Pronacampo from 2011 to 2014. Based on the cognitive approach of public policy analysis, the institutionalized ideas, actors and interests that make up Pronatec Campo are analyzed. The study evidences a dispute within the scope of the national rural education program. It presents rural development references that are entirely antagonistic with different actors and opposing interests regarding professional education.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-12-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67550
10.14393/REPOD-v12n1a2023-67550
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67550
identifier_str_mv 10.14393/REPOD-v12n1a2023-67550
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/67550/35143
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-344
Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-344
Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-344
Revista Educação e Políticas em Debate; v.12, n.1 (jan./abr. 2023); 326-344
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1788536119801937920