Strategic formulations for coping with school evasion: the case of a Higher Education Institution in Ceará
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Ciência e Cultura |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1834 |
Resumo: | The study analyzes the strategic formulations of avoidance coping in courses at the National Training Program in Public Administration (PNAP) offered in a distance tertiary institution of Ceará. We used the case study, supported in data from eight semi-structured interviews and documentary queries. Considered the context, process and content strategies based on the analysis of organizational change from 2010 to 2013. Processing of data in Atlas.ti software led to the elaboration of categories. It is pointed out that the avoidance coping aligns with increased credibility in the operation of DE and becomes institutional goal. |
id |
UNILASALLE-2_8b4c7b78e3410c536130e5947b8398f0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/1834 |
network_acronym_str |
UNILASALLE-2 |
network_name_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository_id_str |
|
spelling |
Strategic formulations for coping with school evasion: the case of a Higher Education Institution in CearáFormulações estratégicas para o enfrentamento da evasão escolar: o caso de uma Instituição de Ensino Superior no CearáStrategy; Distance Education; Student Dropouts.Estratégia; Educação a Distância; Evasão Escolar.The study analyzes the strategic formulations of avoidance coping in courses at the National Training Program in Public Administration (PNAP) offered in a distance tertiary institution of Ceará. We used the case study, supported in data from eight semi-structured interviews and documentary queries. Considered the context, process and content strategies based on the analysis of organizational change from 2010 to 2013. Processing of data in Atlas.ti software led to the elaboration of categories. It is pointed out that the avoidance coping aligns with increased credibility in the operation of DE and becomes institutional goal.O estudo objetiva analisar as formulações estratégicas para enfrentamento da evasão em cursos do Programa Nacional de Formação em Administração Pública (PNAP) ofertados a distância em uma instituição de ensino superior do Ceará. Utilizou-se o estudo de caso, com suporte em dados de oito entrevistas semiestruturadas e consultas documentais. Considerou-se o contexto, processo e conteúdo das estratégias com base na análise das mudanças organizacionais de 2010 a 2013. O tratamento dos dados no software Atlas.ti conduziu à elaboração de categorias. Aponta-se que o enfrentamento da evasão se alinha ao aumento da credibilidade no funcionamento da EaD e torna-se meta institucional. Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasBizarria, Fabiana Pinto de AlmeidaTassigny, Mônica MotaSilva, Maria Aparecida da2017-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/183410.18316/recc.v22i1.1834Educação, Ciência e Cultura; v. 22, n. 1 (2017); p. 21-382236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1834/pdfinfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-08-07T20:24:13Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/1834Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2017-08-07T20:24:13Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Strategic formulations for coping with school evasion: the case of a Higher Education Institution in Ceará Formulações estratégicas para o enfrentamento da evasão escolar: o caso de uma Instituição de Ensino Superior no Ceará |
title |
Strategic formulations for coping with school evasion: the case of a Higher Education Institution in Ceará |
spellingShingle |
Strategic formulations for coping with school evasion: the case of a Higher Education Institution in Ceará Bizarria, Fabiana Pinto de Almeida Strategy; Distance Education; Student Dropouts. Estratégia; Educação a Distância; Evasão Escolar. |
title_short |
Strategic formulations for coping with school evasion: the case of a Higher Education Institution in Ceará |
title_full |
Strategic formulations for coping with school evasion: the case of a Higher Education Institution in Ceará |
title_fullStr |
Strategic formulations for coping with school evasion: the case of a Higher Education Institution in Ceará |
title_full_unstemmed |
Strategic formulations for coping with school evasion: the case of a Higher Education Institution in Ceará |
title_sort |
Strategic formulations for coping with school evasion: the case of a Higher Education Institution in Ceará |
author |
Bizarria, Fabiana Pinto de Almeida |
author_facet |
Bizarria, Fabiana Pinto de Almeida Tassigny, Mônica Mota Silva, Maria Aparecida da |
author_role |
author |
author2 |
Tassigny, Mônica Mota Silva, Maria Aparecida da |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
|
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bizarria, Fabiana Pinto de Almeida Tassigny, Mônica Mota Silva, Maria Aparecida da |
dc.subject.none.fl_str_mv |
|
dc.subject.por.fl_str_mv |
Strategy; Distance Education; Student Dropouts. Estratégia; Educação a Distância; Evasão Escolar. |
topic |
Strategy; Distance Education; Student Dropouts. Estratégia; Educação a Distância; Evasão Escolar. |
description |
The study analyzes the strategic formulations of avoidance coping in courses at the National Training Program in Public Administration (PNAP) offered in a distance tertiary institution of Ceará. We used the case study, supported in data from eight semi-structured interviews and documentary queries. Considered the context, process and content strategies based on the analysis of organizational change from 2010 to 2013. Processing of data in Atlas.ti software led to the elaboration of categories. It is pointed out that the avoidance coping aligns with increased credibility in the operation of DE and becomes institutional goal. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-03-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
|
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1834 10.18316/recc.v22i1.1834 |
url |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1834 |
identifier_str_mv |
10.18316/recc.v22i1.1834 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1834/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação, Ciência e Cultura; v. 22, n. 1 (2017); p. 21-38 2236-6377 reponame:Revista Educação Ciência e Cultura instname:Universidade La Salle (UNILASALLE) instacron:UNILASALLE |
instname_str |
Universidade La Salle (UNILASALLE) |
instacron_str |
UNILASALLE |
institution |
UNILASALLE |
reponame_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
collection |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br |
_version_ |
1788165871196176384 |