Sensitivity and learning in sharing teacher training narratives
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Eletrônica Pesquiseduca |
Texto Completo: | https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1234 |
Resumo: | The text is configured as a(n) (auto)biographical narrative research project in education, in which 35 teachers from different regions of Brazil participated. The methodological devices used were: research diary, written narratives, and audio and video recordings. The objective was to reflect on the experiences of sensitivity and learning reported in (auto)biographical written narratives on teacher-narrator-researcher training. The lessons learned from this training-research reflect the potential that (auto)biographical narrative writings promoted in the weaving of knowledge and skills in the development of one’s sensitivity, creativity and emotions discovered per se and in dialogue with the others during the formative meetings. |
id |
EDUL-1_bfac0707ccddfdaf59c0148ef5be8c74 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1234 |
network_acronym_str |
EDUL-1 |
network_name_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository_id_str |
|
spelling |
Sensitivity and learning in sharing teacher training narrativesSensibilidade e aprendizagem nas narrativas de formação em partilhaAprendizagem pela experiênciaEscritas narrativas (auto)biográficasPesquisaformaçãoReflexividadeEducação. Pesquisaformação. Narrativas (auto)biográficasThe text is configured as a(n) (auto)biographical narrative research project in education, in which 35 teachers from different regions of Brazil participated. The methodological devices used were: research diary, written narratives, and audio and video recordings. The objective was to reflect on the experiences of sensitivity and learning reported in (auto)biographical written narratives on teacher-narrator-researcher training. The lessons learned from this training-research reflect the potential that (auto)biographical narrative writings promoted in the weaving of knowledge and skills in the development of one’s sensitivity, creativity and emotions discovered per se and in dialogue with the others during the formative meetings.O texto configura-se como uma pesquisaformação narrativa (auto)biográfica em educação, que participaram 35 professores de diferentes regiões do Brasil. Os dispositivos metodológicos utilizados foram: diário de pesquisa, narrativas escritas e gravações em áudio e vídeo. O objetivo foi refletir acerca das experiências de sensibilidade e aprendizagem tecidas em narrativas escritas (auto)biográficas de formação de professores pesquisadores narradores. As lições deixadas pela pesquisaformação refletem na potencialidade que as escritas narrativas (auto)biográficas puderam promover na tessitura de saberes e conhecimentos no desenvolvimento da sensibilidade, criatividade e emoções descobertas por si e em diálogo com os outros que foram nos constituindo ao longo dos encontros formativos.EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos2022-05-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/123410.58422/repesq.2022.e1234REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 14 n. 34 (2022): EDUCAÇÃO, TECNOLOGIAS E FORMAÇÃO HUMANA; 487-5092177-1626reponame:Revista Eletrônica Pesquiseducainstname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)instacron:EDULporhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1234/1039https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMorais, Joelson de SousaLima, Maria Divina Ferreira2023-06-20T20:38:38Zoai:ojs.periodicos.unisantos.br:article/1234Revistahttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/indexPRIhttps://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/oai||pesquiseduca@unisantos.br2177-16262177-1626opendoar:2023-06-20T20:38:38Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Sensitivity and learning in sharing teacher training narratives Sensibilidade e aprendizagem nas narrativas de formação em partilha |
title |
Sensitivity and learning in sharing teacher training narratives |
spellingShingle |
Sensitivity and learning in sharing teacher training narratives Morais, Joelson de Sousa Aprendizagem pela experiência Escritas narrativas (auto)biográficas Pesquisaformação Reflexividade Educação. Pesquisaformação. Narrativas (auto)biográficas |
title_short |
Sensitivity and learning in sharing teacher training narratives |
title_full |
Sensitivity and learning in sharing teacher training narratives |
title_fullStr |
Sensitivity and learning in sharing teacher training narratives |
title_full_unstemmed |
Sensitivity and learning in sharing teacher training narratives |
title_sort |
Sensitivity and learning in sharing teacher training narratives |
author |
Morais, Joelson de Sousa |
author_facet |
Morais, Joelson de Sousa Lima, Maria Divina Ferreira |
author_role |
author |
author2 |
Lima, Maria Divina Ferreira |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Morais, Joelson de Sousa Lima, Maria Divina Ferreira |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Aprendizagem pela experiência Escritas narrativas (auto)biográficas Pesquisaformação Reflexividade Educação. Pesquisaformação. Narrativas (auto)biográficas |
topic |
Aprendizagem pela experiência Escritas narrativas (auto)biográficas Pesquisaformação Reflexividade Educação. Pesquisaformação. Narrativas (auto)biográficas |
description |
The text is configured as a(n) (auto)biographical narrative research project in education, in which 35 teachers from different regions of Brazil participated. The methodological devices used were: research diary, written narratives, and audio and video recordings. The objective was to reflect on the experiences of sensitivity and learning reported in (auto)biographical written narratives on teacher-narrator-researcher training. The lessons learned from this training-research reflect the potential that (auto)biographical narrative writings promoted in the weaving of knowledge and skills in the development of one’s sensitivity, creativity and emotions discovered per se and in dialogue with the others during the formative meetings. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-03 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1234 10.58422/repesq.2022.e1234 |
url |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1234 |
identifier_str_mv |
10.58422/repesq.2022.e1234 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unisantos.br/pesquiseduca/article/view/1234/1039 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
publisher.none.fl_str_mv |
EDITORA UNIVERSITÁRIA LEOPOLDIANUM - Universidade Católica de Santos |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA ELETRÔNICA PESQUISEDUCA; v. 14 n. 34 (2022): EDUCAÇÃO, TECNOLOGIAS E FORMAÇÃO HUMANA; 487-509 2177-1626 reponame:Revista Eletrônica Pesquiseduca instname:Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) instacron:EDUL |
instname_str |
Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
instacron_str |
EDUL |
institution |
EDUL |
reponame_str |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
collection |
Revista Eletrônica Pesquiseduca |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Eletrônica Pesquiseduca - Universidade Católica de Santos (UNISANTOS) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pesquiseduca@unisantos.br |
_version_ |
1793890353381638144 |