Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castelli, Carolina Machado
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Cóssio, Maria de Fátima, Delgado, Ana Cristina Coll
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Linhas Críticas (Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4570
Resumo: Discussions about compulsory basic education have become more intense and complex with the establishment of compulsory basic education for children aged four to seventeen. This article is the result of theoretical research on legal frameworks recently established in early childhood education, and publications that deal with this theme. It aims at analyzing the reasons that led to the requirement of these legislative structures, and think over their potential impacts on early childhood education. An overview of the possible unfoldment of the current legislation for early childhood education was traced, thus contributing to future discussions.
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spelling Expansion of compulsory schooling: problematization regarding early childhood educationExpansión de la escolaridad obligatoria: problematizaciones sobre la educación infantilAmpliação da obrigatoriedade escolar: problematizações em relação à educação infantilPolíticas educacionaisEducação infantilDireito à educaçãoPolíticas educativas;Educación de la primera infancia;Derecho a la educaciónEducational policies;Early childhood education;Right to educationDiscussions about compulsory basic education have become more intense and complex with the establishment of compulsory basic education for children aged four to seventeen. This article is the result of theoretical research on legal frameworks recently established in early childhood education, and publications that deal with this theme. It aims at analyzing the reasons that led to the requirement of these legislative structures, and think over their potential impacts on early childhood education. An overview of the possible unfoldment of the current legislation for early childhood education was traced, thus contributing to future discussions.Con el establecimiento de la educación básica obligatoria para los niños de cuatro hasta diecisiete años de edad, las discusiones sobre la obligatoriedad se intensifican y se hacen más complejas. Este artículo fue el resultado de una investigación teórica en los marcos legales recientes en materia de educación infantil y en las publicaciones que se ocupan de este tema, y los fines son analizar las razones que llevaron a la nueva educación obligatoria y reflexionar sobre los posibles impactos en la educación infantil. Fue trazada una visión general de las posibles consecuencias de la legislación vigente para la educación de la primera infancia, contribuyendo a las discusiones futuras.Com o estabelecimento da educação básica obrigatória para a faixa etária dos quatro aos dezessete anos de idade, as discussões acerca da compulsoriedade intensificam-se e complexificam-se. Este artigo resultou de uma pesquisa teórica em recentes ordenamentos legais sobre a educação infantil e em publicações que tratam da temática, e pretende analisar os motivos que levaram à obrigatoriedade e refletir sobre possíveis impactos na educação infantil. Foi traçado um panorama dos possíveis desdobramentos da atual legislação para a educação infantil, contribuindo para futuros debates.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2015-10-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/457010.26512/lc.v21i45.4570Linhas Críticas; Vol. 21 No. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 405-424Linhas Críticas; Vol. 21 Núm. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 405-424Linhas Crí­ticas; v. 21 n. 45 (2015): Estudos em Ciência, Tecnologia, Sociedade e Educação; 405-4241981-04311516-489610.26512/lc.v21i45reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/4570/4169Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCastelli, Carolina MachadoCóssio, Maria de FátimaDelgado, Ana Cristina Coll2021-12-09T18:51:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4570Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br||1981-04311516-4896opendoar:2021-12-09T18:51:11Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
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