ANTÓNIO LOBO ANTUNES: THE WORK, THE SLASHED WRITING AND THE (POST)MODERNITY
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Travessias (Cascavel. Online) |
Texto Completo: | https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3041 |
Resumo: | The elliptical writing of the portuguese novelist António Lobo Antunes implies new devices to designate this present and contemporary literary esthetic. Whether modernity has been assaulted by uncertainties and multiple speeches of the post-modernists perspectives, the portuguese writer revels, in his writing and scripture, a transience of reminiscences and memories which ensemble and implodes themselves. The post-modern refrain seems already represented and envisaged, by the structures of novel form, on the author of O Manual dos Inquisidores and Ontem não te vi em Babilónia. |
id |
Unioeste-1_47a49a2d5c3ee8a33498c89fa6db959a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3041 |
network_acronym_str |
Unioeste-1 |
network_name_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
ANTÓNIO LOBO ANTUNES: THE WORK, THE SLASHED WRITING AND THE (POST)MODERNITYANTÓNIO LOBO ANTUNES: A OBRA, A ESCRITA DILACERADA E A (PÓS)MODERNIDADEPós-modernidadeNarrativaRomanceEscritaMemória The elliptical writing of the portuguese novelist António Lobo Antunes implies new devices to designate this present and contemporary literary esthetic. Whether modernity has been assaulted by uncertainties and multiple speeches of the post-modernists perspectives, the portuguese writer revels, in his writing and scripture, a transience of reminiscences and memories which ensemble and implodes themselves. The post-modern refrain seems already represented and envisaged, by the structures of novel form, on the author of O Manual dos Inquisidores and Ontem não te vi em Babilónia. A escrita elíptica e paratática do romancista português António Lobo Antunes sugere novos artifícios norteadores na estética literária contemporânea. Se a modernidade tem sido bombardeada pelas propostas pós-modernas de incertezas e discursos múltiplos, o escritor português revela, em sua escrita e escritura, uma errância de memórias e lembranças que se acoplam e implodem-se. O refluxo da pós-modernidade parece já estar sendo representada e vaticinada, pelas estruturas do gênero romanesco, no autor de O Manual dos Inquisidores e Ontem não te vi em Babilónia. Unioeste2008-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3041Travessias; Vol. 2 No. 2 (2008)Travessias; Vol. 2 Núm. 2 (2008)Travessias; v. 2 n. 2 (2008)1982-5935reponame:Travessias (Cascavel. Online)instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)instacron:Unioesteporhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3041/2386Copyright (c) 2008 Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob CC-BY-NC-SA 4.0 que permite o compartilhamento do trabalho com indicação da autoria e publicação inicial nesta revistainfo:eu-repo/semantics/openAccessClaudius Fernandes, Alexandre2020-12-08T11:43:14Zoai:ojs.e-revista.unioeste.br:article/3041Revistahttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessiasPUBhttps://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/oairevista.travessias@unioeste.br1982-59351982-5935opendoar:2020-12-08T11:43:14Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ANTÓNIO LOBO ANTUNES: THE WORK, THE SLASHED WRITING AND THE (POST)MODERNITY ANTÓNIO LOBO ANTUNES: A OBRA, A ESCRITA DILACERADA E A (PÓS)MODERNIDADE |
title |
ANTÓNIO LOBO ANTUNES: THE WORK, THE SLASHED WRITING AND THE (POST)MODERNITY |
spellingShingle |
ANTÓNIO LOBO ANTUNES: THE WORK, THE SLASHED WRITING AND THE (POST)MODERNITY Claudius Fernandes, Alexandre Pós-modernidade Narrativa Romance Escrita Memória |
title_short |
ANTÓNIO LOBO ANTUNES: THE WORK, THE SLASHED WRITING AND THE (POST)MODERNITY |
title_full |
ANTÓNIO LOBO ANTUNES: THE WORK, THE SLASHED WRITING AND THE (POST)MODERNITY |
title_fullStr |
ANTÓNIO LOBO ANTUNES: THE WORK, THE SLASHED WRITING AND THE (POST)MODERNITY |
title_full_unstemmed |
ANTÓNIO LOBO ANTUNES: THE WORK, THE SLASHED WRITING AND THE (POST)MODERNITY |
title_sort |
ANTÓNIO LOBO ANTUNES: THE WORK, THE SLASHED WRITING AND THE (POST)MODERNITY |
author |
Claudius Fernandes, Alexandre |
author_facet |
Claudius Fernandes, Alexandre |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Claudius Fernandes, Alexandre |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pós-modernidade Narrativa Romance Escrita Memória |
topic |
Pós-modernidade Narrativa Romance Escrita Memória |
description |
The elliptical writing of the portuguese novelist António Lobo Antunes implies new devices to designate this present and contemporary literary esthetic. Whether modernity has been assaulted by uncertainties and multiple speeches of the post-modernists perspectives, the portuguese writer revels, in his writing and scripture, a transience of reminiscences and memories which ensemble and implodes themselves. The post-modern refrain seems already represented and envisaged, by the structures of novel form, on the author of O Manual dos Inquisidores and Ontem não te vi em Babilónia. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-08-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3041 |
url |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3041 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://e-revista.unioeste.br/index.php/travessias/article/view/3041/2386 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
publisher.none.fl_str_mv |
Unioeste |
dc.source.none.fl_str_mv |
Travessias; Vol. 2 No. 2 (2008) Travessias; Vol. 2 Núm. 2 (2008) Travessias; v. 2 n. 2 (2008) 1982-5935 reponame:Travessias (Cascavel. Online) instname:Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) instacron:Unioeste |
instname_str |
Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
instacron_str |
Unioeste |
institution |
Unioeste |
reponame_str |
Travessias (Cascavel. Online) |
collection |
Travessias (Cascavel. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Travessias (Cascavel. Online) - Universidade Estadual do Oeste do Paraná (Unioeste) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.travessias@unioeste.br |
_version_ |
1798044914250940416 |