Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662 |
Resumo: | The main objective of this study is to determine the level of student satisfaction with respect to teaching performance in distance postgraduate programs at the Miguel de Cervantes University, for which a satisfaction survey was applied during the development of the program. The survey was applied every year during the 2012-2015 period. It consists of 17 questions that assess the degree of student compliance with the service delivered by the online platform. Out of a universe of 58 students, 52 responded to the survey. The results obtained indicate a general agreement with the distance program and with the platform, which is evident in the level of satisfaction and positive response above 88%. Finally, it can be said that the questions referred to the Punctuality, have a 93.99% positive evaluation while the axis of the Quality of the delivered contents with an 87.9% satisfaction. |
id |
UNESP-15_0a48c742858f59dfd67b4914bacd7c7a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12662 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in educationCalidad y eficiencia docente en programas de Posgrado a distancia: un estudio cuantitativo en dos menciones de maestrías en educaciónQualidade de ensino e eficiência em programas de Pós-graduação de distância: um estudo quantitativo em duas menções de mestrado em educaçãoSatisfactionDistance educationSurveyE-learning.SatisfacciónEducación a distanciaEncuestaE-learning.SatisfaçãoEducação a distânciaPesquisaE-learning.The main objective of this study is to determine the level of student satisfaction with respect to teaching performance in distance postgraduate programs at the Miguel de Cervantes University, for which a satisfaction survey was applied during the development of the program. The survey was applied every year during the 2012-2015 period. It consists of 17 questions that assess the degree of student compliance with the service delivered by the online platform. Out of a universe of 58 students, 52 responded to the survey. The results obtained indicate a general agreement with the distance program and with the platform, which is evident in the level of satisfaction and positive response above 88%. Finally, it can be said that the questions referred to the Punctuality, have a 93.99% positive evaluation while the axis of the Quality of the delivered contents with an 87.9% satisfaction.El presente estudio tiene como objetivo principal conocer el nivel de satisfacción de los estudiantes con respecto al desempeño docente en programas de Posgrado a distancia de la Universidad Miguel de Cervantes, para ello, se ha aplicado una encuesta de satisfacción durante el desarrollo del programa. En cuanto a la metodología se desarrolló bajo el método cuantitativo, donde la encuesta fue aplicada cada año durante el período 2012-2015. Consta de 17 preguntas que evalúan el grado de conformidad del alumno respecto al servicio entregado por la plataforma online. De un universo de 58 estudiantes, 52 respondieron la encuesta. Los resultados obtenidos apuntan una conformidad general con el programa a distancia y con la plataforma, lo que se evidencia en el nivel de satisfacción y respuesta positiva superior al 88%. Finalmente, se puede decir que las preguntas referidas a la Puntualidad, tienen un 93,99% de evaluación positiva mientras que el eje de la Calidad de los contenidos entregados con un 87,9% de satisfacción.O presente estudo tem como objetivo principal conhecer o nível de satisfação dos estudantes a respeito do desempenho docente em programas de Pós-graduação a distância da Universidade Miguel de Cervantes, para isso, foi aplicada uma pesquisa de satisfação durante o desenvolvimento do programa. A respeito da metodologia, desenvolveu-se sob o método quantitativo, onde a pesquisa foi aplicada a cada ano durante o período de 2012-2015. Constam 17 perguntas que avaliam o nível de satisfação do aluno a respeito do serviço prestado pela plataforma online. De um universo de 58 estudantes, 52 responderam a pesquisa. Os resultados obtidos apontam uma satisfação geral com o programa a distância e com a plataforma, o que se evidencia no nível de satisfação e resposta positiva superior a 88%. Por fim, é possível dizer que as perguntas referidas a pontualidade têm 93,99% de avaliação positiva, enquanto o eixo qualidade dos conteúdos entregues apresenta 87,9% de satisfação.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2020-02-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1266210.21723/riaee.v15i3.12662Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1039-1050Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1039-10501982-55872446-860610.21723/riaee.v15i3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662/9546https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662/9095Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessRojas Carrasco, Oscar AlfredoVivas Escalante, Amely DolibethMoyano, Genaro2021-01-22T02:50:06Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12662Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2021-01-22T02:50:06Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education Calidad y eficiencia docente en programas de Posgrado a distancia: un estudio cuantitativo en dos menciones de maestrías en educación Qualidade de ensino e eficiência em programas de Pós-graduação de distância: um estudo quantitativo em duas menções de mestrado em educação |
title |
Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education |
spellingShingle |
Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education Rojas Carrasco, Oscar Alfredo Satisfaction Distance education Survey E-learning. Satisfacción Educación a distancia Encuesta E-learning. Satisfação Educação a distância Pesquisa E-learning. |
title_short |
Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education |
title_full |
Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education |
title_fullStr |
Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education |
title_full_unstemmed |
Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education |
title_sort |
Quality and teaching efficiency in distance Postgraduate programs: a quantitative study in two mentions of master's degrees in education |
author |
Rojas Carrasco, Oscar Alfredo |
author_facet |
Rojas Carrasco, Oscar Alfredo Vivas Escalante, Amely Dolibeth Moyano, Genaro |
author_role |
author |
author2 |
Vivas Escalante, Amely Dolibeth Moyano, Genaro |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rojas Carrasco, Oscar Alfredo Vivas Escalante, Amely Dolibeth Moyano, Genaro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Satisfaction Distance education Survey E-learning. Satisfacción Educación a distancia Encuesta E-learning. Satisfação Educação a distância Pesquisa E-learning. |
topic |
Satisfaction Distance education Survey E-learning. Satisfacción Educación a distancia Encuesta E-learning. Satisfação Educação a distância Pesquisa E-learning. |
description |
The main objective of this study is to determine the level of student satisfaction with respect to teaching performance in distance postgraduate programs at the Miguel de Cervantes University, for which a satisfaction survey was applied during the development of the program. The survey was applied every year during the 2012-2015 period. It consists of 17 questions that assess the degree of student compliance with the service delivered by the online platform. Out of a universe of 58 students, 52 responded to the survey. The results obtained indicate a general agreement with the distance program and with the platform, which is evident in the level of satisfaction and positive response above 88%. Finally, it can be said that the questions referred to the Punctuality, have a 93.99% positive evaluation while the axis of the Quality of the delivered contents with an 87.9% satisfaction. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-02-20 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662 10.21723/riaee.v15i3.12662 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v15i3.12662 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662/9546 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12662/9095 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1039-1050 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. 3, jul./set. ; 1039-1050 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v15i3 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1788171046606602240 |