O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneas
Main Author: | |
---|---|
Publication Date: | 2010 |
Other Authors: | , , |
Format: | Article |
Language: | por |
Source: | Revista Didática Sistêmica |
Download full: | https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1300 |
Summary: | The education and the teaching of science, is a product of complex inter-relationships between society, economy and politics, so that the context in which the country is decisive influence on the paths of educational policies. Since the launching the satellite Sputinik in 1957, from the Soviet Union, started up a new methodology to teach science, with emphasis on the training of future scientists. The characteristics of the teaching of science were wavering in each season, until we reach the twenty-first century with the intention of forming literate citizens from a scientific, well aware of relations between science, technology and society (CTS). Thus, we understand that the teaching of science has evolved considerably with today's attempt to develop responsible citizenship that can deal with science and technology. |
id |
FURG-12_9ea9dc0d2a1ece0bec602ccec8303f24 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.furg.br:article/1300 |
network_acronym_str |
FURG-12 |
network_name_str |
Revista Didática Sistêmica |
repository_id_str |
|
spelling |
O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneasReformas educacionais. Didática. Ensino de ciências.The education and the teaching of science, is a product of complex inter-relationships between society, economy and politics, so that the context in which the country is decisive influence on the paths of educational policies. Since the launching the satellite Sputinik in 1957, from the Soviet Union, started up a new methodology to teach science, with emphasis on the training of future scientists. The characteristics of the teaching of science were wavering in each season, until we reach the twenty-first century with the intention of forming literate citizens from a scientific, well aware of relations between science, technology and society (CTS). Thus, we understand that the teaching of science has evolved considerably with today's attempt to develop responsible citizenship that can deal with science and technology.A educação, assim como o ensino de ciências, é produto de inter-relações complexas entre a sociedade, economia e política, de modo que o contexto pelo qual o país passa influencia decisivamente nos caminhos das políticas educacionais. A partir do lançamento do satélite Sputinik, em 1957, pela União Soviética, iniciou-se uma nova metodologia de se ensinar ciências, com ênfase na futura formação de cientistas. As características do ensino de ciências foram oscilando em cada época, até chegarmos ao século XXI com a intenção de formar cidadãos alfabetizados do ponto de vista cientifico, conhecedor das relações entre ciência, tecnologia e sociedade (CTS). Assim, percebemos que o ensino de ciências evoluiu muito, havendo hoje tentativa de desenvolver uma cidadania responsável que possa lidar com ciência e tecnologia.Lepidus2010-04-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1300Revista Didática Sistêmica; v. 8 (2008); 153-1611809-3108reponame:Revista Didática Sistêmicainstname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG)instacron:FURGporhttps://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1300/580Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmicainfo:eu-repo/semantics/openAccessVilela-Ribeiro, Eveline BorgesCosta, Lorenna Silva OliveiraLima-Ribeiro, Matheus de SouzaBenite, Anna Maria Canavarro2018-11-08T19:02:23Zoai:periodicos.furg.br:article/1300Revistahttps://periodicos.furg.br/redsisPUBhttps://periodicos.furg.br/redsis/oairevdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com1809-31081809-3108opendoar:2018-11-08T19:02:23Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneas |
title |
O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneas |
spellingShingle |
O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneas Vilela-Ribeiro, Eveline Borges Reformas educacionais. Didática. Ensino de ciências. |
title_short |
O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneas |
title_full |
O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneas |
title_fullStr |
O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneas |
title_full_unstemmed |
O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneas |
title_sort |
O ensino de ciências no contexto das transformações contemporâneas |
author |
Vilela-Ribeiro, Eveline Borges |
author_facet |
Vilela-Ribeiro, Eveline Borges Costa, Lorenna Silva Oliveira Lima-Ribeiro, Matheus de Souza Benite, Anna Maria Canavarro |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Lorenna Silva Oliveira Lima-Ribeiro, Matheus de Souza Benite, Anna Maria Canavarro |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vilela-Ribeiro, Eveline Borges Costa, Lorenna Silva Oliveira Lima-Ribeiro, Matheus de Souza Benite, Anna Maria Canavarro |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Reformas educacionais. Didática. Ensino de ciências. |
topic |
Reformas educacionais. Didática. Ensino de ciências. |
description |
The education and the teaching of science, is a product of complex inter-relationships between society, economy and politics, so that the context in which the country is decisive influence on the paths of educational policies. Since the launching the satellite Sputinik in 1957, from the Soviet Union, started up a new methodology to teach science, with emphasis on the training of future scientists. The characteristics of the teaching of science were wavering in each season, until we reach the twenty-first century with the intention of forming literate citizens from a scientific, well aware of relations between science, technology and society (CTS). Thus, we understand that the teaching of science has evolved considerably with today's attempt to develop responsible citizenship that can deal with science and technology. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-04-05 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1300 |
url |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1300 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.furg.br/redsis/article/view/1300/580 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Didática Sistêmica |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
publisher.none.fl_str_mv |
Lepidus |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica; v. 8 (2008); 153-161 1809-3108 reponame:Revista Didática Sistêmica instname:Universidade Federal do Rio Grande (FURG) instacron:FURG |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
instacron_str |
FURG |
institution |
FURG |
reponame_str |
Revista Didática Sistêmica |
collection |
Revista Didática Sistêmica |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Didática Sistêmica - Universidade Federal do Rio Grande (FURG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revdidaticasistemica@furg.br || angelabersch@gmail.com |
_version_ |
1797041939498926080 |