Municipal education plan (PME): appreciation and challenges of the teaching career
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13350 |
Resumo: | This study aims to analyze the PME, in view of the goals of the national and state plan, in terms that relate to the enhancement of the teaching career. The methodological procedure was a bibliographic and documentary research with critical approach of data analysis. Government action in Barra do Garças needs to prioritize and enhance investments in education in view of its primary function linked to the care of early childhood education and elementary school. The data analyzed identify that this has not been happening. In this sense, it is essential to develop policies that have as a priority not only the appreciation of teaching, aiming to avoid the decline of the profession, but that people who choose teaching are actually assisted in their professional appreciation. |
id |
UNESP-15_7de0ff569c49a95ac260949d0161c52a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/13350 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Municipal education plan (PME): appreciation and challenges of the teaching careerPlan municipal de educación (PME): valoración y desafíos de la carrera docentePlano municipal de educação (PME): valorização e desafios da carreira docenteMunicipal plan of educationTeaching careerAppreciation.Plan municipal de educaciónCarrera docenteApreciación.Plano municipal de educaçãoCarreira docenteValorização.This study aims to analyze the PME, in view of the goals of the national and state plan, in terms that relate to the enhancement of the teaching career. The methodological procedure was a bibliographic and documentary research with critical approach of data analysis. Government action in Barra do Garças needs to prioritize and enhance investments in education in view of its primary function linked to the care of early childhood education and elementary school. The data analyzed identify that this has not been happening. In this sense, it is essential to develop policies that have as a priority not only the appreciation of teaching, aiming to avoid the decline of the profession, but that people who choose teaching are actually assisted in their professional appreciation.Este estudio tiene como objetivo analizar la PME, en vista de los objetivos del plan nacional y estatal, en términos relacionados a la mejora de la carrera docente. El procedimiento metodológico fue una investigación bibliográfica y documental con enfoque crítico de análisis de datos. La acción del gobierno en Barra do Garças necesita priorizar y mejorar las inversiones en educación en vista de su función principal vinculada al cuidado de la educación de la primera infancia y la escuela primaria. Los datos analizados identifican que esto no ha estado sucediendo. En este sentido, es esencial desarrollar políticas que tengan por prioridad no solo la valorización de la enseñanza, con el objetivo de evitar el declive de la profesión, sino que las personas que eligen la enseñanza reciban ayuda en su valoración profesional.Este estudo tem como objetivo analisar o PME, em vista das metas do plano nacional e estadual, nos termos que dizem respeito à valorização da carreira docente. O procedimento metodológico foi uma pesquisa bibliográfica e documental com abordagem crítica de análise dos dados. A ação governamental em Barra do Garças necessita priorizar e potencializar os investimentos em educação em vista de sua função precípua ligada ao atendimento da Educação Infantil e do Ensino Fundamental. Os dados analisados identificam que isso não vem acontecendo. Neste sentido, é imprescindível o desenvolvimento de políticas que tenham como prioridade não só a valorização do magistério, visando evitar o declínio da profissão, mas que as pessoas que optem pela docência sejam de fato assistidas em sua valorização profissional.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2020-03-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1335010.21723/riaee.v15iesp.1.13350Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. esp. 1, maio - Planos de Educação - Educação Especial; 796-809Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. esp. 1, maio - Planos de Educação - Educação Especial; 796-8091982-55872446-860610.21723/riaee.v15iesp.1reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporenghttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13350/9004https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13350/9189Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCardoso Neto, Odorico FerreiraDe Nez, Egeslaine2020-09-10T16:00:50Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/13350Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-09-10T16:00:50Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Municipal education plan (PME): appreciation and challenges of the teaching career Plan municipal de educación (PME): valoración y desafíos de la carrera docente Plano municipal de educação (PME): valorização e desafios da carreira docente |
title |
Municipal education plan (PME): appreciation and challenges of the teaching career |
spellingShingle |
Municipal education plan (PME): appreciation and challenges of the teaching career Cardoso Neto, Odorico Ferreira Municipal plan of education Teaching career Appreciation. Plan municipal de educación Carrera docente Apreciación. Plano municipal de educação Carreira docente Valorização. |
title_short |
Municipal education plan (PME): appreciation and challenges of the teaching career |
title_full |
Municipal education plan (PME): appreciation and challenges of the teaching career |
title_fullStr |
Municipal education plan (PME): appreciation and challenges of the teaching career |
title_full_unstemmed |
Municipal education plan (PME): appreciation and challenges of the teaching career |
title_sort |
Municipal education plan (PME): appreciation and challenges of the teaching career |
author |
Cardoso Neto, Odorico Ferreira |
author_facet |
Cardoso Neto, Odorico Ferreira De Nez, Egeslaine |
author_role |
author |
author2 |
De Nez, Egeslaine |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cardoso Neto, Odorico Ferreira De Nez, Egeslaine |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Municipal plan of education Teaching career Appreciation. Plan municipal de educación Carrera docente Apreciación. Plano municipal de educação Carreira docente Valorização. |
topic |
Municipal plan of education Teaching career Appreciation. Plan municipal de educación Carrera docente Apreciación. Plano municipal de educação Carreira docente Valorização. |
description |
This study aims to analyze the PME, in view of the goals of the national and state plan, in terms that relate to the enhancement of the teaching career. The methodological procedure was a bibliographic and documentary research with critical approach of data analysis. Government action in Barra do Garças needs to prioritize and enhance investments in education in view of its primary function linked to the care of early childhood education and elementary school. The data analyzed identify that this has not been happening. In this sense, it is essential to develop policies that have as a priority not only the appreciation of teaching, aiming to avoid the decline of the profession, but that people who choose teaching are actually assisted in their professional appreciation. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-03-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13350 10.21723/riaee.v15iesp.1.13350 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13350 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v15iesp.1.13350 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13350/9004 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/13350/9189 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2020) v. 15, n. esp. 1, maio - Planos de Educação - Educação Especial; 796-809 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2020) v. 15, n. esp. 1, maio - Planos de Educação - Educação Especial; 796-809 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v15iesp.1 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215857889017856 |