Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Raíla Souza
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Vaz, Danielle Copello, Alves, Davi Silveira Barroso, Tocantins, Florence Romijn, Vianna, Mônica Alves, Silva, Thiago Luiz Nogueira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online
Texto Completo: https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/502
Resumo: The study includes an account of the academic experience of undergraduate nursing, have been faced with the challenge of diagnosing the vulnerabilities of a group of teachers relating the context in which this group is inserted, and the facilities of the School of Nursing and information about lifestyle. OBJECTIVE: To report the experience of a group of scholars to identify the vulnerabilities of their own teachers education institution and propose actions to minimize them. METHODS: This is a study of an experience. RESULTS: We collected thirteen diagnosis of vulnerabilities to this group and proposed actions political-administrative and nursing in order to reverse the vulnerabilities found. CONCLUSION: The identification of vulnerabilities directly influence the planning of nursing actions that minimize, taking as a starting point for action the causes and factors that make up the teachers' health nursing.
id UNIRIO-2_556fc4de217dd827cbdc1145f56de896
oai_identifier_str oai:ojs.seer.unirio.br:article/502
network_acronym_str UNIRIO-2
network_name_str Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online
repository_id_str
spelling Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of ContextVULNERABILITIES DIAGNOSIS OF TEACHERS OF A SCHOOL OF NURSING: THE INFLUENCE OF CONTEXTVulnerabilidade em saúde. Promoção da saúde. Enfermagem em saúde pública.The study includes an account of the academic experience of undergraduate nursing, have been faced with the challenge of diagnosing the vulnerabilities of a group of teachers relating the context in which this group is inserted, and the facilities of the School of Nursing and information about lifestyle. OBJECTIVE: To report the experience of a group of scholars to identify the vulnerabilities of their own teachers education institution and propose actions to minimize them. METHODS: This is a study of an experience. RESULTS: We collected thirteen diagnosis of vulnerabilities to this group and proposed actions political-administrative and nursing in order to reverse the vulnerabilities found. CONCLUSION: The identification of vulnerabilities directly influence the planning of nursing actions that minimize, taking as a starting point for action the causes and factors that make up the teachers' health nursing.O estudo compreende um relato de experiência dos acadêmicos do curso de graduação em Enfermagem, que se depararam com o desafio de diagnosticar as vulnerabilidades de um grupo de docentes relacionando o contexto em que este grupo está inserido, bem como as instalações desta Escola de Enfermagem e informações sobre estilo de vida. OBJETIVO: Relatar a experiência de um grupo de acadêmicos de Identificar as vulnerabilidades dos docentes de sua própria Instituição de Ensino e propor ações para minimizá-las. MÉTODOS: Trata-se de um estudo de relato de experiência. RESULTADOS: Foram levantados treze diagnósticos de vulnerabilidades para este grupo e proposto ações político-administrativas e de Enfermagem a fim de reverter as vulnerabilidades encontradas. CONCLUSÃO: A identificação das vulnerabilidades influi diretamente no planejamento de ações de Enfermagem que as minimizam, tendo como ponto de partida de intervenção os determinantes e condicionantes que compõem a saúde das docentes de Enfermagem.Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem2010-05-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRelato de Experienciaapplication/pdfhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/50210.9789/2175-5361.2010.v2i2.%pRevista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 2 No. 2 (2010)Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 2 Núm. 2 (2010)Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; v. 2 n. 2 (2010)2175-53611809-6107reponame:Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Onlineinstname:Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)instacron:UNIRIOporhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/502/pdf_32Copyright (c) 2010 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Raíla SouzaVaz, Danielle CopelloAlves, Davi Silveira BarrosoTocantins, Florence RomijnVianna, Mônica AlvesSilva, Thiago Luiz Nogueira2024-01-12T14:08:08Zoai:ojs.seer.unirio.br:article/502Revistahttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/about/contactPUBhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/oaiprofunirio@gmail.com||rev.fundamental@gmail.com2175-53611809-6107opendoar:2024-01-12T14:08:08Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online - Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)false
dc.title.none.fl_str_mv Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context
VULNERABILITIES DIAGNOSIS OF TEACHERS OF A SCHOOL OF NURSING: THE INFLUENCE OF CONTEXT
title Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context
spellingShingle Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context
Santos, Raíla Souza
Vulnerabilidade em saúde. Promoção da saúde. Enfermagem em saúde pública.
title_short Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context
title_full Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context
title_fullStr Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context
title_full_unstemmed Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context
title_sort Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context
author Santos, Raíla Souza
author_facet Santos, Raíla Souza
Vaz, Danielle Copello
Alves, Davi Silveira Barroso
Tocantins, Florence Romijn
Vianna, Mônica Alves
Silva, Thiago Luiz Nogueira
author_role author
author2 Vaz, Danielle Copello
Alves, Davi Silveira Barroso
Tocantins, Florence Romijn
Vianna, Mônica Alves
Silva, Thiago Luiz Nogueira
author2_role author
author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Santos, Raíla Souza
Vaz, Danielle Copello
Alves, Davi Silveira Barroso
Tocantins, Florence Romijn
Vianna, Mônica Alves
Silva, Thiago Luiz Nogueira
dc.subject.por.fl_str_mv Vulnerabilidade em saúde. Promoção da saúde. Enfermagem em saúde pública.
topic Vulnerabilidade em saúde. Promoção da saúde. Enfermagem em saúde pública.
description The study includes an account of the academic experience of undergraduate nursing, have been faced with the challenge of diagnosing the vulnerabilities of a group of teachers relating the context in which this group is inserted, and the facilities of the School of Nursing and information about lifestyle. OBJECTIVE: To report the experience of a group of scholars to identify the vulnerabilities of their own teachers education institution and propose actions to minimize them. METHODS: This is a study of an experience. RESULTS: We collected thirteen diagnosis of vulnerabilities to this group and proposed actions political-administrative and nursing in order to reverse the vulnerabilities found. CONCLUSION: The identification of vulnerabilities directly influence the planning of nursing actions that minimize, taking as a starting point for action the causes and factors that make up the teachers' health nursing.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-05-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Relato de Experiencia
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/502
10.9789/2175-5361.2010.v2i2.%p
url https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/502
identifier_str_mv 10.9789/2175-5361.2010.v2i2.%p
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/502/pdf_32
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2010 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2010 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 2 No. 2 (2010)
Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 2 Núm. 2 (2010)
Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; v. 2 n. 2 (2010)
2175-5361
1809-6107
reponame:Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online
instname:Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)
instacron:UNIRIO
instname_str Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)
instacron_str UNIRIO
institution UNIRIO
reponame_str Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online
collection Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online
repository.name.fl_str_mv Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online - Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)
repository.mail.fl_str_mv profunirio@gmail.com||rev.fundamental@gmail.com
_version_ 1800218873207717888