To connect or to disconnect: debates about the reflection on Education for the media
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/144406 |
Resumo: | The purpose of this article is to discuss the naturalization of the discourse about the improvement of the teaching practice in the schools as a result from the simple introduction of technologies within a school everyday life. For this, we investigate the consumption proposed by Bauman to understand, under Gramscian perspective, the relations with the State and Civil Society and the work of Ideology in the formulation of the media culture. Thus, the hypothesis to be verified of investment in critical education for the media stands as a argument to be verified. |
id |
USP-71_16c80c6ff47ab359d1a1fca25500ebbb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/144406 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
To connect or to disconnect: debates about the reflection on Education for the mediaConectar ou desconectar: debates sobre a reflexão a partir da Educação para os meiosEducational technologyTeaching practiceCritical reflectionEducation for the mediaSchool everyday lifeTecnologia educacionalPrática docenteReflexão críticaEducação para as MídiasCotidiano escolar.The purpose of this article is to discuss the naturalization of the discourse about the improvement of the teaching practice in the schools as a result from the simple introduction of technologies within a school everyday life. For this, we investigate the consumption proposed by Bauman to understand, under Gramscian perspective, the relations with the State and Civil Society and the work of Ideology in the formulation of the media culture. Thus, the hypothesis to be verified of investment in critical education for the media stands as a argument to be verified.O objetivo deste artigo é discutir a naturalização do discurso de que a melhoria do ensino nas escolas se daria a partir da introdução de tecnologias dentro de um cotidiano escolar. Para tal, investigamos o consumo tal como proposto por Bauman para compreender, sob a perspectiva gramsciana, suas relações com o Estado e a sociedade civil e a atuação da ideologia na formulação da cultura das mídias. Desse modo, a hipótese do investimento em educação crítica para as mídias se coloca como ponto a ser verificado.Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2018-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/14440610.11606/issn.2316-9125.v23i2p21-33Comunicação & Educação; v. 23 n. 2 (2018): Interfaces educomunicativas: ensino médio, jornalismo, relações públicas e outras conexões; 21-33Comunicação & Educação; Vol. 23 No. 2 (2018): Educommunicational interfaces: high school, journalism, public relations and other connections; 21-33Comunicação & Educação; Vol. 23 Núm. 2 (2018): Interfaces educomunicativas: enseñanza media, periodismo, relaciones públicas y otras conexiones; 21-332316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporenghttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/144406/149964https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/144406/149965Copyright (c) 2018 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessAssis, Leandro Marlon BarbosaFarbiarz, Alexandre2019-02-19T18:54:16Zoai:revistas.usp.br:article/144406Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:26.148986Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
To connect or to disconnect: debates about the reflection on Education for the media Conectar ou desconectar: debates sobre a reflexão a partir da Educação para os meios |
title |
To connect or to disconnect: debates about the reflection on Education for the media |
spellingShingle |
To connect or to disconnect: debates about the reflection on Education for the media Assis, Leandro Marlon Barbosa Educational technology Teaching practice Critical reflection Education for the media School everyday life Tecnologia educacional Prática docente Reflexão crítica Educação para as Mídias Cotidiano escolar. |
title_short |
To connect or to disconnect: debates about the reflection on Education for the media |
title_full |
To connect or to disconnect: debates about the reflection on Education for the media |
title_fullStr |
To connect or to disconnect: debates about the reflection on Education for the media |
title_full_unstemmed |
To connect or to disconnect: debates about the reflection on Education for the media |
title_sort |
To connect or to disconnect: debates about the reflection on Education for the media |
author |
Assis, Leandro Marlon Barbosa |
author_facet |
Assis, Leandro Marlon Barbosa Farbiarz, Alexandre |
author_role |
author |
author2 |
Farbiarz, Alexandre |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Assis, Leandro Marlon Barbosa Farbiarz, Alexandre |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educational technology Teaching practice Critical reflection Education for the media School everyday life Tecnologia educacional Prática docente Reflexão crítica Educação para as Mídias Cotidiano escolar. |
topic |
Educational technology Teaching practice Critical reflection Education for the media School everyday life Tecnologia educacional Prática docente Reflexão crítica Educação para as Mídias Cotidiano escolar. |
description |
The purpose of this article is to discuss the naturalization of the discourse about the improvement of the teaching practice in the schools as a result from the simple introduction of technologies within a school everyday life. For this, we investigate the consumption proposed by Bauman to understand, under Gramscian perspective, the relations with the State and Civil Society and the work of Ideology in the formulation of the media culture. Thus, the hypothesis to be verified of investment in critical education for the media stands as a argument to be verified. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/144406 10.11606/issn.2316-9125.v23i2p21-33 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/144406 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v23i2p21-33 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/144406/149964 https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/144406/149965 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Comunicação & Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Comunicação & Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 23 n. 2 (2018): Interfaces educomunicativas: ensino médio, jornalismo, relações públicas e outras conexões; 21-33 Comunicação & Educação; Vol. 23 No. 2 (2018): Educommunicational interfaces: high school, journalism, public relations and other connections; 21-33 Comunicação & Educação; Vol. 23 Núm. 2 (2018): Interfaces educomunicativas: enseñanza media, periodismo, relaciones públicas y otras conexiones; 21-33 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047092213972992 |