Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rojas Carrasco, Oscar Alfredo
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Vivas Escalante, Amely Dolibeth, Moyano, Genaro
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662
Resumo: The main objective of this study is to determine the level of student satisfaction with respect to teaching performance in distance postgraduate programs at the Miguel de Cervantes University, for which a satisfaction survey was applied during the development of the program. The survey was applied every year during the 2012-2015 period. It consists of 17 questions that assess the degree of student compliance with the service delivered by the online platform. Out of a universe of 58 students, 52 responded to the survey. The results obtained indicate a general agreement with the distance program and with the platform, which is evident in the level of satisfaction and positive response above 88%. Finally, it can be said that the questions referred to the Punctuality, have a 93.99% positive evaluation while the axis of the Quality of the delivered contents with an 87.9% satisfaction.
id UNESP-15_0a48c742858f59dfd67b4914bacd7c7a
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12662
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in educationCalidad y eficiencia docente en programas de Posgrado a distancia: un estudio cuantitativo en dos menciones de maestrías en educaciónQualidade de ensino e eficiência em programas de Pós-graduação de distância: um estudo quantitativo em duas menções de mestrado em educaçãoSatisfactionDistance educationSurveyE-learning.SatisfacciónEducación a distanciaEncuestaE-learning.SatisfaçãoEducação a distânciaPesquisaE-learning.The main objective of this study is to determine the level of student satisfaction with respect to teaching performance in distance postgraduate programs at the Miguel de Cervantes University, for which a satisfaction survey was applied during the development of the program. The survey was applied every year during the 2012-2015 period. It consists of 17 questions that assess the degree of student compliance with the service delivered by the online platform. Out of a universe of 58 students, 52 responded to the survey. The results obtained indicate a general agreement with the distance program and with the platform, which is evident in the level of satisfaction and positive response above 88%. Finally, it can be said that the questions referred to the Punctuality, have a 93.99% positive evaluation while the axis of the Quality of the delivered contents with an 87.9% satisfaction.El presente estudio tiene como objetivo principal conocer el nivel de satisfacción de los estudiantes con respecto al desempeño docente en programas de Posgrado a distancia de la Universidad Miguel de Cervantes, para ello, se ha aplicado una encuesta de satisfacción durante el desarrollo del programa. En cuanto a la metodología se desarrolló bajo el método cuantitativo, donde la encuesta fue aplicada cada año durante el período 2012-2015. Consta de 17 preguntas que evalúan el grado de conformidad del alumno respecto al servicio entregado por la plataforma online. De un universo de 58 estudiantes, 52 respondieron la encuesta. Los resultados obtenidos apuntan una conformidad general con el programa a distancia y con la plataforma, lo que se evidencia en el nivel de satisfacción y respuesta positiva superior al 88%. Finalmente, se puede decir que las preguntas referidas a la Puntualidad, tienen un 93,99% de evaluación positiva mientras que el eje de la Calidad de los contenidos entregados con un 87,9% de satisfacción.O presente estudo tem como objetivo principal conhecer o nível de satisfação dos estudantes a respeito do desempenho docente em programas de Pós-graduação a distância da Universidade Miguel de Cervantes, para isso, foi aplicada uma pesquisa de satisfação durante o desenvolvimento do programa. A respeito da metodologia, desenvolveu-se sob o método quantitativo, onde a pesquisa foi aplicada a cada ano durante o período de 2012-2015. Constam 17 perguntas que avaliam o nível de satisfação do aluno a respeito do serviço prestado pela plataforma online. De um universo de 58 estudantes, 52 responderam a pesquisa. Os resultados obtidos apontam uma satisfação geral com o programa a distância e com a plataforma, o que se evidencia no nível de satisfação e resposta positiva superior a 88%. Por fim, é possível dizer que as perguntas referidas a pontualidade têm 93,99% de avaliação positiva, enquanto o eixo qualidade dos conteúdos entregues apresenta 87,9% de satisfação.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2020-02-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1266210.21723/riaee.v15i3.12662Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1039-1050Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1039-10501982-55872446-860610.21723/riaee.v15i3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662/9546https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662/9095Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRojas Carrasco, Oscar AlfredoVivas Escalante, Amely DolibethMoyano, Genaro2021-01-22T02:50:06Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12662Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2021-01-22T02:50:06Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education
Calidad y eficiencia docente en programas de Posgrado a distancia: un estudio cuantitativo en dos menciones de maestrías en educación
Qualidade de ensino e eficiência em programas de Pós-graduação de distância: um estudo quantitativo em duas menções de mestrado em educação
title Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education
spellingShingle Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education
Rojas Carrasco, Oscar Alfredo
Satisfaction
Distance education
Survey
E-learning.
Satisfacción
Educación a distancia
Encuesta
E-learning.
Satisfação
Educação a distância
Pesquisa
E-learning.
title_short Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education
title_full Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education
title_fullStr Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education
title_full_unstemmed Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education
title_sort Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education
author Rojas Carrasco, Oscar Alfredo
author_facet Rojas Carrasco, Oscar Alfredo
Vivas Escalante, Amely Dolibeth
Moyano, Genaro
author_role author
author2 Vivas Escalante, Amely Dolibeth
Moyano, Genaro
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Rojas Carrasco, Oscar Alfredo
Vivas Escalante, Amely Dolibeth
Moyano, Genaro
dc.subject.por.fl_str_mv Satisfaction
Distance education
Survey
E-learning.
Satisfacción
Educación a distancia
Encuesta
E-learning.
Satisfação
Educação a distância
Pesquisa
E-learning.
topic Satisfaction
Distance education
Survey
E-learning.
Satisfacción
Educación a distancia
Encuesta
E-learning.
Satisfação
Educação a distância
Pesquisa
E-learning.
description The main objective of this study is to determine the level of student satisfaction with respect to teaching performance in distance postgraduate programs at the Miguel de Cervantes University, for which a satisfaction survey was applied during the development of the program. The survey was applied every year during the 2012-2015 period. It consists of 17 questions that assess the degree of student compliance with the service delivered by the online platform. Out of a universe of 58 students, 52 responded to the survey. The results obtained indicate a general agreement with the distance program and with the platform, which is evident in the level of satisfaction and positive response above 88%. Finally, it can be said that the questions referred to the Punctuality, have a 93.99% positive evaluation while the axis of the Quality of the delivered contents with an 87.9% satisfaction.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-02-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662
10.21723/riaee.v15i3.12662
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v15i3.12662
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
language por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662/9546
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662/9095
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1039-1050
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1039-1050
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v15i3
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1788171046606602240