SOCIAL INNOVATION APPLIED TO THE MANAGEMENT AREA: A CONCEPTUAL ANALYSIS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Correia, Suzanne Érica Nóbrega
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Machado, André Gustavo Carvalho
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9471
Resumo: This paper aims to analyze the social innovation approaches applied to studies in the management area. In methodological terms, 151 articles published in the last twenty years in the management area, selected on the Web of Science, were analyzed. The qualitative analysis was anchored with the Iramuteq software. The results indicate three categories: a) Corporate Social Innovation, which extends the lens of social innovation beyond social enterprises; b) Constructs of Social Innovation, which presents the conceptual focus in the light of the investigated authors; c) Social Innovation Studies, which explains how research methodologies have been applied.
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spelling SOCIAL INNOVATION APPLIED TO THE MANAGEMENT AREA: A CONCEPTUAL ANALYSISINNOVACIÓN SOCIAL APLICADA AL ÁREA DE GESTIÓN: UN ANÁLISIS CONCEPTUALINOVAÇÃO SOCIAL APLICADA À ÁREA DE GESTÃO: UMA ANÁLISE CONCEITUALSocial InnovationCorporate Social InnovationValue creationHybrid businessSocial Entreprises.Innovación socialInnovación social corporativaCreación de valorNegocio híbridoEmpresas SocialesInovação SocialInovação Social CorporativaCriação de valorNegócios híbridosEmpresas sociais.This paper aims to analyze the social innovation approaches applied to studies in the management area. In methodological terms, 151 articles published in the last twenty years in the management area, selected on the Web of Science, were analyzed. The qualitative analysis was anchored with the Iramuteq software. The results indicate three categories: a) Corporate Social Innovation, which extends the lens of social innovation beyond social enterprises; b) Constructs of Social Innovation, which presents the conceptual focus in the light of the investigated authors; c) Social Innovation Studies, which explains how research methodologies have been applied.El objetivo de este estudio es analizar los enfoques de innovación social aplicados a los estudios en el área de gestión. En términos metodológicos, se analizaron 151 artículos publicados en los últimos veinte años en el área de gestión, seleccionados en la Web of Science. El análisis cualitativo fue anclado con el software Iramuteq. Los resultados indican tres categorías: a) Innovación social corporativa, que extiende el lente de la innovación social más allá de las empresas sociales; b) Construcciones de innovación social, que presenta el enfoque conceptual a la luz de los autores investigados; c) Estudios de innovación social, que explica cómo se han aplicado las metodologías de investigación.O objetivo deste estudo é analisar as abordagens de inovação social aplicadas aos estudos da área de gestão. Em termos metodológicos, foram analisados 151 artigos publicados nos últimos vinte anos na área de gestão, selecionados na Web of Science. A análise qualitativa foi ancorada com o software Iramuteq. Os resultados indicam três categorias: a) Inovação Social Corporativa, que estende a lente da inovação social para além das empresas sociais; b) Constructos da Inovação Social, que apresenta o foco conceitual à luz dos autores investigados; c) Estudos da Inovação Social, que explica como as metodologias de investigação têm sido aplicadas. Universidade do Sul de Santa Catarina2021-11-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/947110.19177/reen.v14e22021136-161Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 14 n. 2 (2021); 136-1611984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9471/pdfCopyright (c) 2021 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessCorreia, Suzanne Érica NóbregaMachado, André Gustavo Carvalho2021-11-08T20:52:18Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9471Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:41.240625Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
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