INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Estudos Aplicados em Educação |
Texto Completo: | http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/9234 |
Resumo: | The objective of the article is understand the context of research on assessment for early childhood education. From nature Quali-quantitative, it adopts the integrative review as a method, presents 46 articles as sources mapped from indexers. The technique of organization and analysis of sources mobilized bibliometric concepts. The results showed that the academic production has two characteristics, studies on the evaluative practice and on the quality of early childhood education. It shows the increase in scientific production on the subject, especially from 2017 onwards, it also indicated the existence of three journals that stand out in the dissemination of the theme in question. It concludes that the studies with the highest recurrence of citations impact the characteristic of the scientific publication on the subject, marking the scientific production around the current that debates the evaluation of early childhood education. |
id |
USCS-2_d99b20ee717c27ade26b92e757c25902 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/9234 |
network_acronym_str |
USCS-2 |
network_name_str |
Revista de Estudos Aplicados em Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021)REVISÃO INTEGRATIVA SOBRE AVALIAÇÃO PARA EDUCAÇÃO INFANTIL (2001-2021)avaliaçãoeducação infantilprodução do conhecimentoeducação infantilThe objective of the article is understand the context of research on assessment for early childhood education. From nature Quali-quantitative, it adopts the integrative review as a method, presents 46 articles as sources mapped from indexers. The technique of organization and analysis of sources mobilized bibliometric concepts. The results showed that the academic production has two characteristics, studies on the evaluative practice and on the quality of early childhood education. It shows the increase in scientific production on the subject, especially from 2017 onwards, it also indicated the existence of three journals that stand out in the dissemination of the theme in question. It concludes that the studies with the highest recurrence of citations impact the characteristic of the scientific publication on the subject, marking the scientific production around the current that debates the evaluation of early childhood education.O objetivo deste artigo é compreender o contexto das pesquisas sobre avaliação para educação infantil. De natureza quali-quantitativa assume como método a revisão integrativa, apresenta como fontes 46 artigos mapeados a partir de indexadores. A técnica de organização e análise das fontes mobilizou conceitos da bibliometria. Os resultados evidenciaram que a produção acadêmica possui duas características, estudos sobre a prática avaliativa e sobre a qualidade da educação infantil. Evidencia o aumento de produção científica sobre o tema, especialmente a partir de 2017, também indicou a existência de três periódicos que se destacam na divulgação da temática em tela. Conclui que os estudos com maior recorrência de citação impactam na característica da publicação científica sobre o tema, marcando a produção científica em torno da corrente que debate a avaliação da educação infantil.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2023-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/923410.13037/rea-e.vol8.9234Revista de Estudos Aplicados em Educação; v. 8 (2023): REVISTA ESTUDOS APLICADOS EM EDUCAÇÃO - REAe; e202392342525-703Xreponame:Revista de Estudos Aplicados em Educaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/9234/4001Copyright (c) 2023 Diego Tarcísio Matos de Sousa e Souza, Rodrigo Lema Del Rio Martins, Vicente Cabrera Calheiros, Marciel Barceloshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Diego Tarcísio Matos de Sousa eMartins, Rodrigo Lema Del RioCalheiros, Vicente CabreraBarcelos, Marciel2024-04-11T01:30:43Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/9234Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/oai2525-703X2525-703Xopendoar:2024-04-11T01:30:43Revista de Estudos Aplicados em Educação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021) REVISÃO INTEGRATIVA SOBRE AVALIAÇÃO PARA EDUCAÇÃO INFANTIL (2001-2021) |
title |
INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021) |
spellingShingle |
INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021) Souza, Diego Tarcísio Matos de Sousa e avaliação educação infantil produção do conhecimento educação infantil |
title_short |
INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021) |
title_full |
INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021) |
title_fullStr |
INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021) |
title_full_unstemmed |
INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021) |
title_sort |
INTEGRATIVE REVIEW ON ASSESSMENT FOR EARLY CHILDHOOD EDUCATION (2001-2021) |
author |
Souza, Diego Tarcísio Matos de Sousa e |
author_facet |
Souza, Diego Tarcísio Matos de Sousa e Martins, Rodrigo Lema Del Rio Calheiros, Vicente Cabrera Barcelos, Marciel |
author_role |
author |
author2 |
Martins, Rodrigo Lema Del Rio Calheiros, Vicente Cabrera Barcelos, Marciel |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Souza, Diego Tarcísio Matos de Sousa e Martins, Rodrigo Lema Del Rio Calheiros, Vicente Cabrera Barcelos, Marciel |
dc.subject.por.fl_str_mv |
avaliação educação infantil produção do conhecimento educação infantil |
topic |
avaliação educação infantil produção do conhecimento educação infantil |
description |
The objective of the article is understand the context of research on assessment for early childhood education. From nature Quali-quantitative, it adopts the integrative review as a method, presents 46 articles as sources mapped from indexers. The technique of organization and analysis of sources mobilized bibliometric concepts. The results showed that the academic production has two characteristics, studies on the evaluative practice and on the quality of early childhood education. It shows the increase in scientific production on the subject, especially from 2017 onwards, it also indicated the existence of three journals that stand out in the dissemination of the theme in question. It concludes that the studies with the highest recurrence of citations impact the characteristic of the scientific publication on the subject, marking the scientific production around the current that debates the evaluation of early childhood education. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/9234 10.13037/rea-e.vol8.9234 |
url |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/9234 |
identifier_str_mv |
10.13037/rea-e.vol8.9234 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_estudos_aplicados/article/view/9234/4001 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Estudos Aplicados em Educação; v. 8 (2023): REVISTA ESTUDOS APLICADOS EM EDUCAÇÃO - REAe; e20239234 2525-703X reponame:Revista de Estudos Aplicados em Educação instname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) instacron:USCS |
instname_str |
Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
instacron_str |
USCS |
institution |
USCS |
reponame_str |
Revista de Estudos Aplicados em Educação |
collection |
Revista de Estudos Aplicados em Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Estudos Aplicados em Educação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798045887181619200 |