Information management capability and Big Data strategy implementation

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Maçada, Antonio Carlos Gastaud
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Brinkhues, Rafael Alfonso, Freitas Junior, José Carlos da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
eng
Título da fonte: Revista de Administração de Empresas
Texto Completo: https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/80772
Resumo: Firms are increasingly interested in developing Big Data strategies. However, the expectation of the value of these benefits and of the costs involved in acquiring or developing these solutions are not homogeneous for all firms, which generates competitive imperfections in the market for strategic resources. Information Management Capability (IMC) aims to provide the required unique insights for successful Big Data strategies. This study analyzes IMC as an imperfection agent in the market for strategic Big Data resources. The hypotheses were tested using a survey of 101 respondents and analyzed with SEM-PLS. The results indicate the positive influence of IMC on value expectation and a negative effect on cost expectation. Cost expectation inverselyaffects the intent to purchase or develop the resources to implement Big Data strategies. Value expectation has a positive effect on both intents.
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spelling Information management capability and Big Data strategy implementationCapacidade de gestão da informação e implementação de estratégia de Big DataBig datainformation managementstrategic factor marketvalue expectationcost expectationBig Datagestão da informaçãostrategic factor marketexpectativa de valorexpectativa de custoFirms are increasingly interested in developing Big Data strategies. However, the expectation of the value of these benefits and of the costs involved in acquiring or developing these solutions are not homogeneous for all firms, which generates competitive imperfections in the market for strategic resources. Information Management Capability (IMC) aims to provide the required unique insights for successful Big Data strategies. This study analyzes IMC as an imperfection agent in the market for strategic Big Data resources. The hypotheses were tested using a survey of 101 respondents and analyzed with SEM-PLS. The results indicate the positive influence of IMC on value expectation and a negative effect on cost expectation. Cost expectation inverselyaffects the intent to purchase or develop the resources to implement Big Data strategies. Value expectation has a positive effect on both intents.O interesse das organizações em desenvolver estratégias de Big Data está aumentando significativamente. No entanto, a expectativa do valor desses benefícios e dos custos envolvidos na aquisição ou desenvolvimento dessas soluções não é homogênea para todas as empresas, gerando imperfeições competitivas no mercado de recursos estratégicos. A capacidade de gestão da informação (CGI) tem como premissa fornecer as informações necessárias para que as estratégias de Big Data sejam bem-sucedidas. Este artigo se propõe a analisar a CGI como um agente de imperfeição no mercado de fatores estratégicos de Big Data. As hipóteses foram testadas a partir de uma Survey com 101 respondentes e analisadas com a utilização de SEM-PLS. Os resultados indicam uma influência CGI positiva na expectativa de valor e uma negativa na expectativa de custo. A expectativa de custo afeta inversamente a intenção de comprar ou desenvolver os recursos para implantar estratégias de Big Data. A expectativa de valor tem um efeito positivo em ambas as intenções.RAE - Revista de Administracao de Empresas RAE - Revista de Administração de EmpresasRAE-Revista de Administração de Empresas2019-12-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/8077210.1590/10.1590/S0034-759020190604RAE - Revista de Administracao de Empresas ; Vol. 59 No. 6 (2019): november-december; 379-388RAE - Revista de Administração de Empresas; Vol. 59 Núm. 6 (2019): november-december; 379-388RAE-Revista de Administração de Empresas; v. 59 n. 6 (2019): novembro-dezembro; 379-3882178-938X0034-7590reponame:Revista de Administração de Empresasinstname:Fundação Getulio Vargas (FGV)instacron:FGVporenghttps://periodicos.fgv.br/rae/article/view/80772/77146https://periodicos.fgv.br/rae/article/view/80772/77147Copyright (c) 2019 RAE - Revista de Administração de Empresasinfo:eu-repo/semantics/openAccessMaçada, Antonio Carlos GastaudBrinkhues, Rafael AlfonsoFreitas Junior, José Carlos da Silva2020-01-09T19:29:47Zoai:ojs.periodicos.fgv.br:article/80772Revistahttps://rae.fgv.br/raeONGhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phprae@fgv.br||ilda.fontes@fgv.br||raeredacao@fgv.br2178-938X0034-7590opendoar:2024-03-06T13:06:04.196247Revista de Administração de Empresas - Fundação Getulio Vargas (FGV)true
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