The celebration of luxury on the covers of school notebooks

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Souza, Flávia Mayer dos Santos
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Pirola, Maria Nazareth Bis, Rebouças, Moema Lucia Martins
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Comunicação, Mídia e Consumo (Online)
Texto Completo: https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/587
Resumo: This study analyzes how the segment of school products has adopted the theme of luxury consumption in the universes of fashion and technology.  To do so, the research uses the notebook covers of the collections Turma da Lala and Pop Fashion from Credeal as its body of study. The understanding reach, therefore, is that the covers are part of a complex plot set up on the industries of toys, school supplies, and communication that calls the teenager to use the notebook not for its pragmatic use.
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spelling The celebration of luxury on the covers of school notebooksA celebração do luxo nas capas de cadernos escolaresConsumptionLuxurySchool notebooksemioticsConsumoLuxoCaderno escolarSemióticaThis study analyzes how the segment of school products has adopted the theme of luxury consumption in the universes of fashion and technology.  To do so, the research uses the notebook covers of the collections Turma da Lala and Pop Fashion from Credeal as its body of study. The understanding reach, therefore, is that the covers are part of a complex plot set up on the industries of toys, school supplies, and communication that calls the teenager to use the notebook not for its pragmatic use.O estudo em questão analisa como o segmento de produtos escolares tem se apropriado da temática do consumo de luxo nos universos da moda e da tecnologia. Para isso, a pesquisa tem como corpus as capas de cadernos das coleções Turma da Lala e Pop Fashion da Credeal. Compreendemos, então, as capas como integrantes de uma trama complexa que aproxima indústrias de brinquedos, material escolar, comunicação e interpela a adolescente a fruir o caderno não pelo seu uso pragmático.Escola Superior de Propaganda e Marketing2015-05-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionanálise documental; semióticaapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/58710.18568/cmc.v12i33.587Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 No. 33 (2015): JANEIRO/ABRIL; 11-33Comunicação Mídia e Consumo; Vol. 12 Núm. 33 (2015): JANEIRO/ABRIL; 11-33Comunicação Mídia e Consumo; v. 12 n. 33 (2015): JANEIRO/ABRIL; 11-331983-707010.18568/cmc.v12i33reponame:Comunicação, Mídia e Consumo (Online)instname:Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)instacron:ESPMporenghttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/587/pdf_47https://revistacmc.espm.br/revistacmc/article/view/587/pdf_56Copyright (c) 2015 Comunicação Mídia e Consumoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSouza, Flávia Mayer dos SantosPirola, Maria Nazareth BisRebouças, Moema Lucia Martins2015-07-21T13:17:43Zoai:ojs.revistacmc.espm.br:article/587Revistahttps://revistacmc.espm.br/revistacmc/oaiPRIhttp://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/oaithoff@espm.br||revistacmc@espm.br1983-70701806-4981opendoar:2015-07-21T13:17:43Comunicação, Mídia e Consumo (Online) - Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM)false
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