RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: González-Ramírez, Rosa G.
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Ascencio, Luis M., Vairetti, Carla, Dolores Gracia, María, Mar-Ortiz, Julio
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
Texto Completo: https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9308
Resumo: This article proposes the design of a platform to support the design of public policies for cargo transportation. The focus of attention is what is called the “last port mile” or ports land interface in the inter-port area, which is also known as drayage transport. As a case study, the Port of San Antonio is considered. The results of the tests and experimentation will serve as recommendations for regulations and standards for the design and development of circular economy services in a port logistics community, as well as public policies for the sector.
id UNISUL-1_f525dfd12fb364c7748d901a8abf344b
oai_identifier_str oai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9308
network_acronym_str UNISUL-1
network_name_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository_id_str
spelling RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILEMODELO ESTRATÉGICO RECONFIGURABLE PARA LA LOGÍSTICA DE LA INTERFAZ TERRESTRE PORTUARIA EN CHILEMODELO ESTRATÉGICO RECONFIGURÁVEL PARA A LOGÍSTICA DA INTERFACE TERRESTRE PORTUÁRIA NO CHILECargo drayage transportSeaportsPublic policies for the facilitation of transportDecision support models.Transporte drayage de cargaPuertos marítimosPolíticas públicas para la facilitación del transportemodelos de apoyo a decisiones.Transporte drayage de cargaPortos marítimosPolíticas públicas para facilitar o transporteModelos de apoio à decisão.This article proposes the design of a platform to support the design of public policies for cargo transportation. The focus of attention is what is called the “last port mile” or ports land interface in the inter-port area, which is also known as drayage transport. As a case study, the Port of San Antonio is considered. The results of the tests and experimentation will serve as recommendations for regulations and standards for the design and development of circular economy services in a port logistics community, as well as public policies for the sector.Este artículo propone el diseño de una plataforma para apoyar el diseño de políticas públicas del transporte de carga. Como foco de atención se tiene lo que se denomina la “última milla portuaria” o interfaz terrestre de los puertos en la zona interportuaria que se conoce también como transporte drayage. A modo de caso de estudio, se considera el Puerto de San Antonio. Los resultados de las pruebas y experimentación servirán como recomendaciones de reglamentos y normativas para el diseño y desarrollo de servicios de economía circular en una comunidad logística portuaria, así como políticas públicas para el sector. Este artigo propõe o projeto de uma plataforma para apoiar o projeto de políticas públicas para o transporte de cargas. O foco está no que é chamado de “última milha portuária” ou interface terrestre dos portos na área interportuária, também conhecida como transporte drayage. O porto de San Antonio será considerado como estudo de caso. Os resultados dos testes e experimentos servirão como recomendações para regulamentos e normas para o projeto e desenvolvimento de serviços de economia circular em uma comunidade de logística portuária, bem como políticas públicas para o setor.Universidade do Sul de Santa Catarina2020-06-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/930810.19177/reen.v13e0I2020136-158Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 (2020): Edição Especial 2 CIDESPORT 2018; 136-1581984-33721984-3372reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negóciosinstname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)instacron:UNISULporhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9308/pdfCopyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negóciosinfo:eu-repo/semantics/openAccessGonzález-Ramírez, Rosa G.Ascencio, Luis M.Vairetti, CarlaDolores Gracia, MaríaMar-Ortiz, Julio2020-07-01T17:34:13Zoai:portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br:article/9308Revistahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeNPRIhttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/oaiterezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com1984-33721984-3372opendoar:2022-11-08T11:08:40.665300Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)false
dc.title.none.fl_str_mv RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE
MODELO ESTRATÉGICO RECONFIGURABLE PARA LA LOGÍSTICA DE LA INTERFAZ TERRESTRE PORTUARIA EN CHILE
MODELO ESTRATÉGICO RECONFIGURÁVEL PARA A LOGÍSTICA DA INTERFACE TERRESTRE PORTUÁRIA NO CHILE
title RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE
spellingShingle RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE
González-Ramírez, Rosa G.
Cargo drayage transport
Seaports
Public policies for the facilitation of transport
Decision support models.
Transporte drayage de carga
Puertos marítimos
Políticas públicas para la facilitación del transporte
modelos de apoyo a decisiones.
Transporte drayage de carga
Portos marítimos
Políticas públicas para facilitar o transporte
Modelos de apoio à decisão.
title_short RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE
title_full RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE
title_fullStr RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE
title_full_unstemmed RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE
title_sort RECONFIGURABLE STRATEGIC MODEL FOR PORT LAND INTERFACE LOGISTICS IN CHILE
author González-Ramírez, Rosa G.
author_facet González-Ramírez, Rosa G.
Ascencio, Luis M.
Vairetti, Carla
Dolores Gracia, María
Mar-Ortiz, Julio
author_role author
author2 Ascencio, Luis M.
Vairetti, Carla
Dolores Gracia, María
Mar-Ortiz, Julio
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv González-Ramírez, Rosa G.
Ascencio, Luis M.
Vairetti, Carla
Dolores Gracia, María
Mar-Ortiz, Julio
dc.subject.por.fl_str_mv Cargo drayage transport
Seaports
Public policies for the facilitation of transport
Decision support models.
Transporte drayage de carga
Puertos marítimos
Políticas públicas para la facilitación del transporte
modelos de apoyo a decisiones.
Transporte drayage de carga
Portos marítimos
Políticas públicas para facilitar o transporte
Modelos de apoio à decisão.
topic Cargo drayage transport
Seaports
Public policies for the facilitation of transport
Decision support models.
Transporte drayage de carga
Puertos marítimos
Políticas públicas para la facilitación del transporte
modelos de apoyo a decisiones.
Transporte drayage de carga
Portos marítimos
Políticas públicas para facilitar o transporte
Modelos de apoio à decisão.
description This article proposes the design of a platform to support the design of public policies for cargo transportation. The focus of attention is what is called the “last port mile” or ports land interface in the inter-port area, which is also known as drayage transport. As a case study, the Port of San Antonio is considered. The results of the tests and experimentation will serve as recommendations for regulations and standards for the design and development of circular economy services in a port logistics community, as well as public policies for the sector.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-06-24
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9308
10.19177/reen.v13e0I2020136-158
url https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9308
identifier_str_mv 10.19177/reen.v13e0I2020136-158
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/EeN/article/view/9308/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade do Sul de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia & Negócios; v. 13 (2020): Edição Especial 2 CIDESPORT 2018; 136-158
1984-3372
1984-3372
reponame:Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
instname:Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron:UNISUL
instname_str Universidade do Sul de SC (UNISUL)
instacron_str UNISUL
institution UNISUL
reponame_str Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
collection Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios
repository.name.fl_str_mv Revista Eletrônica de Estratégia e Negócios - Universidade do Sul de SC (UNISUL)
repository.mail.fl_str_mv terezinha.angeloni@unisul.br||ademar.unisul@gmail.com
_version_ 1800220658703007744