INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Diego Tarcísio Matos de Sousa e
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Martins, Rodrigo Lema Del Rio, Calheiros, Vicente Cabrera, Barcelos, Marciel
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Estudos Aplicados em Educação
Texto Completo: http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/9234
Resumo: The objective of the article is understand the context of research on assessment for early childhood education. From nature Quali-quantitative, it adopts the integrative review as a method, presents 46 articles as sources mapped from indexers. The technique of organization and analysis of sources mobilized bibliometric concepts. The results showed that the academic production has two characteristics, studies on the evaluative practice and on the quality of early childhood education. It shows the increase in scientific production on the subject, especially from 2017 onwards, it also indicated the existence of three journals that stand out in the dissemination of the theme in question. It concludes that the studies with the highest recurrence of citations impact the characteristic of the scientific publication on the subject, marking the scientific production around the current that debates the evaluation of early childhood education.
id USCS-2_d99b20ee717c27ade26b92e757c25902
oai_identifier_str oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/9234
network_acronym_str USCS-2
network_name_str Revista de Estudos Aplicados em Educação
repository_id_str
spelling INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)REVISÃO INTEGRATIVA SOBRE AVALIAÇÃO PARA EDUCAÇÃO INFANTIL (2001-2021)avaliaçãoeducação infantilprodução do conhecimentoeducação infantilThe objective of the article is understand the context of research on assessment for early childhood education. From nature Quali-quantitative, it adopts the integrative review as a method, presents 46 articles as sources mapped from indexers. The technique of organization and analysis of sources mobilized bibliometric concepts. The results showed that the academic production has two characteristics, studies on the evaluative practice and on the quality of early childhood education. It shows the increase in scientific production on the subject, especially from 2017 onwards, it also indicated the existence of three journals that stand out in the dissemination of the theme in question. It concludes that the studies with the highest recurrence of citations impact the characteristic of the scientific publication on the subject, marking the scientific production around the current that debates the evaluation of early childhood education.O objetivo deste artigo é compreender o contexto das pesquisas sobre avaliação para educação infantil. De natureza quali-quantitativa assume como método a revisão integrativa, apresenta como fontes 46 artigos mapeados a partir de indexadores. A técnica de organização e análise das fontes mobilizou conceitos da bibliometria. Os resultados evidenciaram que a produção acadêmica possui duas características, estudos sobre a prática avaliativa e sobre a qualidade da educação infantil. Evidencia o aumento de produção científica sobre o tema, especialmente a partir de 2017, também indicou a existência de três periódicos que se destacam na divulgação da temática em tela. Conclui que os estudos com maior recorrência de citação impactam na característica da publicação científica sobre o tema, marcando a produção científica em torno da corrente que debate a avaliação da educação infantil.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2023-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/923410.13037/rea-e.vol8.9234Revista de Estudos Aplicados em Educação; v. 8 (2023): REVISTA ESTUDOS APLICADOS EM EDUCAÇÃO - REAe; e202392342525-703Xreponame:Revista de Estudos Aplicados em Educaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/9234/4001Copyright (c) 2023 Diego Tarcísio Matos de Sousa e Souza, Rodrigo Lema Del Rio Martins, Vicente Cabrera Calheiros, Marciel Barceloshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Diego Tarcísio Matos de Sousa eMartins, Rodrigo Lema Del RioCalheiros, Vicente CabreraBarcelos, Marciel2024-04-11T01:30:43Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/9234Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/oai2525-703X2525-703Xopendoar:2024-04-11T01:30:43Revista de Estudos Aplicados em Educação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false
dc.title.none.fl_str_mv INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)
REVISÃO INTEGRATIVA SOBRE AVALIAÇÃO PARA EDUCAÇÃO INFANTIL (2001-2021)
title INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)
spellingShingle INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)
Souza, Diego Tarcísio Matos de Sousa e
avaliação
educação infantil
produção do conhecimento
educação infantil
title_short INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)
title_full INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)
title_fullStr INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)
title_full_unstemmed INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)
title_sort INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)
author Souza, Diego Tarcísio Matos de Sousa e
author_facet Souza, Diego Tarcísio Matos de Sousa e
Martins, Rodrigo Lema Del Rio
Calheiros, Vicente Cabrera
Barcelos, Marciel
author_role author
author2 Martins, Rodrigo Lema Del Rio
Calheiros, Vicente Cabrera
Barcelos, Marciel
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Souza, Diego Tarcísio Matos de Sousa e
Martins, Rodrigo Lema Del Rio
Calheiros, Vicente Cabrera
Barcelos, Marciel
dc.subject.por.fl_str_mv avaliação
educação infantil
produção do conhecimento
educação infantil
topic avaliação
educação infantil
produção do conhecimento
educação infantil
description The objective of the article is understand the context of research on assessment for early childhood education. From nature Quali-quantitative, it adopts the integrative review as a method, presents 46 articles as sources mapped from indexers. The technique of organization and analysis of sources mobilized bibliometric concepts. The results showed that the academic production has two characteristics, studies on the evaluative practice and on the quality of early childhood education. It shows the increase in scientific production on the subject, especially from 2017 onwards, it also indicated the existence of three journals that stand out in the dissemination of the theme in question. It concludes that the studies with the highest recurrence of citations impact the characteristic of the scientific publication on the subject, marking the scientific production around the current that debates the evaluation of early childhood education.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/9234
10.13037/rea-e.vol8.9234
url http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/9234
identifier_str_mv 10.13037/rea-e.vol8.9234
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/9234/4001
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
publisher.none.fl_str_mv Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Estudos Aplicados em Educação; v. 8 (2023): REVISTA ESTUDOS APLICADOS EM EDUCAÇÃO - REAe; e20239234
2525-703X
reponame:Revista de Estudos Aplicados em Educação
instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron:USCS
instname_str Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
instacron_str USCS
institution USCS
reponame_str Revista de Estudos Aplicados em Educação
collection Revista de Estudos Aplicados em Educação
repository.name.fl_str_mv Revista de Estudos Aplicados em Educação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798045887181619200