Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
Texto Completo: | https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/502 |
Resumo: | The study includes an account of the academic experience of undergraduate nursing, have been faced with the challenge of diagnosing the vulnerabilities of a group of teachers relating the context in which this group is inserted, and the facilities of the School of Nursing and information about lifestyle. OBJECTIVE: To report the experience of a group of scholars to identify the vulnerabilities of their own teachers education institution and propose actions to minimize them. METHODS: This is a study of an experience. RESULTS: We collected thirteen diagnosis of vulnerabilities to this group and proposed actions political-administrative and nursing in order to reverse the vulnerabilities found. CONCLUSION: The identification of vulnerabilities directly influence the planning of nursing actions that minimize, taking as a starting point for action the causes and factors that make up the teachers' health nursing. |
id |
UNIRIO-2_556fc4de217dd827cbdc1145f56de896 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.seer.unirio.br:article/502 |
network_acronym_str |
UNIRIO-2 |
network_name_str |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
repository_id_str |
|
spelling |
Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of ContextVULNERABILITIES DIAGNOSIS OF TEACHERS OF A SCHOOL OF NURSING: THE INFLUENCE OF CONTEXTVulnerabilidade em saúde. Promoção da saúde. Enfermagem em saúde pública.The study includes an account of the academic experience of undergraduate nursing, have been faced with the challenge of diagnosing the vulnerabilities of a group of teachers relating the context in which this group is inserted, and the facilities of the School of Nursing and information about lifestyle. OBJECTIVE: To report the experience of a group of scholars to identify the vulnerabilities of their own teachers education institution and propose actions to minimize them. METHODS: This is a study of an experience. RESULTS: We collected thirteen diagnosis of vulnerabilities to this group and proposed actions political-administrative and nursing in order to reverse the vulnerabilities found. CONCLUSION: The identification of vulnerabilities directly influence the planning of nursing actions that minimize, taking as a starting point for action the causes and factors that make up the teachers' health nursing.O estudo compreende um relato de experiência dos acadêmicos do curso de graduação em Enfermagem, que se depararam com o desafio de diagnosticar as vulnerabilidades de um grupo de docentes relacionando o contexto em que este grupo está inserido, bem como as instalações desta Escola de Enfermagem e informações sobre estilo de vida. OBJETIVO: Relatar a experiência de um grupo de acadêmicos de Identificar as vulnerabilidades dos docentes de sua própria Instituição de Ensino e propor ações para minimizá-las. MÉTODOS: Trata-se de um estudo de relato de experiência. RESULTADOS: Foram levantados treze diagnósticos de vulnerabilidades para este grupo e proposto ações político-administrativas e de Enfermagem a fim de reverter as vulnerabilidades encontradas. CONCLUSÃO: A identificação das vulnerabilidades influi diretamente no planejamento de ações de Enfermagem que as minimizam, tendo como ponto de partida de intervenção os determinantes e condicionantes que compõem a saúde das docentes de Enfermagem.Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem2010-05-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRelato de Experienciaapplication/pdfhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/50210.9789/2175-5361.2010.v2i2.%pRevista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 2 No. 2 (2010)Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 2 Núm. 2 (2010)Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; v. 2 n. 2 (2010)2175-53611809-6107reponame:Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Onlineinstname:Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)instacron:UNIRIOporhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/502/pdf_32Copyright (c) 2010 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Onlineinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Raíla SouzaVaz, Danielle CopelloAlves, Davi Silveira BarrosoTocantins, Florence RomijnVianna, Mônica AlvesSilva, Thiago Luiz Nogueira2024-01-12T14:08:08Zoai:ojs.seer.unirio.br:article/502Revistahttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/about/contactPUBhttps://seer.unirio.br/cuidadofundamental/oaiprofunirio@gmail.com||rev.fundamental@gmail.com2175-53611809-6107opendoar:2024-01-12T14:08:08Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online - Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context VULNERABILITIES DIAGNOSIS OF TEACHERS OF A SCHOOL OF NURSING: THE INFLUENCE OF CONTEXT |
title |
Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context |
spellingShingle |
Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context Santos, Raíla Souza Vulnerabilidade em saúde. Promoção da saúde. Enfermagem em saúde pública. |
title_short |
Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context |
title_full |
Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context |
title_fullStr |
Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context |
title_full_unstemmed |
Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context |
title_sort |
Vulnerabilities Diagnosis of Teachers of a School of Nursing: The Influence of Context |
author |
Santos, Raíla Souza |
author_facet |
Santos, Raíla Souza Vaz, Danielle Copello Alves, Davi Silveira Barroso Tocantins, Florence Romijn Vianna, Mônica Alves Silva, Thiago Luiz Nogueira |
author_role |
author |
author2 |
Vaz, Danielle Copello Alves, Davi Silveira Barroso Tocantins, Florence Romijn Vianna, Mônica Alves Silva, Thiago Luiz Nogueira |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Santos, Raíla Souza Vaz, Danielle Copello Alves, Davi Silveira Barroso Tocantins, Florence Romijn Vianna, Mônica Alves Silva, Thiago Luiz Nogueira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Vulnerabilidade em saúde. Promoção da saúde. Enfermagem em saúde pública. |
topic |
Vulnerabilidade em saúde. Promoção da saúde. Enfermagem em saúde pública. |
description |
The study includes an account of the academic experience of undergraduate nursing, have been faced with the challenge of diagnosing the vulnerabilities of a group of teachers relating the context in which this group is inserted, and the facilities of the School of Nursing and information about lifestyle. OBJECTIVE: To report the experience of a group of scholars to identify the vulnerabilities of their own teachers education institution and propose actions to minimize them. METHODS: This is a study of an experience. RESULTS: We collected thirteen diagnosis of vulnerabilities to this group and proposed actions political-administrative and nursing in order to reverse the vulnerabilities found. CONCLUSION: The identification of vulnerabilities directly influence the planning of nursing actions that minimize, taking as a starting point for action the causes and factors that make up the teachers' health nursing. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-05-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Relato de Experiencia |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/502 10.9789/2175-5361.2010.v2i2.%p |
url |
https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/502 |
identifier_str_mv |
10.9789/2175-5361.2010.v2i2.%p |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.unirio.br/cuidadofundamental/article/view/502/pdf_32 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2010 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2010 Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro Escola de Enfermagem Alfredo Pinto Programa de Pós-Graduação em Enfermagem |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 2 No. 2 (2010) Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; Vol. 2 Núm. 2 (2010) Revista de Pesquisa Cuidado é Fundamental Online; v. 2 n. 2 (2010) 2175-5361 1809-6107 reponame:Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online instname:Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO) instacron:UNIRIO |
instname_str |
Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO) |
instacron_str |
UNIRIO |
institution |
UNIRIO |
reponame_str |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
collection |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Pesquisa: Cuidado é Fundamental Online - Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (UNIRIO) |
repository.mail.fl_str_mv |
profunirio@gmail.com||rev.fundamental@gmail.com |
_version_ |
1800218873207717888 |