Covid-19 Information Center as an action to face the new coronavirus: Experience report
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , , , , , , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Saúde e Desenvolvimento Humano |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/saude_desenvolvimento/article/view/7652 |
Resumo: | Objective: To report the experience in the performance of health students as attendants in an information center for guidance and monitoring of the population regarding Coronavirus disease (Covid-19) in Curitiba/PR.Material and Methods: This is a descriptive study, type of experience report, referring to the period from April to July 2020.Results: The challenges of implementing the information center are highlighted, especially about training and the need for constant review of protocols and service flows. The use of an electronic system enabled agility in the call center and higher quality of the information obtained and of the guidance provided to population. The importance of qualified listening was observed, which was able to identify situations that went beyond the pre-established protocols. The direct support and guidance of health professionals to students were essential for solving these cases and for the proper referral and/or monitoring of patients with suspected or confirmed Covid-19.Conclusion: The experience of the attendants in an information center for guidance and monitoring of the population regarding Covid-19 allowed to identify the challenges and difficulties, which made it possible to propose solutions to increase service quality, and improve the attention to population. |
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Covid-19 Information Center as an action to face the new coronavirus: Experience reportCentral de Informações Covid-19 como ação de enfrentamento ao novo coronavírus: Relato de experiênciaTelemedicine; Telemonitoring; Coronavirus Infections; Information CentersTelemedicina; Telemonitoramento; Infecções por Coronavirus; Centros de InformaçãoObjective: To report the experience in the performance of health students as attendants in an information center for guidance and monitoring of the population regarding Coronavirus disease (Covid-19) in Curitiba/PR.Material and Methods: This is a descriptive study, type of experience report, referring to the period from April to July 2020.Results: The challenges of implementing the information center are highlighted, especially about training and the need for constant review of protocols and service flows. The use of an electronic system enabled agility in the call center and higher quality of the information obtained and of the guidance provided to population. The importance of qualified listening was observed, which was able to identify situations that went beyond the pre-established protocols. The direct support and guidance of health professionals to students were essential for solving these cases and for the proper referral and/or monitoring of patients with suspected or confirmed Covid-19.Conclusion: The experience of the attendants in an information center for guidance and monitoring of the population regarding Covid-19 allowed to identify the challenges and difficulties, which made it possible to propose solutions to increase service quality, and improve the attention to population.Objetivo: Relatar a experiência da atuação de estudantes da saúde como atendentes em uma central de informações para orientação e monitoramento da população quanto à COVID-19 no No município de Curitiba/PR.Método: Trata-se de um estudo descritivo, tipo relato de experiência, referente ao período de abril a julho de 2020.Resultados: Destacam-se os desafios da implantação do Call Center, sobretudo quanto às capacitações e necessidade de constante revisão dos protocolos e fluxos de atendimento. A utilização de sistema eletrônico possibilitou agilidade no teleatendimento e maior qualidade das informações obtidas e das orientações fornecidas aos usuários. Foi observa a importância da escuta qualificada, a qual foi capaz de identificar situações que transcendiam aos protocolos pré-estabelecidos. O apoio e orientação direta de profissionais da saúde aos estudantes foram fundamentais para resolução desses casos e para o encaminhamento e/ou monitoramento adequado dos usuários com suspeita ou confirmação de COVID-19.Conclusão: A experiência de atuação dos atendentes em uma central de informações para orientação e monitoramento da população quanto à COVID-19 permitiu identificar os desafios e as dificuldades do teleatendimento, o que possibilitou propor soluções para aumentar a qualidade do serviço e melhorar à atenção aos usuários.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasFundação Araucária de Apoio ao Desenvolvimento Científico e Tecnológico do Estado do Paraná (FA) em parceria com a Superintendência Geral de Ciência, Tecnologia e Ensino Superior (SETI) e a Secretaria de Estado da Saúde (SESA).Perez, JéssicaSchonrock, JéssicaCardoso, Leonardo de Souzada Silva, Mariana NunesOliveira, Nathalie de RezendeGomes, Sofia RamalhoErculano, TayalaSchneider, IlanaThieme, Rubia Danielados Santos, Thais CristinaDitterich, Rafael Gomes2021-11-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/saude_desenvolvimento/article/view/765210.18316/sdh.v9i3.7652Saúde e Desenvolvimento Humano; v. 9, n. 3 (2021); p. 1-12Saúde e Desenvolvimento Humano; v. 9, n. 3 (2021); p. 1-122317-8582reponame:Saúde e Desenvolvimento Humanoinstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/saude_desenvolvimento/article/view/7652/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/saude_desenvolvimento/article/downloadSuppFile/7652/1756Direitos autorais 2021 Saúde e Desenvolvimento Humanoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-03-14T14:39:59Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/7652Revistahttp://www.revistas.unilasalle.edu.br/index.php/saude_desenvolvimentohttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/saude_desenvolvimento/oaisdh@unilasalle.edu.br2317-85822317-8582opendoar:2022-03-14T14:39:59Saúde e Desenvolvimento Humano - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
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Objective: To report the experience in the performance of health students as attendants in an information center for guidance and monitoring of the population regarding Coronavirus disease (Covid-19) in Curitiba/PR.Material and Methods: This is a descriptive study, type of experience report, referring to the period from April to July 2020.Results: The challenges of implementing the information center are highlighted, especially about training and the need for constant review of protocols and service flows. The use of an electronic system enabled agility in the call center and higher quality of the information obtained and of the guidance provided to population. The importance of qualified listening was observed, which was able to identify situations that went beyond the pre-established protocols. The direct support and guidance of health professionals to students were essential for solving these cases and for the proper referral and/or monitoring of patients with suspected or confirmed Covid-19.Conclusion: The experience of the attendants in an information center for guidance and monitoring of the population regarding Covid-19 allowed to identify the challenges and difficulties, which made it possible to propose solutions to increase service quality, and improve the attention to population. |
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