The evolution of media education in the UK: some lessons from history
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Comunicação & Educação (Online) |
Texto Completo: | https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/110715 |
Resumo: | Media education in the UK has a long history, and has been an established element of the school curriculum for around 25 years. However, in the past decade it has faced increasing challenges. In this article, we want to explain these developments, not least in the hope that educators might avoid some of the obstacles we have encountered. In doing so, we hope to present the history of media education not just as a succession of ideas, but also to explain why particular educational approaches have arisen in particular historical circumstances. |
id |
USP-71_b2ba0c831197c6128a4654cf055be6a3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.usp.br:article/110715 |
network_acronym_str |
USP-71 |
network_name_str |
Comunicação & Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The evolution of media education in the UK: some lessons from historyA evolução da educação midiática no Reino Unido: algumas lições da históriaEducação midiática no Reino Unidopensamento educacionalcurrículo escolarensino.Media education in the UK has a long history, and has been an established element of the school curriculum for around 25 years. However, in the past decade it has faced increasing challenges. In this article, we want to explain these developments, not least in the hope that educators might avoid some of the obstacles we have encountered. In doing so, we hope to present the history of media education not just as a succession of ideas, but also to explain why particular educational approaches have arisen in particular historical circumstances.A educação midiática no Reino Unido possui uma longa história, e tem sido um elemento constante no currículo escolar por cerca de 25 anos. No entanto, essa temática tem enfrentado desafios crescentes na última década. Nesse artigo, pretendemos explicar esses desenvolvimentos, não menos importantes, na esperança de que os educadores espanhóis possam evitar alguns dos obstáculos que temos encontrado. Ao fazê-lo, esperamos apresentar a história da educação midiática não apenas como uma sucessão de ideias, mas também para explicar por que determinadas abordagens educacionais surgiram em circunstâncias históricas particulares. Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes2016-05-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/11071510.11606/issn.2316-9125.v21i1p73-83Comunicação & Educação; v. 21 n. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 73-83Comunicação & Educação; Vol. 21 No. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 73-83Comunicação & Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 73-832316-91250104-6829reponame:Comunicação & Educação (Online)instname:Universidade de São Paulo (USP)instacron:USPporhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/110715/112710Copyright (c) 2016 Comunicação & Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessBuckingham, David2016-05-02T18:50:25Zoai:revistas.usp.br:article/110715Revistahttp://www.revistas.usp.br/comueducPUBhttps://www.revistas.usp.br/comueduc/oaicomueduc@usp.br2316-91250104-6829opendoar:2023-01-13T10:36:21.797671Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The evolution of media education in the UK: some lessons from history A evolução da educação midiática no Reino Unido: algumas lições da história |
title |
The evolution of media education in the UK: some lessons from history |
spellingShingle |
The evolution of media education in the UK: some lessons from history Buckingham, David Educação midiática no Reino Unido pensamento educacional currículo escolar ensino. |
title_short |
The evolution of media education in the UK: some lessons from history |
title_full |
The evolution of media education in the UK: some lessons from history |
title_fullStr |
The evolution of media education in the UK: some lessons from history |
title_full_unstemmed |
The evolution of media education in the UK: some lessons from history |
title_sort |
The evolution of media education in the UK: some lessons from history |
author |
Buckingham, David |
author_facet |
Buckingham, David |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Buckingham, David |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação midiática no Reino Unido pensamento educacional currículo escolar ensino. |
topic |
Educação midiática no Reino Unido pensamento educacional currículo escolar ensino. |
description |
Media education in the UK has a long history, and has been an established element of the school curriculum for around 25 years. However, in the past decade it has faced increasing challenges. In this article, we want to explain these developments, not least in the hope that educators might avoid some of the obstacles we have encountered. In doing so, we hope to present the history of media education not just as a succession of ideas, but also to explain why particular educational approaches have arisen in particular historical circumstances. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-05-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/110715 10.11606/issn.2316-9125.v21i1p73-83 |
url |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/110715 |
identifier_str_mv |
10.11606/issn.2316-9125.v21i1p73-83 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistas.usp.br/comueduc/article/view/110715/112710 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Comunicação & Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Comunicação & Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunicação & Educação; v. 21 n. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 73-83 Comunicação & Educação; Vol. 21 No. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 73-83 Comunicação & Educação; Vol. 21 Núm. 1 (2016): A formação de professores e os desafios da comunicação; 73-83 2316-9125 0104-6829 reponame:Comunicação & Educação (Online) instname:Universidade de São Paulo (USP) instacron:USP |
instname_str |
Universidade de São Paulo (USP) |
instacron_str |
USP |
institution |
USP |
reponame_str |
Comunicação & Educação (Online) |
collection |
Comunicação & Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Comunicação & Educação (Online) - Universidade de São Paulo (USP) |
repository.mail.fl_str_mv |
comueduc@usp.br |
_version_ |
1797047092101775360 |