Network of communication for learning in the Intellectual Technologies Laboratory

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Freire, Isa Maria
Data de Publicação: 2018
Outros Autores: Freire, Gustavo Henrique de Araujo, Santos, Raimundo Nonato Ribeiro dos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/8434
Resumo: Approaches to developing communication and learning network in the Project Learning Network on Intellectual Technologies Lab of the Federal University of Paraíba, in view of the information actions in each regime of information. Contextualizes the conceptual network that bases the research applied to the information regime of the LTi to analyze the articulations of the strata and modalities of information actions, within the scope of the academic way of life in Information Science in Brazil. Describes the virtual network communication represented by the devices and free access to information of artifacts in Portal LTi and scientific communication media edited by the journal Brazilian Research in Information Science and Library Science (PBCIB), namely Blog, Facebook and Twitter Eye on IS. It presents evidences of learning of the intellectual technologies and theoretical model of the approach, by the LTi participants, represented by the technical and scientific pro duction of the researchers authors of the Project, collaborators and researchers - apprentices.
id UNB-7_7d479248139ae82acfd8389297bf868b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8434
network_acronym_str UNB-7
network_name_str Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
repository_id_str
spelling Network of communication for learning in the Intellectual Technologies LaboratoryRed de comunicación para el aprendizaje en el Laboratorio de Tecnologías IntelectualesRede de comunicação para aprendizagem no Laboratório de Tecnologias Intelectuais da Universidade Federal da Paraíbaações de informaçãolaboratório de tecnologias intelectuaisredes de comunicaçãoregime de informaçãoUniversidade Federal da Paraibaacciones de informaciónlaboratório de tecnologias intelectualesred de comunicaciónrégimen de informaciónUniversidad Federal de Paraibaactions for informationcommunication networksFederal University of Paraibainformation regimeintellectual technologies laboratoriesApproaches to developing communication and learning network in the Project Learning Network on Intellectual Technologies Lab of the Federal University of Paraíba, in view of the information actions in each regime of information. Contextualizes the conceptual network that bases the research applied to the information regime of the LTi to analyze the articulations of the strata and modalities of information actions, within the scope of the academic way of life in Information Science in Brazil. Describes the virtual network communication represented by the devices and free access to information of artifacts in Portal LTi and scientific communication media edited by the journal Brazilian Research in Information Science and Library Science (PBCIB), namely Blog, Facebook and Twitter Eye on IS. It presents evidences of learning of the intellectual technologies and theoretical model of the approach, by the LTi participants, represented by the technical and scientific pro duction of the researchers authors of the Project, collaborators and researchers - apprentices.Se aborda la red de comunicación y aprendizaje en desarrollo en el Proyecto Red de aprendizaje en el Laboratorio de Tecnologías Intelectuales - LTi de la Universidad Federal de Paraíba, en la perspectiva de las acciones de información en un determinado régimen de información. En el marco de la forma de vida académica en el área de Ciencia de la Información, en Brasil, se fundamenta la investigación aplicada al régimen de información del LTi, para analizar las articulaciones de los estratos y modalidades de las acciones de información. Describe la red virtual de comunicación representada por los dispositivos y artefactos de información de acceso libre en el Portal LTi y los medios de comunicación científica editados por el periódico Pesquisa Brasileña en Ciencia de la Información y Bibliotecologia (PBCIB), a saber, Blog, Facebook y Twitter De olho na CI Aborda a rede de comunicação e aprendizagem em desenvolvimento no Projeto Rede de aprendizagem no Laboratório de Tecnologias Intelectuais - LTi da Universidade Federal da Paraíba, na perspectiva das ações de informação em um dado regime de informação. Contextualiza a rede conceitual que fundamenta a pesquisa aplicada ao regime de informação do LTi, para análise das articulações dos estratos e modalidades das ações de informação, no âmbito da forma de vida acadêmica na área de Ciência da Informação, no Brasil. Descreve a rede virtual de comunicação representada pelos dispositivos e artefatos de informação de acesso livre no Portal LTi e as mídias de comunicação científica editadas pelo periódico Pesquisa Brasileira em Ciência da Informação e Biblioteconomia (PBCIB), a saber Blog, Facebook e Twitter De olho na CI. Apresenta indícios de aprendizagem das tecnologias intelectuais e modelo teórico da abordagem, pelos participantes do LTi, representados pela produção técnica e científica dos pesquisadores-autores do Projeto, colaboradores e pesquisadores-aprendizes. Universidade de Brasília, Faculdade de Ciência da Informação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação2018-02-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/843410.26512/rici.v11.n1.2018.8434Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 11 No. 1 (2018); 122-137Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 