The influence in the Digital Environment: : the dynamics of Social Influence Strategies on Instagram

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lima Alves, Victor Hugo
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Comunicação & Inovação
Texto Completo: http://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/9193
Resumo: The communicative interactions and social relationships promoted by digital influence (DI) are processes of social influence (SI). These processes explain the mechanisms that can affect the attitudes and beliefs of individuals or groups. In this context, identifying the predominant strategy of SI and its dynamics can reveal mechanisms for structuring the message and the communication plan. This research is qualitative and exploratory; the data collection instrument is the Attitude Scale, Likert-type, applied to users of Instagram social network. The data suggest that the DI-mediated communicative interaction establishes SI strategies with a deliberate preference for social change strategies for collective (dynamic) action, whose predominance is the Conversion Strategy.
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spelling The influence in the Digital Environment: : the dynamics of Social Influence Strategies on InstagramINFLUÊNCIA NO AMBIENTE DIGITAL: a dinâmica das estratégias de Influência Social no Instagram : a dinâmica das estratégias de Influência Social no Instagram Communication; Consumption; Digital Influence; Social influence; StrategiesComunicação; Consumo; Influência Digital; Influência social; EstratégiasThe communicative interactions and social relationships promoted by digital influence (DI) are processes of social influence (SI). These processes explain the mechanisms that can affect the attitudes and beliefs of individuals or groups. In this context, identifying the predominant strategy of SI and its dynamics can reveal mechanisms for structuring the message and the communication plan. This research is qualitative and exploratory; the data collection instrument is the Attitude Scale, Likert-type, applied to users of Instagram social network. The data suggest that the DI-mediated communicative interaction establishes SI strategies with a deliberate preference for social change strategies for collective (dynamic) action, whose predominance is the Conversion Strategy.As interações comunicativas e relações sociais estabelecidas pela influência digital - ID são processos de influência social - IS. Eles explicam como as atitudes e as crenças de indivíduos ou grupos podem ser afetados. Neste contexto, identificar a estratégia predominante de Influência social, e, consequentemente, sua dinâmica, pode desvendar mecanismos para estruturação da mensagem e do plano de comunicação. A pesquisa é qualitativa e exploratória, o instrumento de coleta de dados é a Escala Social e de Atitude, de tipo Likert, aplicada aos usuários da rede social Instagram. Os dados sugerem que as estratégias de IS se estabelecem na interação comunicativa mediada da ID, com a preferência deliberada pelas estratégias de mudança social para a ação coletiva (dinâmica), cujo predomínio é da estratégia de Conversão.Universidade Municipal de São Caetano do Sul - USCS2023-12-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/919310.13037/ci.vol24.e20239193Comunicação & Inovação; v. 24 (2023): COMUNICAÇÃO & INOVAÇÃO; E202391932178-01451809-564Xreponame:Comunicação & Inovaçãoinstname:Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)instacron:USCSporhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/article/view/9193/3992Copyright (c) 2023 Victor Hugo Lima Alveshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessLima Alves, Victor Hugo2024-04-05T12:29:47Zoai:ojs2.seer.uscs.edu.br:article/9193Revistahttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/PUBhttp://seer.uscs.edu.br/index.php/revista_comunicacao_inovacao/oairevistacomunicacaoinovacao@gmail.com || vera.basso@online.uscs.edu.br2178-01451809-564Xopendoar:2024-04-05T12:29:47Comunicação & Inovação - Universidade Municipal de São Caetano do Sul (USCS)false
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