Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação e Políticas em Debate |
Texto Completo: | https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64893 |
Resumo: | Interview given by Professor Doctor Maria Alice Rezende Gonçalves, from the State University of Rio de Janeiro (UERJ). Post-Doctorate in Anthropology (École des Hautes Études en Sciences Sociales and UFRJ), she carries out an assessment of affirmative action policies and keeps track of their political and historical paths, with significant reflections regarding Law nº 12.711/2012 (Quotas Act), the Heteroidentification Commission and the Nucleus of Afro-Brazilian and Indigenous Studies (NEABI), as well as the existing challenges in relation to the future of this Nucleus. |
id |
UFU-4_7d25b525bcef957491ab9a0b99284f73 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64893 |
network_acronym_str |
UFU-4 |
network_name_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository_id_str |
|
spelling |
Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice RezendeEntrevista - Acciones Afirmativas en la Educación Superior Brasileña: un análisis de la trayectoria política: Prof.ª Drª. Maria Alice RezendeEntrevista - Ações Afirmativas no Ensino Superior brasileiro: uma análise da trajetória política: Prof.ª Drª. Maria Alice RezendePolítica EducacionalAções AfirmativasCotas Étnico-RaciaisHeteroidentificaçãoNEABIInterview given by Professor Doctor Maria Alice Rezende Gonçalves, from the State University of Rio de Janeiro (UERJ). Post-Doctorate in Anthropology (École des Hautes Études en Sciences Sociales and UFRJ), she carries out an assessment of affirmative action policies and keeps track of their political and historical paths, with significant reflections regarding Law nº 12.711/2012 (Quotas Act), the Heteroidentification Commission and the Nucleus of Afro-Brazilian and Indigenous Studies (NEABI), as well as the existing challenges in relation to the future of this Nucleus.Entrevista concedida por la Profa. Dra. Maria Alice Rezende Gonçalves, de la Universidad del Estado de Río de Janeiro (UERJ), Postdoctorado en Antropología (École des Hautes Études en Sciences Sociales y UFRJ), qué logra un diagnóstico de las políticas de acción afirmativa, su trayectoria política y historia, con reflexiones significativas sobre la Ley 12.711/2012 (Lei de Quotas), la Comisión de Heteroidentificación, el Núcleo de Estudios Afrobrasileños e Indígenas (NEABIs), así como los desafíos existentes en relación a su futuro.Entrevista concedida pela Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende Gonçalves, da Universidade do Estado do Rio de Janeiro (UERJ), Pós-Doutora em Antropologia (École des Hautes Études en Sciences Sociales e UFRJ), que realiza um balanço das políticas de ações afirmativas, sua trajetória política e histórica, com reflexões significativas no que tange à Lei nº 12.711/2012 (Lei de Cotas), Comissão de Heteroidentificação, Núcleo de Estudos Afro-brasileiro e Indígena (NEABI), bem como os desafios existentes em relação ao seu futuro.Universidade Federal de Uberlândia2022-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/6489310.14393/REPOD-v11n1a2022-64893Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-292238-8346reponame:Revista Educação e Políticas em Debateinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFUporhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64893/33477Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debatehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessJeffrey, Debora Cristina 2023-01-11T21:37:47Zoai:ojs.www.seer.ufu.br:article/64893Revistahttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticasPUBhttps://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/oairevistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com10.143932238-83462238-8346opendoar:2023-01-11T21:37:47Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende Entrevista - Acciones Afirmativas en la Educación Superior Brasileña: un análisis de la trayectoria política: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende Entrevista - Ações Afirmativas no Ensino Superior brasileiro: uma análise da trajetória política: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende |
title |
Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende |
spellingShingle |
Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende Jeffrey, Debora Cristina Política Educacional Ações Afirmativas Cotas Étnico-Raciais Heteroidentificação NEABI |
title_short |
Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende |
title_full |
Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende |
title_fullStr |
Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende |
title_full_unstemmed |
Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende |
title_sort |
Interview - Affirmative Actions in the Brazilian Higher Education: an analysis of the political trajectory: Prof.ª Drª. Maria Alice Rezende |
author |
Jeffrey, Debora Cristina |
author_facet |
Jeffrey, Debora Cristina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Jeffrey, Debora Cristina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Política Educacional Ações Afirmativas Cotas Étnico-Raciais Heteroidentificação NEABI |
topic |
Política Educacional Ações Afirmativas Cotas Étnico-Raciais Heteroidentificação NEABI |
description |
Interview given by Professor Doctor Maria Alice Rezende Gonçalves, from the State University of Rio de Janeiro (UERJ). Post-Doctorate in Anthropology (École des Hautes Études en Sciences Sociales and UFRJ), she carries out an assessment of affirmative action policies and keeps track of their political and historical paths, with significant reflections regarding Law nº 12.711/2012 (Quotas Act), the Heteroidentification Commission and the Nucleus of Afro-Brazilian and Indigenous Studies (NEABI), as well as the existing challenges in relation to the future of this Nucleus. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-03-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64893 10.14393/REPOD-v11n1a2022-64893 |
url |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64893 |
identifier_str_mv |
10.14393/REPOD-v11n1a2022-64893 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufu.br/index.php/revistaeducaopoliticas/article/view/64893/33477 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Revista Educação e Políticas em Debate https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Uberlândia |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29 Revista Educação e Políticas em Debate; v. 11, n. 1 (jan./abr. 2022); 23-29 2238-8346 reponame:Revista Educação e Políticas em Debate instname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU) instacron:UFU |
instname_str |
Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
instacron_str |
UFU |
institution |
UFU |
reponame_str |
Revista Educação e Políticas em Debate |
collection |
Revista Educação e Políticas em Debate |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação e Políticas em Debate - Universidade Federal de Uberlândia (UFU) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaedupoliticas@faced.ufu.br||mvs@ufu.br|| mvieirufu@gmail.com |
_version_ |
1799943960690425856 |