A universidade e o desafio de escrever para professores
Main Author: | |
---|---|
Publication Date: | 2012 |
Other Authors: | |
Format: | Article |
Language: | por |
Source: | Repositório Institucional da UNESP |
Download full: | http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2175-62362012000300014&lng=pt&nrm=iso&tlng=en http://hdl.handle.net/11449/127354 |
Summary: | The article broaches processes relating to the production of texts aiming primary education teachers, focusing both function and role of the authors on these texts. In the present educational context, the authors of these papers perform an important purpose as their actions integrates the legitimation of specific discourses and new modalities of teacher formation. These academic researchers come across new challenges, e.g. writing for school teachers. The study which data is presented in this article was accomplished under a qualitative approach, starting with documentary analysis, and interviews, having as an empiric reference a special program for graduated working teachers. |
id |
UNSP_cd257c2f363afde6df30f2f5e350c121 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.unesp.br:11449/127354 |
network_acronym_str |
UNSP |
network_name_str |
Repositório Institucional da UNESP |
repository_id_str |
2946 |
spelling |
A universidade e o desafio de escrever para professoresThe university and the challenge of writing for teachersTeacherUniversitarization of teachingTeacher professionalizationSpecial programsAuthorshipFormação de professoresUniversitarização do magistérioProfissionalização docenteProgramas especiaisAutoriaThe article broaches processes relating to the production of texts aiming primary education teachers, focusing both function and role of the authors on these texts. In the present educational context, the authors of these papers perform an important purpose as their actions integrates the legitimation of specific discourses and new modalities of teacher formation. These academic researchers come across new challenges, e.g. writing for school teachers. The study which data is presented in this article was accomplished under a qualitative approach, starting with documentary analysis, and interviews, having as an empiric reference a special program for graduated working teachers.O artigo discute aspectos relacionados à produção de textos dirigidos a professores da Educação Básica, focalizando a função-autor nesse processo. No contexto educacional atual, os autores desses textos desempenham importante papel, à medida que sua atuação integra-se a processos de legitimação de certos discursos e de novas modalidades de formação docente. Esses pesquisadores acadêmicos se deparam com novos desafios, entre eles o de escrever para os professores da escola. O estudo cujos dados são apresentados neste artigo foi realizado sob uma abordagem qualitativa, a partir de análise documental e de entrevistas, tendo por referencial empírico um programa especial de formação superior de professores em serviço.Universidade Estadual Paulista, Departamento de Educação, Instituto de Biociências de Rio ClaroUniversidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de EducaçãoUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)Universidade Estadual Paulista (Unesp)Vilaronga, Carla Ariela RiosSarti, Flavia Medeiros [UNESP]2015-08-26T19:19:19Z2015-08-26T19:19:19Z2012-12-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/article969-989application/pdfhttp://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2175-62362012000300014&lng=pt&nrm=iso&tlng=enEducação & Realidade, v. 37, n. 3, p. 969-989, 2012.2175-6236http://hdl.handle.net/11449/12735410.1590/S2175-62362012000300014S2175-62362012000300014S2175-62362012000300014.pdf7561935549573966SciELOreponame:Repositório Institucional da UNESPinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporEducação & Realidadeinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-12-26T06:22:55Zoai:repositorio.unesp.br:11449/127354Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.unesp.br/oai/requestopendoar:29462023-12-26T06:22:55Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A universidade e o desafio de escrever para professores The university and the challenge of writing for teachers |
title |
A universidade e o desafio de escrever para professores |
spellingShingle |
A universidade e o desafio de escrever para professores Vilaronga, Carla Ariela Rios Teacher Universitarization of teaching Teacher professionalization Special programs Authorship Formação de professores Universitarização do magistério Profissionalização docente Programas especiais Autoria |
title_short |
A universidade e o desafio de escrever para professores |
title_full |
A universidade e o desafio de escrever para professores |
title_fullStr |
A universidade e o desafio de escrever para professores |
title_full_unstemmed |
A universidade e o desafio de escrever para professores |
title_sort |
A universidade e o desafio de escrever para professores |
author |
Vilaronga, Carla Ariela Rios |
author_facet |
Vilaronga, Carla Ariela Rios Sarti, Flavia Medeiros [UNESP] |
author_role |
author |
author2 |
Sarti, Flavia Medeiros [UNESP] |
author2_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCar) Universidade Estadual Paulista (Unesp) |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vilaronga, Carla Ariela Rios Sarti, Flavia Medeiros [UNESP] |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teacher Universitarization of teaching Teacher professionalization Special programs Authorship Formação de professores Universitarização do magistério Profissionalização docente Programas especiais Autoria |
topic |
Teacher Universitarization of teaching Teacher professionalization Special programs Authorship Formação de professores Universitarização do magistério Profissionalização docente Programas especiais Autoria |
description |
The article broaches processes relating to the production of texts aiming primary education teachers, focusing both function and role of the authors on these texts. In the present educational context, the authors of these papers perform an important purpose as their actions integrates the legitimation of specific discourses and new modalities of teacher formation. These academic researchers come across new challenges, e.g. writing for school teachers. The study which data is presented in this article was accomplished under a qualitative approach, starting with documentary analysis, and interviews, having as an empiric reference a special program for graduated working teachers. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-12-01 2015-08-26T19:19:19Z 2015-08-26T19:19:19Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2175-62362012000300014&lng=pt&nrm=iso&tlng=en Educação & Realidade, v. 37, n. 3, p. 969-989, 2012. 2175-6236 http://hdl.handle.net/11449/127354 10.1590/S2175-62362012000300014 S2175-62362012000300014 S2175-62362012000300014.pdf 7561935549573966 |
url |
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S2175-62362012000300014&lng=pt&nrm=iso&tlng=en http://hdl.handle.net/11449/127354 |
identifier_str_mv |
Educação & Realidade, v. 37, n. 3, p. 969-989, 2012. 2175-6236 10.1590/S2175-62362012000300014 S2175-62362012000300014 S2175-62362012000300014.pdf 7561935549573966 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Educação & Realidade |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
969-989 application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
SciELO reponame:Repositório Institucional da UNESP instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Repositório Institucional da UNESP |
collection |
Repositório Institucional da UNESP |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UNESP - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799965417984229376 |