Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Jeffrey, Debora Cristina
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação e Políticas em Debate
Texto Completo: https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64893
Resumo: Interview given by Professor Doctor Maria Alice Rezende Gonçalves, from the State University of Rio de Janeiro (UERJ). Post-Doctorate in Anthropology (École des Hautes Études en Sciences Sociales and UFRJ), she carries out an assessment of affirmative action policies and keeps track of their political and historical paths, with significant reflections regarding Law nº 12.711/2012 (Quotas Act), the Heteroidentification Commission and the Nucleus of Afro-Brazilian and Indigenous Studies (NEABI), as well as the existing challenges in relation to the future of this Nucleus.
id UFU-4_7d25b525bcef957491ab9a0b99284f73
oai_identifier_str oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64893
network_acronym_str UFU-4
network_name_str Revista Educação e Políticas em Debate
repository_id_str
spelling Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice RezendeEntrevista - Acciones Afirmativas en la Educación Superior Brasileña: un análisis de la trayectoria política: Prof.ª Drª. Maria Alice RezendeEntrevista - Ações Afirmativas no Ensino Superior brasileiro: uma análise da trajetória política: Prof.ª Drª. Maria Alice RezendePolítica EducacionalAções AfirmativasCotas Étnico-RaciaisHeteroidentificaçãoNEABIInterview given by Professor Doctor Maria Alice Rezende Gonçalves, from the State University of Rio de Janeiro (UERJ). Post-Doctorate in Anthropology (École des Hautes Études en Sciences Sociales and UFRJ), she carries out an assessment of affirmative action policies and keeps track of their political and historical paths, with significant reflections regarding Law nº 12.711/2012 (Quotas Act), the Heteroidentification Commission and the Nucleus of Afro-Brazilian and Indigenous Studies (NEABI), as well as the existing challenges in relation to the future of this Nucleus.Entrevista concedida por la Profa. Dra. Maria Alice Rezende Gonçalves, de la Universidad del Estado de Río de Janeiro (UERJ), Postdoctorado en Antropología (École des Hautes Études en Sciences Sociales y UFRJ), qué logra un diagnóstico de las políticas de acción afirmativa, su trayectoria política y historia, con reflexiones significativas sobre la Ley 12.711/2012 (Lei de Quotas), la Comisión de Heteroidentificación, el Núcleo de Estudios Afrobrasileños e Indígenas (NEABIs), así como los desafíos existentes en relación a su futuro.Entrevista concedida pela Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende Gonçalves, da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), Pós-Doutora em Antropologia (École des Hautes Études en Sciences Sociales e UFRJ), que realiza um balanço das políticas de ações afirmativas, sua trajetória política e histórica, com reflexões significativas no que tange à Lei nº 12.711/2012 (Lei de Cotas), Comissão de Heteroidentificação, Núcleo de Estudos Afro-brasileiro e Indígena (NEABI), bem como os desafios existentes em relação ao seu futuro.Universidade Federal de Uberlândia2022-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6489310.14393/REPOD-v11n1a2022-64893Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-292238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64893/33477Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJeffrey, Debora Cristina 2023-01-11T21:37:47Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64893Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-01-11T21:37:47Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false
dc.title.none.fl_str_mv Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende
Entrevista - Acciones Afirmativas en la Educación Superior Brasileña: un análisis de la trayectoria política: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende
Entrevista - Ações Afirmativas no Ensino Superior brasileiro: uma análise da trajetória política: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende
title Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende
spellingShingle Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende
Jeffrey, Debora Cristina
Política Educacional
Ações Afirmativas
Cotas Étnico-Raciais
Heteroidentificação
NEABI
title_short Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende
title_full Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende
title_fullStr Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende
title_full_unstemmed Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende
title_sort Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende
author Jeffrey, Debora Cristina
author_facet Jeffrey, Debora Cristina
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Jeffrey, Debora Cristina
dc.subject.por.fl_str_mv Política Educacional
Ações Afirmativas
Cotas Étnico-Raciais
Heteroidentificação
NEABI
topic Política Educacional
Ações Afirmativas
Cotas Étnico-Raciais
Heteroidentificação
NEABI
description Interview given by Professor Doctor Maria Alice Rezende Gonçalves, from the State University of Rio de Janeiro (UERJ). Post-Doctorate in Anthropology (École des Hautes Études en Sciences Sociales and UFRJ), she carries out an assessment of affirmative action policies and keeps track of their political and historical paths, with significant reflections regarding Law nº 12.711/2012 (Quotas Act), the Heteroidentification Commission and the Nucleus of Afro-Brazilian and Indigenous Studies (NEABI), as well as the existing challenges in relation to the future of this Nucleus.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-03-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64893
10.14393/REPOD-v11n1a2022-64893
url https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64893
identifier_str_mv 10.14393/REPOD-v11n1a2022-64893
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64893/33477
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Uberlândia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29
2238-8346
reponame:Revista Educação e Políticas em Debate
instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron:UFU
instname_str Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
instacron_str UFU
institution UFU
reponame_str Revista Educação e Políticas em Debate
collection Revista Educação e Políticas em Debate
repository.name.fl_str_mv Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)
repository.mail.fl_str_mv revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com
_version_ 1799943960690425856