Connected to Nature: a proposal for a gamified assessment activity
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos em Avaliação Educacional |
Texto Completo: | https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8171 |
Resumo: | To keep up with the revolution generated by new technologies, learning-assessment- -teaching need to adapt to emerging uses and needs. This context, associated with the pandemic scenario and the adoption of remote instruction, has allowed us to discern dialogues between gamification concepts and assessment oriented toward the learning of languages. This paper aims to identify intersections among the theories, and to demonstrate them through a project developed by students (pre-intermediate level adult learners) of a language institute, in the second semester of 2020. The results demonstrate the students’ motivation and the development of linguistic and socioemotional competences, and of digital literacy. The expectation is to draw attention to the combined use of the theories in question in the field of education. |
id |
FCC-2_2035e4cb22820308fab5c3b67be4419f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8171 |
network_acronym_str |
FCC-2 |
network_name_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository_id_str |
|
spelling |
Connected to Nature: a proposal for a gamified assessment activityConnected to Nature: una propuesta de actividad evaluativa gamificadaConnected to Nature: uma proposta de atividade avaliativa gamificadaGamificación Evaluación del Aprendizaje Enseñanza de LenguasGamificação Avaliação da Aprendizagem Ensino de LínguasGamificationLearning Assessment Language TeachingTo keep up with the revolution generated by new technologies, learning-assessment- -teaching need to adapt to emerging uses and needs. This context, associated with the pandemic scenario and the adoption of remote instruction, has allowed us to discern dialogues between gamification concepts and assessment oriented toward the learning of languages. This paper aims to identify intersections among the theories, and to demonstrate them through a project developed by students (pre-intermediate level adult learners) of a language institute, in the second semester of 2020. The results demonstrate the students’ motivation and the development of linguistic and socioemotional competences, and of digital literacy. The expectation is to draw attention to the combined use of the theories in question in the field of education.Para acompañar la revolución generada por las nuevas tecnologías, el aprendizaje- -evaluación-enseñanza se tiene que adaptar a los usos y necesidades emergentes. Este contexto, aliado al escenario pandémico y a la adopción de la educación remota, nos ha permitido entrever diálogos entre conceptos de la gamificación y de la evaluación orientada al aprendizaje de idiomas. Este artículo tiene como objetivo identificar intersecciones entre las teorías e ilustrarlas por medio de un proyecto desarrollado por los estudiantes (adultos de nivel pre intermedio) de un instituto de idiomas, en el segundo semestre de 2020. Como resultados, se observó la motivación de los alumnos y el desarrollo de competencias lingüísticas y socioemocionales y del letramento digital. La expectativa es llamar la atención al uso combinado de dichas teorías en el área de la Educación. Para acompanhar a revolução gerada pelas novas tecnologias, a aprendizagem-avaliação- -ensino precisa se adaptar aos usos e às necessidades emergentes. Esse contexto, aliado ao cenário pandêmico e à adoção do ensino remoto, permitiu-nos entrever diálogos entre conceitos da gamificação e da avaliação orientada para a aprendizagem de línguas. Este artigo objetiva identificar intersecções entre as teorias e ilustrá-las por meio de um projeto desenvolvido por alunos (adultos de nível pré-intermediário) de um instituto de idiomas, no segundo semestre de 2020. Como resultados, foram observados a motivação dos alunos e o desenvolvimento de competências linguísticas e socioemocionais e do letramento digital. A expectativa é chamar atenção para o uso combinado das teorias em questão na área de Educação. Fundação Carlos Chagas2022-03-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/817110.18222/eae.v33.8171Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08171Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08171Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08171Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08171Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e081711984-932X0103-6831reponame:Estudos em Avaliação Educacionalinstname:Fundação Carlos Chagas (FCC)instacron:FCCporhttps://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8171/4371Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacionalhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSaito, Leila Miyuki Batista, Estogildo Gledson2022-12-22T15:50:06Zoai:ojs.publicacoes.fcc.org.br:article/8171Revistahttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/indexONGhttp://publicacoes.fcc.org.br/ojs/index.php/eae/oaieae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br1984-932X0103-6831opendoar:2022-12-22T15:50:06Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Connected to Nature: a proposal for a gamified assessment activity Connected to Nature: una propuesta de actividad evaluativa gamificada Connected to Nature: uma proposta de atividade avaliativa gamificada |
title |
Connected to Nature: a proposal for a gamified assessment activity |
spellingShingle |
Connected to Nature: a proposal for a gamified assessment activity Saito, Leila Miyuki Gamificación Evaluación del Aprendizaje Enseñanza de Lenguas Gamificação Avaliação da Aprendizagem Ensino de Línguas Gamification Learning Assessment Language Teaching |
title_short |
Connected to Nature: a proposal for a gamified assessment activity |
title_full |
Connected to Nature: a proposal for a gamified assessment activity |
title_fullStr |
Connected to Nature: a proposal for a gamified assessment activity |
title_full_unstemmed |
Connected to Nature: a proposal for a gamified assessment activity |
title_sort |
Connected to Nature: a proposal for a gamified assessment activity |
author |
Saito, Leila Miyuki |
author_facet |
Saito, Leila Miyuki Batista, Estogildo Gledson |
author_role |
author |
author2 |
Batista, Estogildo Gledson |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Saito, Leila Miyuki Batista, Estogildo Gledson |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Gamificación Evaluación del Aprendizaje Enseñanza de Lenguas Gamificação Avaliação da Aprendizagem Ensino de Línguas Gamification Learning Assessment Language Teaching |
topic |
Gamificación Evaluación del Aprendizaje Enseñanza de Lenguas Gamificação Avaliação da Aprendizagem Ensino de Línguas Gamification Learning Assessment Language Teaching |
description |
To keep up with the revolution generated by new technologies, learning-assessment- -teaching need to adapt to emerging uses and needs. This context, associated with the pandemic scenario and the adoption of remote instruction, has allowed us to discern dialogues between gamification concepts and assessment oriented toward the learning of languages. This paper aims to identify intersections among the theories, and to demonstrate them through a project developed by students (pre-intermediate level adult learners) of a language institute, in the second semester of 2020. The results demonstrate the students’ motivation and the development of linguistic and socioemotional competences, and of digital literacy. The expectation is to draw attention to the combined use of the theories in question in the field of education. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-03-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8171 10.18222/eae.v33.8171 |
url |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8171 |
identifier_str_mv |
10.18222/eae.v33.8171 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.fcc.org.br/eae/article/view/8171/4371 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Estudos em Avaliação Educacional https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
publisher.none.fl_str_mv |
Fundação Carlos Chagas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08171 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08171 Estudos em Avaliação Educacional; Vol. 33 (2022); e08171 Estudos em Avaliação Educacional; V. 33 (2022); e08171 Estudos em Avaliação Educacional; v. 33 (2022); e08171 1984-932X 0103-6831 reponame:Estudos em Avaliação Educacional instname:Fundação Carlos Chagas (FCC) instacron:FCC |
instname_str |
Fundação Carlos Chagas (FCC) |
instacron_str |
FCC |
institution |
FCC |
reponame_str |
Estudos em Avaliação Educacional |
collection |
Estudos em Avaliação Educacional |
repository.name.fl_str_mv |
Estudos em Avaliação Educacional - Fundação Carlos Chagas (FCC) |
repository.mail.fl_str_mv |
eae@fcc.org.br||ngimenes@fcc.org.br |
_version_ |
1795332423439876096 |