11 Núm. 1 (2018); 122-137Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; v. 11 n. 1 (2018); 122-1371983-521310.26512/rici.v11.n1.2018reponame:Revista Ibero-americana de Ciência da Informaçãoinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/8434/7028Copyright (c) 2021 Isa Maria Freire, Gustavo Henrique de Araujo Freire, Raimundo Nonato Ribeiro dos Santoshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFreire, Isa MariaFreire, Gustavo Henrique de AraujoSantos, Raimundo Nonato Ribeiro dos2023-05-01T20:56:16Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8434Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/RICI/oai||rici@unb.br1983-52131983-5213opendoar:2023-05-01T20:56:16Revista Ibero-americana de Ciência da Informação - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv Network of communication for learning in the Intellectual Technologies Laboratory
Red de comunicación para el aprendizaje en el Laboratorio de Tecnologías Intelectuales
Rede de comunicação para aprendizagem no Laboratório de Tecnologias Intelectuais da Universidade Federal da Paraíba
title Network of communication for learning in the Intellectual Technologies Laboratory
spellingShingle Network of communication for learning in the Intellectual Technologies Laboratory
Freire, Isa Maria
ações de informação
laboratório de tecnologias intelectuais
redes de comunicação
regime de informação
Universidade Federal da Paraiba
acciones de información
laboratório de tecnologias intelectuales
red de comunicación
régimen de información
Universidad Federal de Paraiba
actions for information
communication networks
Federal University of Paraiba
information regime
intellectual technologies laboratories
title_short Network of communication for learning in the Intellectual Technologies Laboratory
title_full Network of communication for learning in the Intellectual Technologies Laboratory
title_fullStr Network of communication for learning in the Intellectual Technologies Laboratory
title_full_unstemmed Network of communication for learning in the Intellectual Technologies Laboratory
title_sort Network of communication for learning in the Intellectual Technologies Laboratory
author Freire, Isa Maria
author_facet Freire, Isa Maria
Freire, Gustavo Henrique de Araujo
Santos, Raimundo Nonato Ribeiro dos
author_role author
author2 Freire, Gustavo Henrique de Araujo
Santos, Raimundo Nonato Ribeiro dos
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Freire, Isa Maria
Freire, Gustavo Henrique de Araujo
Santos, Raimundo Nonato Ribeiro dos
dc.subject.por.fl_str_mv ações de informação
laboratório de tecnologias intelectuais
redes de comunicação
regime de informação
Universidade Federal da Paraiba
acciones de información
laboratório de tecnologias intelectuales
red de comunicación
régimen de información
Universidad Federal de Paraiba
actions for information
communication networks
Federal University of Paraiba
information regime
intellectual technologies laboratories
topic ações de informação
laboratório de tecnologias intelectuais
redes de comunicação
regime de informação
Universidade Federal da Paraiba
acciones de información
laboratório de tecnologias intelectuales
red de comunicación
régimen de información
Universidad Federal de Paraiba
actions for information
communication networks
Federal University of Paraiba
information regime
intellectual technologies laboratories
description Approaches to developing communication and learning network in the Project Learning Network on Intellectual Technologies Lab of the Federal University of Paraíba, in view of the information actions in each regime of information. Contextualizes the conceptual network that bases the research applied to the information regime of the LTi to analyze the articulations of the strata and modalities of information actions, within the scope of the academic way of life in Information Science in Brazil. Describes the virtual network communication represented by the devices and free access to information of artifacts in Portal LTi and scientific communication media edited by the journal Brazilian Research in Information Science and Library Science (PBCIB), namely Blog, Facebook and Twitter Eye on IS. It presents evidences of learning of the intellectual technologies and theoretical model of the approach, by the LTi participants, represented by the technical and scientific pro duction of the researchers authors of the Project, collaborators and researchers - apprentices.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-02-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/8434
10.26512/rici.v11.n1.2018.8434
url https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/8434
identifier_str_mv 10.26512/rici.v11.n1.2018.8434
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/RICI/article/view/8434/7028
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Brasília, Faculdade de Ciência da Informação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Brasília, Faculdade de Ciência da Informação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 11 No. 1 (2018); 122-137
Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; Vol. 11 Núm. 1 (2018); 122-137
Revista Ibero-Americana de Ciência da Informação; v. 11 n. 1 (2018); 122-137
1983-5213
10.26512/rici.v11.n1.2018
reponame:Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
collection Revista Ibero-americana de Ciência da Informação
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-americana de Ciência da Informação - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv ||rici@unb.br
_version_ 1788355274995662848